Gå til innhold

Treningsåret 2015


Swålruz

Anbefalte innlegg

Siden fjorårets tråd ble så populær, lager jeg en ny tråd. Håper tråden vil få dere til å reflektere over året som har gått, og at dere gir dere selv en klapp på skulderen for innsatsen dere har gjort i år! ;) 

Hvordan har treningsåret ditt vært? :D Forslag til punkter dere kan ta med:

  1. Hva var dine høydepunkter og nedturer?
  2. Hvilke mål nådde du?
  3. Beste treningsminner fra året?
  4. Noe du vil klare før året er omme?
  5. Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?
  6. Hva er målene for 2016?

Til de som svarte på tråden i fjor: Gjerne sammenlign 2014 og 2015! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningsåret mitt har egentlig vært ganske greit! Vært altfor mye kluss med kosthold dessverre, og var en periode der jeg spiste 1000 kalorier dagen grunnet dårlig selvtillit. Noe som er det dummeste jeg noen gang har gjort, og det ødela masse for treningen. Hadde kun et mål, og det var å klare 5 pull-ups. Dette klarte jeg ikke :p Har hatt mange dårlig perioder med kosthold, så har faktisk gått ned fra 3 pull-ups, til 1 om jeg er heldig. Men dette kommer seg!

Mine mål for 2016, er å klare 80 i markløft, og 55 i knebøy. Ligger på 60 i mark nå (har klart 65), og 40 i bøy. Veier 51 kg, så er egentlig fornøyd siden jeg er ganske liten av meg, og ikke har satset noe spesielt. Satser også på at skulderen vil bli i orden, så jeg kan kjøre benkpress. Og et mål, er selvølgelig å få kosthold på plass, og det å begynne å se endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?
Høydepunkter: Andreplass i min klasse på NUF i mai, at jeg byttet til sumo, og at jeg meldte overgang til Odin SK. Og det viktigste: Rumpegainz <3
Nedturer: Det som har brennemerket seg er da Lillehval ble kastet ut av den gamle klubben vår. 
:angry: 

 

Hvilke mål nådde du?
I fjor skrev jeg: "
Målene for 2015 er å delta i flere stevner, løfte mere vekter, og bare ha det gøy! Vil selvsagt bli sterkere i benk, mark og bøy, men også få mer gains, gå mer turer og bli sterkere i andre øvelser." Det ble tre stevner, masse gøy på trening, og mer synlige gainz. Har kjørt flere støtteøvelser (for det meste bootybuilding <3). Gikk over Vidden med Naz og Håvz i sommer, men ellers har det vært lite turgåing. Lol. Styrken har stått ganske stille i år.
I april satte jeg meg mål om å løfte 140 - 90 - 150 kg. Marken gikk i boks - fra 147.5 kg i desember til 152.5 kg i november. Har ikke hatt særlig fremgang i verken bøy eller benk. I fjor løftet jeg 135 kg i bøy. Klarte 136 kg i mai. Prøvde meg på 140 kg etterpå, men det gikk ikke (tror dog jeg hadde 140 inne, under litt bedre omstendigheter). I benk hadde jeg 75 kg for et år siden, og persen ble økt til 83 kg i juni. :) Jeg er ikke bitter for at jeg ikke klarte bøy- og benkmålet, da jeg ikke har vært så fokusert på trening det siste halvåret. Har vært på flere reiser, og tatt treningsfrie uker her og der. Vanskelig å få fremgang når man ikke trener kontinuerlig. 
:blackeye:
I høst prøvde jeg å endre tankesettet mitt. Noen av målene var blant annet å trene smartere (ikke kjøre meg selv i dass hver økt), være mer positiv på trening, og ikke bli med på stevner før jeg føler meg klar for det. Altså ingen styrkerelaterte mål. Har jobbet hardt med å endre måten jeg tenker på, og jeg synes jeg har klart det veldig bra. Jeg ser for meg at hvis jeg ikke hadde satt disse "mentale målene", så ville jeg vært dritsur på meg selv for at jeg f.eks ikke klarte 140 kg bøy og 90 kg benk i år. Har lært meg at trening ikke bare handler om fysiske prestasjoner, men også mye om hva som foregår oppi hodet.

