Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mixed martial arts. Fyfader sier jeg bare. Jeg følte meg som rocky på toppen av trappene etterpå!

Presset meg så hardt av og til at føtterne føltes som de skjalv. No pain no gain :D

oii, det hørtes spenstig ut! :D er så godt å føle at man har brukt kroppen ordentlig !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii, det hørtes spenstig ut! :D er så godt å føle at man har brukt kroppen ordentlig !!

Kjenner det godt i dag ja. SÅ treningen i dag blir enda hardere. Men hodet er innstilt på å klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der ja :D Tror kampsport er noe av det beste man kan drive med! :p:D

Tror jeg å. Satt med en lykkerus etter trening i går det var neeeeesten så gledestårene kom :p Lol. Pratet hull i hodet på kjæresten gjorde jeg å, mulig det var adrenalinet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg å. Satt med en lykkerus etter trening i går det var neeeeesten så gledestårene kom :p Lol. Pratet hull i hodet på kjæresten gjorde jeg å, mulig det var adrenalinet?

Det var garantert adrenalinet ja! :) Skikkelig kick man får av sånn trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var garantert adrenalinet ja! :) Skikkelig kick man får av sånn trening :D

Signerte en kontrakt på et år nå. Så får ta bilde av meg selv nå og et om et år kanskje?

Men du! Noen dager blir det litt lite kcal 1500 i stede for 1900. Er det dumt eller heeelt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerte en kontrakt på et år nå. Så får ta bilde av meg selv nå og et om et år kanskje?

Men du! Noen dager blir det litt lite kcal 1500 i stede for 1900. Er det dumt eller heeelt greit?

Det bør du absolutt gjøre!

Er det treningsfrie dager? Er helt greit på treningsfrie dager altså, kan ofte være lurt å ha "ukes-perspektiv". Si at du vil holde deg til 1900 kcal per dag eller 13.300 kcal på en uke. Dersom du spiser 1500 kcal x2 dager i uken vil det feks si at du på fredag og lørdag kan spise 400 kcal ekstra pr dag. Altså noe god dessert, eller litt ekstra middag for eksempel. Skjønte? :)

EDIT: kan være det ble litt knotete skrevet, men si du spiser 1500 kcal på tirsdag og torsdag og så spiser du 2300 kcal på fredag og lørdag.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var på søndag tror jeg. Men spiste bacalao til middag i går. Syns det er litt vanskelig å telle kcal når det er hjemmelaget. Skriver de ned på diett.no. Bah! Det er ikke så enkelt i starten :p I går kom jeg på 1700(grovt regnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var på søndag tror jeg. Men spiste bacalao til middag i går. Syns det er litt vanskelig å telle kcal når det er hjemmelaget. Skriver de ned på diett.no. Bah! Det er ikke så enkelt i starten :p

Er egentlig det samme hvilken dag det er, poenget er bare at istedenfor å tenke at du MÅ spise 1900 kcal hver eneste dag, så kan du heller prøve å spise 13.000 kcal per uke. Ofte har man jo en dag man spiser litt mindre og noen dager spiser man jo kanskje litt mer.. Så da er det lettere å holde orden hvis man ser fra et ukes-perspektiv :) Og en annen ting, hvis du syns det er litt lite med 1500, spis feks en stor banan og 4 riskaker etter trening = 200 kalorier. Berik et av måltidene med et glass juice eller en proteinshake = ca 100 kalorier til og da har du plutselig spist 1800 kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er egentlig det samme hvilken dag det er, poenget er bare at istedenfor å tenke at du MÅ spise 1900 kcal hver eneste dag, så kan du heller prøve å spise 13.000 kcal per uke. Ofte har man jo en dag man spiser litt mindre og noen dager spiser man jo kanskje litt mer.. Så da er det lettere å holde orden hvis man ser fra et ukes-perspektiv :) Og en annen ting, hvis du syns det er litt lite med 1500, spis feks en stor banan og 4 riskaker etter trening = 200 kalorier. Berik et av måltidene med et glass juice eller en proteinshake = ca 100 kalorier til og da har du plutselig spist 1800 kalorier :)

Da tror jeg jeg regner over på fredag på hvor mye kcal jeg har kommet opp i. Så kan jeg kose meg med litt ekstra i helgene(selv om det blir mindre godteri spising nå. Kroppen min har begynt å reagert med dårlig hud)

Meeeen, kan jeg bytte ut proteinshake med smothie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg jeg regner over på fredag på hvor mye kcal jeg har kommet opp i. Så kan jeg kose meg med litt ekstra i helgene(selv om det blir mindre godteri spising nå. Kroppen min har begynt å reagert med dårlig hud)

Meeeen, kan jeg bytte ut proteinshake med smothie?

