Gå til innhold

Del din smoothieoppskrift!


textsurfer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ha fryste jordbær, bringebær, blåbær og evt skogsbær sammen med en halv (fryst) banan i blender. Tilsett passende mengde vann og vaniljeproteinpulver. God smoothie som jeg har brukt en del etter trening. Har laget porsjonsposer som jeg har blandet alt i og hatt i fryseren som jeg da bare kan ta opp og hive i blenderen, ganske lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken blender har du kjøpt ? Har jeg proteinpulver i smoothien, kamuflerer jeg ofte smaken med feks kanel. Eller godt med steviadråper av noe slag. Frosne bær tar stort sett smaken, men det er noe med proteinpulver, kjenner mysesmaken, minner meg om gammel melk man gir til kalver. Og jeg bruker nøytralt proteinpulver uten div søtningsmiddel , så det må trikses litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken blender har du kjøpt ? Har jeg proteinpulver i smoothien, kamuflerer jeg ofte smaken med feks kanel. Eller godt med steviadråper av noe slag. Frosne bær tar stort sett smaken, men det er noe med proteinpulver, kjenner mysesmaken, minner meg om gammel melk man gir til kalver. Og jeg bruker nøytralt proteinpulver uten div søtningsmiddel , så det må trikses litt.

En philips hr2094. Nypris ca 1000, åpningstilbud på elkjøp megastore - 400. Fornøyd. Blir mye flytende føde fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En philips hr2094. Nypris ca 1000, åpningstilbud på elkjøp megastore - 400. Fornøyd. Blir mye flytende føde fremover..

Flytende føde er moro! Kjøpte selv en blendtec for et par år tilbake, den har vært brukt flittig . Laget en gang en smoothie som smakte svarte krokodiller ( smågodtkrokodille) var noe som frosne blåbær, en skvett hjemmelaget jordbærsyltetøy, solbærmost, eplemost, noe halvdau farris med smak av granateple og vaniljepulver. Halleluja! alt går i en blendet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne miksen er god! (Inneholder forøvrig 320 kcal, 41/13.5/11.5 gram p/k/f)

200 gram skummet mellk + 1-2 dl. vann

18 g whey gourmet m/melkesjokoladesmak (blander denne med annet pulver for å bruke den opp - synes ikke den smaker skkurat fantastisk alene..)

25 gram myoprotein m/ moccasmak

1 ts pulverkaffe

10 gram mct-olje

Shaky, shaky - nam, nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

957831-8-1300023429400.jpg

Blood Builder

Denne inneholder:

  • Epler
  • Gulrot
  • Sitron
  • rødbet
  • Avocado

Hvis jeg har, så legger jeg til en bit Pastinakk. Det er en rot som tilhører gulrotfamilien, som er rik på proteiner og mineraler. Den smaker som en søt gulrot.

957831-8-1300024580326.jpg

Denne inneholder ananas, selleri, spinat og agurk!

Bruker juice-ekstraktor og blender til å lage juicene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappuchino-smoothie

knallgod

0.25 dl - Fløte, kremfløte, 38%

50g - Soyamelk naturell, gogreen/melk

60 g - Cottage Cheese Origina,

15 g - protein delite sjokolade, scitec nutrition

10 g - Kaffe, pulver, tilberedt

2 dl - Vann

Bland alle ingrediensene i en blender, evt bruk en stavmikser. Server kald. Ha litt natreen flytende for litt mer søtsmak, proteinpulveret er dog søtet. Jeg pleier å ha i 3-4 isbiter siden jeg bruker en blender som knuser is - dette for å få den kald nok til å drikke "right away". Vannmengden er tilpasset min "blender-kopp" - ha i passende med vann selv :)

pr porsjon

null.gif Energi 224 kCal

null.gif Protein 19.9 g (43 % ADI)

null.gif Karbohydrat 4.63 g (4 % ADI)

null.gif Fett 13.5 g

null.gif Natrium 90.1 mg (6 % ADI)

denner er dog lavkarbotilpasset, men med noen annet proteinpulver i så ordner vel det seg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Jeg gleder meg noe så sinnsykt til å kjøpe ny blender!!!:D Savner smoothies:cry:

Forslag til et bra merke? Den forrige jeg hadde klarte ikke knuse noenting, ubrukelig clasohlson ting..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...