Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

dette kommer litt utenfra tema, men er det noen andre enn meg her som føler at styrkeøktene blir så korte? Hadde styrkeøkt på underkropp i dag (kjører 2-splitt), slik så økta ut:

Knebøy: 5x 10

Utfall: 3 x 10

Markløft: 4 x 12

Framside lår: 3 x 10

rompeøvelse: 2 x 10

Alt dette får jeg unne på 30 min + 10 min oppvarming. Er så unatulg for meg som har vært en cardioslave med minimum 1 h, oftest 1 1/2 når jeg først går på trening. Har jeg for få øvelser?

Prøv å kjør tynge, da må du automatisk ha lengre pauser. Går fint an å ha korte økter også, men jeg syns det er bedre å ta seg god tid til få øvelser i stedet for å stresse gjennom en haug av øvelser. (Nå har du riktig nok ikke en haug av øvelser, men still - kjør tyngre de dagene du har tid til det i hvert fall!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hantelsett hjemme og prøver meg frem med 20 kg i knebøy, fronbøy, markløft og squats. Men for å få fremgang senere, er det lurt å bestille kettelebells, f.eks 40 kg? Jeg trives best med å trene hjemme for øyeblikket :p

http://www.gym2000shop.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=525&Itemid=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hantelsett hjemme og prøver meg frem med 20 kg i knebøy, fronbøy, markløft og squats. Men for å få fremgang senere, er det lurt å bestille kettelebells, f.eks 40 kg? Jeg trives best med å trene hjemme for øyeblikket :p

http://www.gym2000shop.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=525&Itemid=6

Er jo dumt å investere i noe man ikke kan øke vekten på da. Da er du jo stuck med 40 kg da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^sant det.

Er jo dumt å investere i noe man ikke kan øke vekten på da. Da er du jo stuck med 40 kg da :p

http://www.gym2000shop.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=155&category_id=43&option=com_virtuemart&Itemid=61

disse da? opp til 50 kg. vil øve meg hjemme før jeg tar tyngre løft på treningssenteret for å si det sånt:p nybegynner så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg med jeg også! ;) Skal ned ca 10 kg. Alt over er bonus. Nå er det ikke vekta som teller, men er fettprosent som er fokus. Så måler meg å konsentrerer på det. Har ikke satt noe mål på det til sommeren, men vil vel se frem til da om jeg kan si meg fornøyd eller ikke :p Vil jeg klare det jeg har gjort fra sommeren til nå, frem til sommeren SÅ går det rette vei ;) Hvis dere skjønte den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^sant det.

http://www.gym2000shop.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=155&category_id=43&option=com_virtuemart&Itemid=61

disse da? opp til 50 kg. vil øve meg hjemme før jeg tar tyngre løft på treningssenteret for å si det sånt:p nybegynner så det holder.

Heller det der, ja. Skjønner at det er skummelt å dra på studio for første gang. Vi har alle vært der :p Men et alternativ er jo å kjøpe et par PT-timer hvor du får treneren til å gå gjennom øvelser og du kan bli kjent med utstyret under trygge omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok ikke for få øvelser, du baserer programmet på baseøvelsene knebøy og markløft, noe som er bra :thumbsup:

Hvordan gjør du det med oppvarming før du setter i gang med feks knebøyen?

Jeg bruker en del minutter på oppvarmingen frem til "hovedvekta" i knebøy(etter 10-15 min med dynamisk oppvarmin). I dag kjørte jeg feks 4 sett med tyngre og tyngre vekter før jeg kjørte 5sett x 5 reps med hovedbelastningen :) Samme oppkjøringa kjører jeg før benpress, strakmark og chins, og plutselig blir det noen ekstra minutter på klokka :)