 

Beste treningsminner fra året?
Samme som i fjor: Alle treningsøktene med de fine vennene mine. <3 Det var også gøy å løfte 136 kg i bøy, selv om det bare var en halv kilo pers.

 

Noe du vil klare før året er omme?
Naj. Skal trene masse rumpe, og heller gå inn for å øke styrken etter nyttår. ;) 

 

Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?
2015 har vært en lang og tøff reise, hvor jeg har kræsjet og havnet i kjelleren flere ganger. Har vært et ganske tøft år psykisk, der jeg ofte har dratt ned meg selv, og vært min egne største fiende. Sammenlignet med i fjor vil jeg påstå at jeg er litt sterkere fysisk, men føler jeg har gått noen steg tilbake når det gjelder selvsikkerhet. Det er ikke kult. Jeg har troen på at 2016 vil bli et bedre år for meg. 

 

Hva er målene for 2016?
Det hadde vært råkult å klare 400 utstyrsfritt (kanskje 142.5 - 90 - 167.5). E d lov :nailbiting: Jeg er sikker på at jeg vil klare det, gitt at jeg trener smart, setter opp et program, og ikke tar meg treningspauser for ofte. Jeg har mer styrke inne, bare at jeg ikke alltid utnytter potensialet mitt ordentlig. 
:woot:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har treningsåret ditt vært? Forslag til punkter dere kan ta med:

  1. Hva var dine høydepunkter og nedturer?

    Høydepunktene... hmm. løftemessig - RM i askim, hvor jeg perset i alt, det var goodtimes.

    Nedtur #1: Smellen jeg gikk på i starten av året, da jeg møtte veggen fordi jeg var idiot og spiste for lite og trente for hardt uten å si ifra til trenern min
    Nedtur #2: RM i trondheim, skjedde like på tampen av at forholdet med eksen havarerte, og veldig mye stress på å holde vekten - endte opp med null trykk på stevnedagen og 4/9 godkjente løft. 

    Akademisk nedtur; da jeg strøk på eksamen
     
  2. Hvilke mål nådde du?
    Jeg tok endelig tresifret i benk, which was kinda nice.

     
  3. Beste treningsminner fra året?              
  4. Noe du vil klare før året er omme? FInne innflytter til kollektivet mitt, og legge grunnlaget for å fikse økonomien.
  5. Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?
    Sterkere? Jupp. Resten, meh, usikker
  6. Hva er målene for 2016?
    Fortsette å trene jevnt og trutt,200/120/200. få orden på økonomien, Stå på eksamen jeg strøk på i 2015.
Endret av Aurelius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 BRA JOBBA, STOREHVAL! Fin tråd.

 

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunktet må vel være at jeg har økt stevnetotalen min i styrkeløft med 70 kg! Jeg har økt 30 kg i knebøy, 12,5 kg i benkpress og 27,5 kg i markløft og endte julestevnet i OSK med 132,5 kg - 67,5 kg - 150 kg. Kommer egentlig ikke på noen nedturer. Sikkert flere, men ingen store nok til at jeg husker dem.

 

Hvilke mål nådde du?

Jeg hadde satt meg som mål å løfte 125 kg - 70 kg - 145 kg, så jeg klarte målet i både bøy og mark. Og er ganske sikker på at jeg har benkpressmålet og vel så det inne også, men det er stevneresultater jeg teller så det får komme neste år :-)

 

Beste treningsminner fra året?

Det er mange! Gode treninger med hvalene mine i Bergen før jeg flyttet til Oslo i sommer. Har også blitt tatt veldig godt imot i ny klubb her i Oslo, og har møtt mange nye, fine mennesker i Oslo SK. Veldig fornøyd med å ha instagramstalket @Thomaseh i sommer, og fått meg fast treningspartner.

