Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Hmm, forstod jeg det riktig hvis du ville måle en gang i mnd?:-) tror jeg kanskje ville gjort det litt oftere hvis jeg var deg, rett og slett for å kunne følge med på om kalori inn vs kalori ut er bra ift vektnedgang.. Har du ikke gått ned i omkrets etter to uker på noen av målstedene eller kanskje gått opp ville jeg redusert inntaket litt.. Så sånn sett er det en grei pekepinn på hvordan man ligger an kalorimessig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som skrevet tidligere i dag, så har jeg målt, siden vekten har stått stille. Hadde som mål og ikke måle så ofte men klarte ikke dy meg i dag, og gleden var stor da det kan se ut som jeg har mistet cm både her og der. Tenkte kanksje jeg skulle oppdaterer med dette også her inne. Litt mere motiverende hvis vi er flere som gjør det, så sarabroe og mbmj, hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, forstod jeg det riktig hvis du ville måle en gang i mnd?:) tror jeg kanskje ville gjort det litt oftere hvis jeg var deg, rett og slett for å kunne følge med på om kalori inn vs kalori ut er bra ift vektnedgang.. Har du ikke gått ned i omkrets etter to uker på noen av målstedene eller kanskje gått opp ville jeg redusert inntaket litt.. Så sånn sett er det en grei pekepinn på hvordan man ligger an kalorimessig!

Ja, tenkte en gang i mnd! Men jeg tror du har et poeng:thumbsup: da er det jo lettere å se om det jeg gjør faktisk funker! Også trenger man ikke gå og vente så lenge! Jeg deler gjerne resultatene her marphil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på cm måling en gang i uka jeg også, kommer til å poste det her. Jobbet knallhardt forje høst og vekten rikket seg så vidt, men så fikk jeg plutselig høre fra folk rundr meg at de så endringer, og målte meg og hadde da gått ned mange cm, så vekta er ikke min beste venn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Good morning girls :)

Jeg kommer til å måle meg annenhver uke, går jeg lengre mellom hver måleperiode kan jeg fort miste interessen :wub: Men det avhenger selvfølgelig hvor mye jobb man har lagt i treningen og kostholdet i løpet av de to ukene, er man daff blir desverre ikke omkretsene mindre (no shit? :unsure: );)

Jeg kjører "lavkarbo" på dagen ettersom jeg blir utrolig trøtt og ukonsentrert etter et måltid med KH, men på kvelden spiser jeg en stor bolle med havregryn :D Havner på alt fra 12-40% KH om dagen, så kommer alltid under "anbefalingene" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det! Når kroppen min var vandt med søppelet/giften merka jeg det ikke engang. Godt å se hva det egentlig gjør med kroppen. Fin igjen idag, men måtte en paracet til igår. Hvis jeg vet kroppen vil reagere sånn neste gang også slik man må være forberedt om man velgfer feil mat på oppkarbingsdager, så skal jeg holde meg langt vekke fra smågodt. ikke verdt det. Tror også kroppen reagerte på lefsene med mel og gluten siden jeg har droppe dette til fordel for gryn og frukt. spiser ikke pasta eller brød lenger. Fra nå av sunn, men good snacks. Er superhappy bare jeg får en skål med havregrøt med sukkerfri syltetøy eller cc - riskrem med bær. så skal ikke mye til:D litt mørk sjokolade også <3

Kjenner til den, blir også veldig dårlig av sukker/hvetemel! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe bra elelsly!:) Skal joine målinga på onsdag.

Jeg sliter fortsatt i å få i meg nok mat. Jeg vil jo ikke spise meg ihjel på nøtter. Silje Mariela skrev på bloggen at man får ingen effekt av å spise 100-200 g nøtter til dagen. Har litt å si hvor kaloriene dine kommer fra. Skal jo helst være rene proteiner (kjøtt, egg). Skal jeg drikke en gigantisk proteinshake/smoothie da? Hvor mange scoops? Andre tips?

En dum ting til er at foreldrene mine maser i ett kjør om at jeg skal spise det DE lager og at jeg må handle inn selv det jeg spiser mye av. Særlig når jeg spiser mye egg eller kjøtt. Noen som kjenner seg igjen? De begynner å reagere på kostholdet mitt å det gjør meg gal. Jeg handler inn på alt selv og nåde meg hvis jeg spise opp en pakke kjøttdeig. :unsure: (ja jeg skal flytte ut til sommeren, kan ikke vente!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra elelsly!:) Skal joine målinga på onsdag.

Jeg sliter fortsatt i å få i meg nok mat. Jeg vil jo ikke spise meg ihjel på nøtter. Silje Mariela skrev på bloggen at man får ingen effekt av å spise 100-200 g nøtter til dagen. Har litt å si hvor kaloriene dine kommer fra. Skal jo helst være rene proteiner (kjøtt, egg). Skal jeg drikke en gigantisk proteinshake/smoothie da? Hvor mange scoops? Andre tips?