Alt er jo selvfølgelig avhengig av hvor mange pauser man tar også :p

Ok, men da fortsetter seg med programmet mitt. håper på å se framgang, sikkert bare hodet som tenker på en annen måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med her :D Har vel egentlig ikke så veldig stort behov for å innta den såkalte sommerkroppen, men ønsker vel heller å endre kroppssammensetning over en viss tid :) Altså er det ikke noe jeg har tenkt å jobbe ekstremt hardt mot kun fram til sommeren, og når sommeren kommer så er det friiii! (Sånn som i fjor :meh: ) Så for meg er det å bygge muskler vel så viktig som å gå ned i fettprosent, men håper jo selvfølgelig at jeg får gjort litt med fettprosenten fram mot sommeren :D Har derfor ikke noe spesielt mål på vektnedgang til sommeren, men målet mitt får heller være og føle meg vel i sommerklær/bikini :wub:

Du ser allerede veldig bra ut i både med og uten bikini (a) :D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å ha min første PT time på onsdag for å få inn baseøvelse teknikkene helt 100 % :) er sykt dyrt da:eek: så kan vel egentlig bare øve meg hjemme med videoene som er lagt ut? Hvordan begynte dere med de tunge baseøvelsene?

Jeg skal foreløpig bestille inn et hantel sett opptil 50 kg å øve meg hjemme før jeg breser meg ut på treningsenteret. Særlig når jeg ikke har treningspartner. (venninene mine HATER styrke.) Frem til nå har jeg bare fyllt opp bager med masse vannflasker. 50 kg høres sikkert lite ut for dere med erfaring, men det er vel et godt nok mål for å få resultat som nybegynner hjemme? Baseøvelsene for the way, ikke noe situps tull.

Synd jeg har så utrolig dårlig tålmodighet. Føler det er så urealistisk at jeg skal oppnå flat mage til sommeren for det tar jo tid. Skal denne gang smøre meg med tålmodighet og ikke hoppe på diett/psmf. Selv om det frister få drømmekroppen, NÅ, idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å ha min første PT time på onsdag for å få inn baseøvelse teknikkene helt 100 % :) er sykt dyrt da:eek: så kan vel egentlig bare øve meg hjemme med videoene som er lagt ut? Hvordan begynte dere med de tunge baseøvelsene?

Jeg skal foreløpig bestille inn et hantel sett opptil 50 kg å øve meg hjemme før jeg breser meg ut på treningsenteret. Særlig når jeg ikke har treningspartner. (venninene mine HATER styrke.) Frem til nå har jeg bare fyllt opp bager med masse vannflasker. 50 kg høres sikkert lite ut for dere med erfaring, men det er vel et godt nok mål for å få resultat som nybegynner hjemme? Baseøvelsene for the way, ikke noe situps tull.

Synd jeg har så utrolig dårlig tålmodighet. Føler det er så urealistisk at jeg skal oppnå flat mage til sommeren for det tar jo tid. Skal denne gang smøre meg med tålmodighet og ikke hoppe på diett/psmf. Selv om det frister få drømmekroppen, NÅ, idag.

Man kan få mye ut av en youtube teknikkfilm, men svakheten med disse er jo at når du skal gjennomføre øvelsen er det ingen som kan kommentere teknikken.. Stor forskjell på å vite hva man skal gjøre når man sitter bak pc-skjermen og faktisk gjennomføre øvelsen når du er nervøs/sliten/ukonsentrert på senteret :)

Men igjen så lærte jeg teknikken i benkpress på egenhånd ettersom min PT ikke av den beste sorten.. Så konklusjonen er vel at det kommer an på dyktigheten av PT'en du kjøper timer av ;)

Hvor mange timer tenker du å kjøpe?

De tunge baseøvelsene har blitt tunge i løpet av lang tid hvor teknikk har vært alfa omega :) (begynte vel med 20kg i knebøy og er nå på 70kg ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få mye ut av en youtube teknikkfilm, men svakheten med disse er jo at når du skal gjennomføre øvelsen er det ingen som kan kommentere teknikken.. Stor forskjell på å vite hva man skal gjøre når man sitter bak pc-skjermen og faktisk gjennomføre øvelsen når du er nervøs/sliten/ukonsentrert på senteret :)

Men igjen så lærte jeg teknikken i benkpress på egenhånd ettersom min PT ikke av den beste sorten.. Så konklusjonen er vel at det kommer an på dyktigheten av PT'en du kjøper timer av ;)

Hvor mange timer tenker du å kjøpe?