 

Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Ja. Uten tvil. Jeg har blitt sterkere, gladere og flesket en del ned.

 

Hva er målene for 2016?

Jeg har mange mål for 2016. Først og fremst skal jeg fortsette vektnedgangen. Jeg har gått ned knappe 20 kg nå, og har igjen ca 15 kg. Jeg satser på å gå ned halvparten av disse kg i løpet av 2016.

Jeg har lært mye det siste året, blant annet om hva mine største svakheter her. Målet for 2016 er å rette opp i disse svakhetene. Øverst troner å slutte å bøye kalvbeint. Ut med knærne.

Konkrete mål for løftene mine er veldig vanskelig å sette, siden jeg ikke vet hvordan styrkeøkningene vil bli påvirket av å spise i underskudd i enda ett år til. Jeg har kunnet seile på fleskegains til nå, men med mindre og mindre flesk å tære på blir det vanskeligere å øke i styrke på lite mat. Jeg tenker uansett langsiktig, og ser for meg at det neste året ikke vil bringe med seg de største økningene på stanga, men at de vil komme når jeg omsider kan begynne å spise i vedlikehold eller et lite overskudd. Jeg skisserer derfor knebøy 142,5 kg (opp 10 kg), benkpress 75 kg (opp 7,5 kg) og markløft 157,5 kg (opp 7,5 kg). En økning i totalen på 25 kg, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh. Lurt-smart å "tvinge" seg selv til å sammenlikne med fjoråret. Så med en gang at jeg har lært noen nyttige ting i 2015 som kommer til å være viktige for resten av livet (forhåpentligvis). 

 

  1. Hva var dine høydepunkter og nedturer? Høydepunkter: Å føle meg sterk. Nedturer: Fra april og til nå har det vært skader, skader, skader .. 
  2. Hvilke mål nådde du? Definitivt IKKE målet om å holde meg skadefri. Men har blitt sterkere (selv om jeg er svak nå pga skade), gjennomført langtur på ski, utjevna noe skjevheter og gjort en anelse mer yoga, satset mer på klatring. 
  3. Beste treningsminner fra året? Løpeturer sammen med venninne (mestring og gøy), pushe grenser i klatring, fjellturer med venner og morsomme klønehistorier fra gymmen. God blanding :)
  4. Noe du vil klare før året er omme? 4x4-intervall uten at knær svikter (er på 3x4 nå) og å lede en rute på 5-er-nivå på klatring et par ganger til. 
  5. Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv? Ja, og det går fremover hele tiden. Selv om jeg har vært mye skadet har jeg fått mye innsikt i 2015 som jeg har trengt og det tar jeg med meg videre. 
  6. Hva er målene for 2016? 
    1. Mer klatring - sikter mot nivå 6 i løpet av året og bli en erfaren uteklatrer 
    2. Mer løping - løpe 1 mil sammenhengende og fokusere på fart i 4x4 
    3. Stabilisere god skulder- og knehelse - har fortsatt litt igjen med utredning og behandling, men det er på god vei. 
    4. Ta tilbake tryggheten i knebøy og satse på 1,5 x kroppsvekt iløpet av året (tidligere pers er vel litt over kroppsvekt) - konkrete mål må bli til etter hvert, pga rehab .. :)
    5. Masse fjellturer og skiturer
    6. Lære meg å mestre nedoverski (randonee)
    7. Ta våtkort og padle masse kajakk - forhåpentligvis i Lofoten eller Vesterålen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunkt: Definitivt debuten på julestevnet, og at 60kg i benk faktisk gikk opp på stevnet.

Og selvfølgelig sesjon som gikk bedre enn forventa. Militæret 2016, see you soon!

Nedtur: Helt ærlig kan jeg ikke komme på noen ondentlige nedturer på treningsfronten. Privat gikk det mye opp og ned, men treningen gikk lineært oppover, faktisk.. (med en del dårlige økter selvfølgelig)

2. Hvilke nål nådde du?

Hadde aldri noe konkrete mål annet enn at jeg skulle bli sterkere.. 