En dum ting til er at foreldrene mine maser i ett kjør om at jeg skal spise det DE lager og at jeg må handle inn selv det jeg spiser mye av. Særlig når jeg spiser mye egg eller kjøtt. Noen som kjenner seg igjen? De begynner å reagere på kostholdet mitt å det gjør meg gal. Jeg handler inn på alt selv og nåde meg hvis jeg spise opp en pakke kjøttdeig. :unsure: (ja jeg skal flytte ut til sommeren, kan ikke vente!).

Hmm, du kan jo skrive ned her hvordan en vanlig dag bruker å se ut for deg i matveien. Så blir det litt lettere å se hvordan man kan få lagt inn litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, du kan jo skrive ned her hvordan en vanlig dag bruker å se ut for deg i matveien. Så blir det litt lettere å se hvordan man kan få lagt inn litt mer :)

Dagens :)

Frokost: 1,5 dl havregryn med vann lages om til grøt. Usikker på gram.

Sammen med 2 ss linfrø, 1 ss kruskakli, 2 ss sukkerfri syltetøy kanel og 1 ss økologisk peanøttsmør eller 10 g mandler.

+ en scoop whey-80 i kaffen.

Lunsj: Proteinpannekake med 4 skiver baguettskinke.

100 g isbergssalat med paprika, 1 banan og 1 kiwi.

Middag: Idag blir det fiskekaker. Tar vel da ca 3 stk (60 g per stk) sammen med grønnsaker og 50 g fullkornsris.

Dessert/kvelds: Halv boks yoghurt naturell med 1 ss sukerfritt syltetøy, 8 paranøtter og 1 eple.

+ en whey-80 shake (3 scoops).

Ble kun 1495 kcal:wub: .... skulle gjerne fått i meg mer. Har hatt 1 times økt på mage/armer etterfulgt av intervall cardio. Er i underskudd så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, til frokost kan du jo lage grøten din på ekstra lett melk istedenfor vann, da får du i deg vitamin D. Hvis du koker det så kan du feks ha halvparten vann og halvparten melk (2,5 dl av hver? ) = ca 250 kcal ekstra. Hvis du ikke vil lage det på melk kan du godt blande inn en scoop proteinpulver når du har laga grøten.

Og kanskje sette inn et lite måltid mellom lunsj og middag? Et par knekkebrød med kalkunfillet / CC med eple / En skyr og en frukt eller lignende. Her kan en proteinshake også komme inn dersom det er vanskelig å spise mat her. En scoop med Protein Delight fra Scitec Nutrition med skummet melk (eller vann..). Smaker kjempegodt :D

Da ville du fort vært oppe i 1900 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kommer litt utenfra tema, men er det noen andre enn meg her som føler at styrkeøktene blir så korte? Hadde styrkeøkt på underkropp i dag (kjører 2-splitt), slik så økta ut:

Knebøy: 5x 10

Utfall: 3 x 10

Markløft: 4 x 12

Framside lår: 3 x 10

rompeøvelse: 2 x 10

Alt dette får jeg unne på 30 min + 10 min oppvarming. Er så unatulg for meg som har vært en cardioslave med minimum 1 h, oftest 1 1/2 når jeg først går på trening. Har jeg for få øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kommer litt utenfra tema, men er det noen andre enn meg her som føler at styrkeøktene blir så korte? Hadde styrkeøkt på underkropp i dag (kjører 2-splitt), slik så økta ut:

Knebøy: 5x 10

Utfall: 3 x 10

Markløft: 4 x 12

Framside lår: 3 x 10

rompeøvelse: 2 x 10

Alt dette får jeg unne på 30 min + 10 min oppvarming. Er så unatulg for meg som har vært en cardioslave med minimum 1 h, oftest 1 1/2 når jeg først går på trening. Har jeg for få øvelser?

Du har nok ikke for få øvelser, du baserer programmet på baseøvelsene knebøy og markløft, noe som er bra :thumbsup:

Hvordan gjør du det med oppvarming før du setter i gang med feks knebøyen?

Jeg bruker en del minutter på oppvarmingen frem til "hovedvekta" i knebøy(etter 10-15 min med dynamisk oppvarmin). I dag kjørte jeg feks 4 sett med tyngre og tyngre vekter før jeg kjørte 5sett x 5 reps med hovedbelastningen :) Samme oppkjøringa kjører jeg før benpress, strakmark og chins, og plutselig blir det noen ekstra minutter på klokka :)

Alt er jo selvfølgelig avhengig av hvor mange pauser man tar også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...