De tunge baseøvelsene har blitt tunge i løpet av lang tid hvor teknikk har vært alfa omega :) (begynte vel med 20kg i knebøy og er nå på 70kg ;))

Oi så bra. Jeg er også på 20 kg nå, målet er å snart prøve meg 30, 40, 50 osv. Hvor lang tid tok det før du økte i kilo?

Må se det an på Pt'n hvor mange timer det blir. De BØR være flinke for de prisene. Kunne velge mellom 1 mann som hadde 20 års erfaring med styrke, en ung gutt med 2 års erfaring og to yngre damer. Bør vel velge han med mest erfaring? Allikevel virka det som han unge var mer dedikert til at man skulle gi alt på timene hans. Hmm:wub: jeg er mest opptatt av at de kan hjelpe meg med tunge løft og baseøvelser jeg aldri i mitt liv trodde jeg noen gang skulle gjøre. Hvis han/hun gir meg rosa manualer stikker jeg.... xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så bra. Jeg er også på 20 kg nå, målet er å snart prøve meg 30, 40, 50 osv. Hvor lang tid tok det før du økte i kilo?

Må se det an på Pt'n hvor mange timer det blir. De BØR være flinke for de prisene. Kunne velge mellom 1 mann som hadde 20 års erfaring med styrke, en ung gutt med 2 års erfaring og to yngre damer. Bør vel velge han med mest erfaring? Allikevel virka det som han unge var mer dedikert til at man skulle gi alt på timene hans. Hmm:wub: jeg er mest opptatt av at de kan hjelpe meg med tunge løft og baseøvelser jeg aldri i mitt liv trodde jeg noen gang skulle gjøre. Hvis han/hun gir meg rosa manualer stikker jeg.... xD

Jeg begynte med stryketrening i 2009(fortsett å lese før du mister motet :p) med PT. Da var det time med han én gang i uka hvor vi kjørte knebøy og en HAUG med apparatøvelser.. Begynte først med skikkelig baseøvelser da jeg begynte på egenhånd i des 2010, men hadde ikke veldig stort fokus på økning i styrke.. Så kan vel påstå at fra april 2011 til nå har jeg hatt en fremgang fra 50kg til 70kg(og dette har skjedd med ferier og latskap) :) Så om du søker progresjon litt og litt(øke feks med 0,5kg per uke) vil du fort øke mye :D

Husk at du faktisk betaler denne personen for å hjelpe deg, så ikke vær redd for å uttrykke dine ønsker og mål med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte med stryketrening i 2009(fortsett å lese før du mister motet :p) med PT. Da var det time med han én gang i uka hvor vi kjørte knebøy og en HAUG med apparatøvelser.. Begynte først med skikkelig baseøvelser da jeg begynte på egenhånd i des 2010, men hadde ikke veldig stort fokus på økning i styrke.. Så kan vel påstå at fra april 2011 til nå har jeg hatt en fremgang fra 50kg til 70kg(og dette har skjedd med ferier og latskap) :) Så om du søker progresjon litt og litt(øke feks med 0,5kg per uke) vil du fort øke mye :D

Husk at du faktisk betaler denne personen for å hjelpe deg, så ikke vær redd for å uttrykke dine ønsker og mål med treningen :)

Hehe, alle må jo begynne en plass. Kan ikke miste motet så fort:) har du hantelsett hjemme? foreløpig skal jeg fortsette med 20 kg og øke litt senere. hadde vært fantastisk om jeg klarte 50 kg til sommeren. men er ikke hantler stor belastning på rygg i forhold til de med stang? (på baseøvelsene)

burde jeg investere i de tyngste her senere da? (30 - 50 kg) http://www.gym2000shop.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=63

eller hvilke sportsbutikker får man kjøpt TUNGE hantler (20 - 50 kg)?