3. Beste treningsminner fra året?

Mye latter og tørre vitser om leggene til @Ojive (Helt til han ditcha magnat)

4. Noe du vil klare før året er omme?

135kg i mark og 65kg i benk hadde vært utrolig gøy.

5. Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Definitivt! Både privat og på trening. 

6. Hva er målene for 2016?

140 i mark, løpe 3000m på under 13:40, 110kg i bøy, 40 pushups, og 15 pullups, alt før jeg skal opp til Setermoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Nedturene var da jeg gikk på en 4 uker lang forkjølelse i mars, og måtte bruke mye tid på opptrening etterpå. I sommer gikk jeg på en smell i ryggen og skulderen. Ryggen kunne jeg begynne å trene etter 3-4 måneder, men skulderen er fortsatt ikke bra.

 

Høydepunktet var da jeg begynte med coaching og programmering av @aux. Det har gitt gode resultater, mindre skader/sykdom samtidig som jeg gått ned et par kg kroppsvekt.

 

Hvilke mål nådde du?

Jeg nådde målet om å bøye 150 kg utstyrsfritt :). Tilfeldigvis er det også beste treningsminne fra året.

 

Gjorde 2014 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Sterkere i bøy (+20 kg). Ned i kroppsvekt fra 100 kg til 93 kg. Svakere i benk pga skulderskaden. Omtrent uendret i markløft etter ryggskaden og opptrening (med mindre jeg får ny pers før jul da :).)

 

Selvbildet er vel relativt uendret.

 

Hva er målene for 2016?

Målet er først og fremst å ha det gøy og holde motivasjonen oppe på trening. Og med smart programmering og kontinuitet i treninga (altså unngå skader og div sykdom), så kommer også resultatene av seg selv. Dessuten har jeg løst inn styrkeløftlisens for 2016 da, så nå har jeg heller ingen unnskyldning for å ikke delta på mitt første stevne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
  1. Hva var dine høydepunkter og nedturer?
    Høydepunktene har vært å løfte 10min med 2x20kg - gikk fra å ta 3reps til en 10min på omtrent 10 uker! Helt sykt gøy at det gikk - og at jeg antakeligvis har en verdensrekord i min klasse, fordi vi ikke har hørt om noen andre i -58kg som har stått så lenge med 20'kg. 

    Det andre høydepunktet var jo selvfølgelig sølv i VM i amatørklassen - og å gjøre seg bemerket blant russerne! 

    Nedturer har det jo også vært jevnt over - fustrasjon fordi jeg ikke har fått kulene over hodet, Cup Of Scandinavia der kroppen var HELT på bærtur, og turen til legevakten noen dager senere. All over, ganske lite negativt ift positivt :) 
     
  2. Hvilke mål nådde du?
    10min LC med 2x16 (87reps, mål var 70), og 2x20 (målet var 50reps, tok 51)
    170++ reps i VM (200reps, + 3 underkjente)
    Jobbe mot proffklasser (skal antakeligvis løfte som proff om et halvt år!!)

    Beholde tittelen min som Norgesmester (Ble Norgesmester x 2)
    Maks på over 100kg i markløft (105kg)
     
  3. Beste treningsminner fra året?
    Kurs med Denisov, løfting under VM da en gjeng russere stirret stygt på meg en stund, alle øktene med Karen der vi har sladret sammen - det er veldig mye! 

     
  4. Noe du vil klare før året er omme?
    Ikke noe spesielt, egentlig - gjerne øke litt i styrken i overkroppen, komme inn i en rutine med kulene igjen, og kose meg på trening. 

     
  5. Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?
    Uten tvil! Jeg har hatt et litt vanskelig år, i hvert fall det siste halve året, psykisk sett - men jeg kjenner meg selv bedre, og vet hva som må jobbes med.