Kosing trenger ikke bety godteri altså :) Finnes mange sunne alternativer! For eksempel lest bloggen til Kristine Weber? www.kriweb.no

Maaaasse god og sunn kosemat :D

Ja det kan du absolutt, da får du mange viktige næringsstoffer også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosing trenger ikke bety godteri altså :) Finnes mange sunne alternativer! For eksempel lest bloggen til Kristine Weber? www.kriweb.no

Maaaasse god og sunn kosemat :D

Ja det kan du absolutt, da får du mange viktige næringsstoffer også! :)

Hakke lest den, men så ut som det var mye godt der. Skal prøve ut noe i helgen:) Men sånn til sjokolade.. Så er det vell mørk sjokolade som er best for kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke lest den, men så ut som det var mye godt der. Skal prøve ut noe i helgen:) Men sånn til sjokolade.. Så er det vell mørk sjokolade som er best for kroppen?

Ja jo mørkere jo bedre! Finnes også flere sukkerfrie varianter, men her er det jo en del andre søtningsstoffer i.. Å kose seg med en liten bit sjokolade av og til er ingen problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg litt om deg selv?

(Alder, vekt, høyde, hvor mange kaloier du ligger på ca hver dag/ hva du spiste i går eller på en annen dag)

Er blitt gammel...33 år, 165 høy og veier nå 60 kg. Fikk barn nr 2 for 8 måneder siden. Veide 53 da jeg ble gravid men la på meg svimlende 20 kg under graviditeten. Det meste sitter rundt magen,ryggen og rumpa.

Jeg lå på ca 600 cal om dagen men har nå prøvd å øke matinntaket litt...jeg har slitt med spiseforstyrrelse så jeg liker ikke å telle cal egentlig...

Ta dagen i går...frokost var en halv agurk og en pakke kalkun filet på 100 gram og en kopp detox te med 3 suketter ----Lunsj var en halv kylling fileet ca og en kopp grønn te. Middag var en liten svinekotelett og litt blomkål og brokkoli, pluss et glass vann og en halv nultrilettbar. Kvelds bruker være 2 rugsprø med smørost men i går spiste jeg et fullkorns rundstykke med 2 skiver kalkunfileet og 2 skiver ost på hver...drakk en kopp grønn te og et glass fanta free. Og et glass vann.

Jeg trener annenhver dag med fri fredag og lørdag. Ene dagen trener jeg 1 time intervall sykling og mange mageøvelser mens dagen etter trener jeg med vekter på armer og skuldre, og rokker 20-40 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg du gjør det rett i å unngå telling av kalorier fordi du vil unngå å havne tilbake til gamle vaner. Ettersom du har slitt med en spiseforstyrrelse før føler jeg ikke at jeg skal komme med råd, ettersom det er så mye mer enn bare mat som ligger til grunn for en spiseforstyrrelse. Jeg er ikke faglig kvalifisert til å råde deg ettersom en spiseforstyrrelse for mange kan ligge i bakhodet resten av livet og jeg kan ved en feil gi råd som tolkes feil/trigger gamle vaner.

Det jeg kan fortelle deg er at du ligger altfor lavt i kaloriinntaket selv om du lar være å telle kalorier. Du er flink til å trene, noe som betyr at du må ligge på et mye høyere kalorinivå enn nå for å vedlikeholde vekta, og en del mer for å gjennomføre en sunn vektreduksjon. Kroppen din trenger mer mat for å gjennomføre oppgavene sine optimalt, det er snakk om å leve, ikke overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jo mørkere jo bedre! Finnes også flere sukkerfrie varianter, men her er det jo en del andre søtningsstoffer i.. Å kose seg med en liten bit sjokolade av og til er ingen problem :)

Er matmons så kosemat kommer ikke til å gå bort i fra kostholdet mitt. Det skal bare bli litt sunnere :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...