Jeg liker å trene hjemme siden sportsenteret er flere mil unna:p er der kun når jeg er på skolen. og skal snart ut i praksis i 2 mnd her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, alle må jo begynne en plass. Kan ikke miste motet så fort:) har du hantelsett hjemme? foreløpig skal jeg fortsette med 20 kg og øke litt senere. hadde vært fantastisk om jeg klarte 50 kg til sommeren. men er ikke hantler stor belastning på rygg i forhold til de med stang? (på baseøvelsene)

burde jeg investere i de tyngste her senere da? (30 - 50 kg) http://www.gym2000shop.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=63

eller hvilke sportsbutikker får man kjøpt TUNGE hantler (20 - 50 kg)?

Jeg liker å trene hjemme siden sportsenteret er flere mil unna:p er der kun når jeg er på skolen. og skal snart ut i praksis i 2 mnd her jeg bor.

Jeg er desverre en treningssentergeek :wub: Siden jeg flyttet på hybel på vgs har jeg alltid bodd i nærheten av enten sats eller elixia, så alltid hatt tilgang på knebøystativ..

Men øvelsen goblet squat er jo kjempebra for å øve inn teknikk, og da kan du fint bruke tunge manualer. Sjekk disse videoene av Sandvik:

Del 1

Del 2

http://www.youtube.com/watch?v=drsDFJ6AqQ8

Fant ikke del 3 akkurat nå, men det er øvelsen frontbøy og da trenger du jo en stang uansett, så heller fokuser på de over først :)

Du kan kjøpe kofferter hvor du kan sette flere skiver på én manual, har en selv(men kun opp til 20kg)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Ok. skal øve på manualene å deretter gå over til tunge kettlebells eller manualer hjemme.

en ting til. når man skal kjøre diverse mageøvelser. man trenger vel kun 4 øvelser? hvor lenge holder dere på under en økt? bestilte nettop silje mariela sin fantastiske bok flat mage nå. 10 min skal gjøre susen. altså hvis du fokuserer nok på 4 er det bedre enn å stresse seg gjennom mange forskjellige. jeg synes ofte nybegynner øktene er så korte som nevnt over. f.eks 4 baseøvelser blir gjort på 30 min. dette holder vel for fremgang? det er jo hva man legger i hver øvelse som teller, ikke hvor lenge man holder på. i think:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Ok. skal øve på manualene å deretter gå over til tunge kettlebells eller manualer.

en ting til. når man skal kjøre diverse mageøvelser. man trenger vel kun 4 øvelser? hvor lenge holder dere på under en økt? bestilte nettop silje mariela sin fantastiske bok flat mage nå. 10 min skal gjøre susen. altså hvis du fokuserer nok på 4 er det bedre enn å stresse seg gjennom mange forskjellige. jeg synes ofte nybegynner øktene er så korte som nevnt over. f.eks 4 baseøvelser blir gjort på 30 min. dette holder vel for fremgang? det er jo hva man legger i hver øvelse som teller, ikke hvor lenge man holder på. i think:p

Kjører nesten aldri mage lengre ettersom den får kjørt seg bra indirekte i knebøy og benkpress :p Men ellers så blir det forskjellige varianter av planken og den har hvertfall effekt for meg(blir støl som f)

Så lenge teknikken er riktig og du kjenner øvelsen godt, så funker det meste :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører nesten aldri mage lengre ettersom den får kjørt seg bra indirekte i knebøy og benkpress :p Men ellers så blir det forskjellige varianter av planken og den har hvertfall effekt for meg(blir støl som f)

Så lenge teknikken er riktig og du kjenner øvelsen godt, så funker det meste :thumbsup:

Planke variantene er fantastiske! Holder de i 3 x 60 sek. de er ikke utfordrende nok nå. For 2 uker siden klarte jeg såvidt 30 sek haha:wub: Gikk over til planke på ball etterhvert, men nå skal jeg kjøre mer tunge baseøvelser. no pain, no gain. og jeg som ville ha flat mage gratis fra shape up. shiit så naiv jeg var før jeg fant fitnessbloggen.:rofl: skammer meg.

goblet squat er jo et alternativ til frontbøy. digger den! men markløft, man kan vel bruke hantler på denne også?

Skal nok få meg PT ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...