     
  6. Hva er målene for 2016?
    1) 65 reps med 2x20, 10min
    2) Konkurrere profesjonelt i snatch, 100reps eller mer

    3) Styrke overkroppen og jobbe med kondisjonen - lite spesifikt, men begge er viktige ift kettlebell
    4) Beholde tittelen min som Norgesmester i begge klassene
    5) Jobbe meg mot 2x24kg LC
    6) Bli en internasjonalt anerkjent utøver - trenger ikke bli superfamous, men vil at folk skal vite hvem jeg er. 
Endret av QueenWinther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Hva var dine høydepunkter og nedturer?
  • At jeg innså styrkeløft var tingen! Slutte med sånn båddibilding, og rett og slett sikte mot å bli grisesterk! Første stevne unnagjort. Eneste store nedturen var nok en periode med masse aua i Biceps etter at jeg la om til lavstangbøy!
  • Hvilke mål nådde du?
  • Hadde et mål om 400KG totalt, satte på siste stevne 540kg! :D 120KG i benkpress var også et mål som ble nådd!
  • Beste treningsminner fra året?
  •  @Brokkoli stalket meg på instagram, for så å bli en supermorsom treningspartner! :D 
  • Noe du vil klare før året er omme?
  • Mine nye mål er faktisk ikke noe jeg kan klare før året er omme, følge prosessen and the whole shebang! :p
  • Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?
  • Hell yeah! Selvtillitten som kommer når du slår nye personlige rekorder, gruser det du ikke trodde du klarte, og overvinner store frykter! Den følelsen er uerstattelig! Når man i tillegg har et kjempetrivelig miljø å trene i, så er alt fantastisk! :D 
  • Hva er målene for 2016?
  • Det skal jobbes mot 600 totalt og NM-krav i -120kg.
  • Bli ferdig utdannet Personlig Trener! (Halvveis i årsstudiumet nå).
  • 220kg i Knebøy (30kg pers) - 130kg Benkpress (10kg pers) - 250kg Markløft! (20kg pers)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer? 
Sett fra ett treningsperspektiv har året vært veldig bra, ble slik jeg skulle ønske 2014 var.
Fått trent som jeg skal og har da også fått de resultatene jeg forventet.
Høydepunktene har faktisk vært alle øktene jeg har fått utført og alle skadene jeg har unngått. :) Bli aktiv hos KAK igjen, utviklingen i klubben har vært bra det siste året og jeg gleder meg til årene som kommer. Møtt mange gode folk.
Nedturer, bortsett fra litt treningsfri, betennelser og kramper her og der. Vil jeg ikke påstå det er noen spesielle nedturer, bortsett fra når jeg knakk noen tær i Sumo markløft (morsom historie da). Det er alltid enn vei rundt de, så nedturene har vel blitt oppturer i at jeg har kommet forbi de uten å miste trening.  

Hvilke mål nådde du? 
Jeg nådde de målene som håpet på, holde seg jevnt på trening, ca. skadefri (betennelser osv tells ikke) og passere 200kgbøy, 150kg benk og 250kg Markløft. Oppnå en grei teknikk i Klassisk Markløft igjen.

Ett annet mål var i å bidra for klubben. Selv om enn aldri kan bidra nok. Syntes jeg det jeg har fått bidratt med, er noe av det mest givende jeg har gjort i 2015.  Fikk også fullført Dommerkurs og Trener 1, som har vært moro.

Beste treningsminner fra året? 
Ønsker ikke å være så resultat orientert, men når jeg dro 240kg i April? og 250kg i Juli. Var utrolig deilig, beviste om jeg klarer å trene jevnt over tid så har jeg fortsatt mange nye personlige rekorder å hente. mtp. Jeg ikke økte en eneste kilo i noen av øvelsene i 2014. (Bortsett fra kroppsvekt)

Noe du vil klare før året er omme? 
Slappe av :)

Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?
Ja, fysisk sterkere. Vil ikke påstå jeg er noe bedre versjon eller mer selvsikker. Mener i grunn at det som skjer på gym ikke har noe betydning for livet utenfor gymmet, unntatt det å mestre noe.
Folk flest bryr seg ikke eller forstår ikke gymtallene dine ( omtrent som med spill).
Trener ikke for å se bedre ut eller gjøre hverdagen lettere, men fordi jeg liker å systematisk repetere ting. Noe av grunnen til jeg kan være litt for glad i dataspill også. :p


Mål for 2016:
Trene jevnt , spise godt og kose meg :)  ( Noe mindre dataspill )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Hva var dine høydepunkter og nedturer?
    Høydepunktene må være en jevn øking av styrken, fin muskelvekst og mye god fremgang på teknikken samtidig som jeg har gått ned ca 10% i kroppsvekt siden jan 2015. Nedturen må være at benkpress har stagnert og at jeg har mistet litt fokus på kostholdet, slik at jeg sliter med å motivere meg på matfronten til å holde meg knallhard slik jeg gjorde 2014/2015(sommeren)
  2. Hvilke mål nådde du?
    105kg i kroppsvekt(fra ca 126ish)
  3. Beste treningsminner fra året?
    De dagene du lemper på tunge lodd, kroppen responderer som en motherfucker og endorfinene svømmer rundt i kroppen :)
  4. Noe du vil klare før året er omme?
    Spise ribbe
  5. Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?
    Ja, det tror jeg enkelt og greit.
  6. Hva er målene for 2016?
    Under 100kg i kroppsvekt(95 er det totale målet på lang sikt), dra 150kg i markløft før sommeren(med god teknikk) og klare 110kg i maxløft på benkpress. Det er vel ca det :)
Endret av Stianhfossen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Hva var dine høydepunkter og nedturer?
    Høydepunkter: Å oppleve at kroppen går fra svak og underernært, til sterk og utholdende. Gleden trening har gitt meg og påvirket hverdagen på en positiv måte. At jeg har gått fra bokstavelig talt null, til 72,5kg mark, 50kg knebøy, 90kg hipthrust, 30kg benkpress og 1 pullups (selv om det ikke er høye tall sammenlignet med andre).
    Nedturer: Ingen spesielle nedturer treningsmessig, annet enn en dårlig trening en gang i blant. Mentalt har det vært et tøft år på mange måter.
  2. Hvilke mål nådde du?
    Jeg hadde vel egentlig ingen spesielle mål for 2015 på denne tiden i 2014, i hvert fall ikke for treningen. Men i notater på mobilen min står det "Nyttårsforsett: overlev", så sånn sett har jeg klart alle målene med glans!
  3. Beste treningsminner fra året?
    Hmm.. Første gang jeg fikk løpe ei mil igjen etter en periode med treningsnekt, kanskje?
  4. Noe du vil klare før året er omme?
    - Bli bedre på å hvile.
    - Markløfte 1,5x kroppsvekt, ta tre (eller flere) chins m/supinert grep, forbedre bøyteknikken. 
  5. Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?
    Ja, det tror jeg. Treningen har definitivt vært en stor hjelp til akkurat det.
  6. Hva er målene for 2016?
    - Bli frisk(ere).
    - Løpe halvmaraton.
    - Bli sterkere (lite spesifikt mål, men tar det litt som det kommer, har det ikke travelt).
    - Utnytte løpemulighetene ute bedre.
    - Ha en fin balansegang mellom trening, søvn, studering, spising og sosialisering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høydepunkter 2015:  

Begynte med målrettet styrketrening igjen etter flere år med vedlikehold.  Nedtur på samtidig være at jeg ikke får gått på ski da jeg bor i regnland.

 

Hvile mål nådde du i 2015:

Målet var å få dreis på knebøy da det lenge har vært en akilleshæl pga thorakal og hoftebevegelighet. Fra september har jeg økt knebøy fra 110 til 150kg - selv om det er 99% teknikk og at jeg har trent øvelsen høyfrekvent. Byttet ut dips med benk og har økt den fra 100 til ca 115/120.  Markløft har svingt litt, men fra september gått fra 190-210kg.  

 

Beste treningsminner fra 2015:

Tror så og si alle de beste treningsminnene er fra knebøy.  Spesielt når jeg virkelig fikk gjennombrudd rent tenkisk og klarte 12x115kg - det var litt av et sett!    200x3 i mark sist økt var også en veldig bra følelse. Chins denne uken med 6xkroppsvekt+40kg var også en høydare da jeg ikke har trent chins noe særlig siste tid. Er inne i en skikkelig god periode rent styrkemessig nå.  

 

Mål for 2016:

Gitt at jeg fortsetter med styrkefokus blir et naturlig mål å tangere tildigere pers i benk på 140kg.  Dvs økning på 25kg som nok er litt vel ambisiøst, det kan heller være et langsiktig mål. Forøvrig må 2,5xkroppsvekt i mark og 2xkroppsvekt i bøy være et mål.  Da må jeg opp 20kg i bøy og 10-15kg i markløft.  Alt dette gitt at jeg klarer å holde kroppsvekten rundt 85kg. 

Et annet hovedmål blir å klare minimum en løpeøkt i uken uansett hvor umotivert jeg føler meg.  Viktig å vedlikeholde noe av den kondisen jeg har opparnbeidet meg over de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte først å ikke skrive her, siden treningsåret har vell egentlig vært litt skuffende, men etter litt gjennomtenking har det vært noe bra også. Er blitt et år uten treningspartnere, som setter sine spor, samt på et gym der flesteparten trener mesteparten bicepscurl, og det er ingen å måle seg mot styrkemessig egentlig, så motivasjonen er ikke på topp. Ellers er fokuset etter jeg flyttet til Tyskland mer på å ha det gøy, og finne meg en sosial base her, som egentlig betyr at jeg er blitt hobbyalkoholiker, noe som ikke er forenelig med trening, men egentlig er det viktigere å ha det gøyt sosialt, enn å bli super sterk, så klager ikke.

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Som nevnt, lite høydepunkter egentlig, men fornøyd med å ha fått startet med overheadsquat, som er morsomt, og begynner å få inn teknikken der, ellers fornøyd med at jeg føler teknikken er bedre i mark og bøy, spesielt bøy. Ellers fornøyd med at jeg har klart å være såpass flink til å trene kontinuerlig hele året, uten treningspartnere, noe som ikke alltids er lett, selv om de store resultatene uteble. Ellers gledelig å se at flere personer begynner å trene knebøy og lignende, og ikke bare bicepscurl, samt alle folkene som har spurt om hjelp.

 

Nedturer er definitivt å få et vondt kne, som gjorde at jeg falt tilbake styrkemessig et stykke, men fikk meg til å se på teknikken, og tror nok det vil hjelpe i det lange løpet, også takk til  kl99 for god hjelp. Ellers nedtur at formen på mange måter føles veldig lik, om ikke svakere enn i fjor, men vet også jeg har forbedret meg på noen måter.

Hvilke mål nådde du?

Ser fra forrige år at målene var å bli sterkere, bedre teknikkmessig og veie mindre, fasitten er vell at jeg veier det samme, svakere total, men bedre teknikkmessig, så er ikke for ille. Ser også jeg hadde mål å sette perser etter jeg skrev samme post i fjor, og det klarte jeg, med 210 i bøy og 130 i benk i slutten av 2014.

Beste treningsminner fra året?

Skuffende lite minneverdige treningsminner, men jevt over gode treninger.

Noe du vil klare før året er omme?

Tviler på at det blir noe særlig mer trening på meg, så nei, skal bare spise meg feit(ere) i jula.

Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Ble ikke sterkere, men mer selvsikker har jeg nok blitt, men av andre grunner, og blitt bedre på andre måter, så skal ikke

klage, er ikke treningen som er hovedfokuset for mine år her i Tyskland uansett, så egentlig fornøyd med å klare holde meg relativt stabil.

Hva er målene for 2016?

Samme som i fjor vil jeg vell si, samt å klare 100kg i både overheadsquat og militærpress hadde vært gøy, så jeg kan slutte med

å bare varme opp i de øvelsene. Ellers som sagt, er ikke treningen hovedfokuset for tiden, så egentlig bare å holde seg stabilt, trene greit.

 

Ellers flere mål utenom treningen, på tide å bli relativt flytende i Tysk, publisere første artikkel(har en som snart er ferdig, håper jeg), presentere noe på en skikkelig konferanse, ellers bli nesten ferdig med doktorgraden.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høgdepunktet må vere at eg gjekk ein god del raskare på ski enn i 2014, både på xcranking, plassering og tidsmessig. Var også i peak lifetime løpsform før sesongen. Nedturen var at eg nok ein gong fekk øydelagt sesongen av sjukdom, og så var det ein tabbe å prøve internettcoaching i løp.

Hvilke mål nådde du?

Har så og seie ikkje konkurrert i år, så nådde ikkje nokon mål eigentleg.

Beste treningsminner fra året?

Har hatt ein veldig bra haust, og er kanskje på mitt sterkaste nokonsinne både på styrketrening og kondis. Likevel litt for høg kroppsvekt, som gjer at eg hadde betre relative resultat i fjor. Var også veldig gøy å ligge på sub 3:30 på terskeldragene på Bislett i vinter.

Noe du vil klare før året er omme?

Under 80 kg på badevekta, har under 1 kg igjen. No er ikkje låg kroppsvekt eit mål i seg sjølv, men heller eit middel for å nå dei andre målene mine.

Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

På treningsfronten har eg lært mykje og er meir sjølvsikker på det arbeidet eg gjer. I resten av livet har eg innsett at det er heilt ok å ha mista litt Eye of a tiger så lenge eg har det på nokon arenaer.

Hva er målene for 2016?

  • 4:15 på 1500 meter.
  • 35 minutt på 10 km.
  • Elitelaget til BUL på Holmenkollstafetten.

Som vanleg litt hårete mål, og er avhengig av at alt går på skinner for at det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar denne tale for meg når det gjelder treningsåret 2015. @burny_

Skjermbilde_2015-12-23_18.44.46.thumb.pn

 

Mål for 2016:

Overdose på styrketrening frem til august-ish (250 i mark?), kanskje slenge inn et stevne der også(!), for så å gå gradvis over på vedlikehold mens jeg øker fokus på taekwondo igjen i forbindelse med forberedelser til gradering i 2017.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dine høydepunkter og nedturer?

Høydepunkt:

7 plass Stranda Fjord Trail Race, meget overraskende. Skiturer til Saudehornet, Slogen og bratterenna på Sunndalsnipa (sånn itillegg til alle andre fine turer). Gått/klatret østegga på Liadalsnipa.

Nedtur:

Skader. Akillesbetennelse i jan-feb og forslått for etter løpetur på Gaustadtoppen som var vond i mange uker.

Hvilke mål nådde du?

Fikk gått Saudehornet og slogen på ski. Kom meg opp på Klovetind vinterstid og kjørt ski ned. Klatret led på egne sikringer. Hatt mye morro. Hatt det mye moro.

Beste treningsminner fra året?

Maaaange. Ingen som klart stikker seg ut. Gårsdagen på Lønahorgi på ski er et av de. Mange høydemeter og god snø. Løpetur til Saudehornet ved første snøfall i mørket :D 

Noe du vil klare før året er omme?

Få en god løpetur til.

Gjorde 2015 deg til en sterkere, bedre og mer selvsikker versjon av deg selv?

Absolutt.

Hva er målene for 2016?

Være mer i aktivitet og ha det moro. Klatre mer (spesielt i fjellet), stå mer på ski og løpe mer. Få løpt et langt løp, usikkert på hvilket. Gå grøndalen rundt på ski, 5-6 fjell på rappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...