Gå til innhold

Stianhfossen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    131
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Stianhfossen vant dagen sist 25. september 2016

Stianhfossen hadde mest likt innhold!

Om Stianhfossen

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 12. mars 1993

Nylige profilbesøk

1 256 profilvisninger
  1. Denne diskusjonen er så preget av ytterpunkter at å dra en konklusjon kommer til å bli nesten umulig. Både "for/mot" siden må sentrere seg mer mot kjernens sentrum og ikke la diskusjonen bli så personlig. Dette er en problemstilling du møter uansett hva du liker og hva du driver med, så dette er ikke noe som dreier seg om styrketrening. Det bullshitargumentet er jeg lei av å høre. Jeg har alltid elsket metall som musikk, gjerne det som kategoriseres som ekstrem metall, og har fått spørsmål og kommentarer av typen: "Du har ikke noe liv når du hører sånn musikk", "dette er ikke musikk, du h
  2. Barber er konge Selv går jeg dit når jeg først skal klippe håret også. Men jeg har en safety razor, straight razor også har jeg en slik skjeggtrimmemaskin Da holder ting seg relativt greit
  3. Typisk dag for meg er Frokost: 3 husmann knekkebrød med 100g skinkestek og magerost bacon under En skyr eller et par beger dobbel 0 yoghurt Lunsj: 3 brødskiver(ca 35g pr skive, vanlig kneip) med 66 gram leverpostei Middag: 400 gram ytrefilet av svin 350-500g fryste grønnsaker(Type rock wok, wok classic o.l) Fyller på med skyr, frukt o.l slik at jeg når de 1980 kcal jeg skal ligge på akkurat nå.
  4. Lage noe liv igjen her da kanskje?
  5. Stå på, også håper jeg du blir kvitt plagene !
  6. Det er jeg absolutt helt enig i, derfor skriver jeg at kylling og masse grønnsaker er fint da det tilfører masse næring og mye vomfyll uten at du sprenger kcalbudsjettet. En shake er et tilskudd, men jeg har hatt gode erfaringer med det
  7. Jeg har slanket vekk 20kg av kroppen og for meg har riktig proteinmengde vært helt avgjørende for at jeg får resultater i muskelvekst og styrke. Dette fordi proteiner brukes til å bygge opp musklene når du har brutt de ned på trening. Jeg har i all enkelhet jobbet med ca 2g protein pr kg kroppsvekt. Dvs om du veier 100kg, så stapper du i deg 200g med proteiner. Proteinpulver er derfor en veldig fin måte å tilføre kostholdet ditt protein uten at du må spise store mengder mat En annen fordel jeg finner med mat fult i proteiner er at de ofte inneholder lite kalorier. Kylling er for eksempel vel
  8. Jeg tror det er et ganske delt spørsmål med enda flere svar. Ja, fysisk bevegelse og sunt kosthold forebygger sykdom og skader. Dette kan i bedrifter med fysiske arbeidsoppgaver være utslagsgivende, spesielt med tanke på ryggplager o.l Men på en annen side tror jeg at det avhenger av hver enkelt person, deres arbeidsmoral og interesse for å produsere. Jeg kan bruke meg selv som eksempel: Jeg var lærling på mellom 125 og 130 kg et sted. Mye cola, mye nammis, mye mat. Men uansett var jeg kanskje borte fra jobb 2 dager ila hele min tid i den bedriften(2.5 år) og dette kom på bakgrunn av forkjølel
  9. Hva var dine høydepunkter og nedturer? Høydepunktene må være en jevn øking av styrken, fin muskelvekst og mye god fremgang på teknikken samtidig som jeg har gått ned ca 10% i kroppsvekt siden jan 2015. Nedturen må være at benkpress har stagnert og at jeg har mistet litt fokus på kostholdet, slik at jeg sliter med å motivere meg på matfronten til å holde meg knallhard slik jeg gjorde 2014/2015(sommeren)Hvilke mål nådde du? 105kg i kroppsvekt(fra ca 126ish)Beste treningsminner fra året? De dagene du lemper på tunge lodd, kroppen responderer som en motherfucker og endorfinene svømmer rundt i krop
  10. Hei! Først og fremst må jeg si at du har gjort en bra jobb så langt! Når det kommer til mat er jo magert kjøtt som kylling, svin, storfe og fisk av forskjellige sorter veldig bra. Når du nå har fått avsmak for kylling kan det jo være lurt å feks bytte det ut med en annen matvare. Jeg er selv midt under en slankeprosess som deg og har lekt med mye forskjellige matvarer for å variere kostholdet. Men mer over til spørsmålet ditt: Om matrettene dine blir kjedelige, kjøp inn masse forskjellig krydder. Dette kan gjøre hele opplevelsen av maten fantastisk. Riktig bruk av krydder og bra steking ka
  11. Hei Doffy! Jeg er ingen ekspert på dette, men har gjennom samtaler med folk som har trent lenge og lesing, prøving og feiling gjort meg opp litt erfaring på dette med å være "nybegynner". For meg handler styrketrening om to ting; Spise bra og ha riktig motivasjon. For meg kommer motivasjon fra å ha en målsetting, en helt bestemt visjon av hvorfor jeg skal trene. Jeg setter meg mål for hver 6 måned slik at jeg har noe å jobbe mot. Innen juni så skal jeg veie under 100 kg, løfte 150 i markløft, klare en kroppsheving uten hjelp etc. Jeg tror om du klarer å finne ut akkurat hvordan du vil se ut
  12. Takk for gode råd både fra Stilken og Perfeksjon! Knall å få innspill på tankene man har gjort seg. Jeg hadde sist jeg sjekket(for noen uker siden) en fettprosent på ca 21.5. Jeg tenker det egentlig mer som en test for å se om jeg klarer å gjennomføre et opplegg med streng matplan, planlegging osv for å presse meg selv til å komme meg ned de siste 10 kg jeg har tenkt å gå ned. Årsaken til vurderingen av nytt, strengt opplegg kommer på bakgrunn av en sommer og høst hvor ting har sklidd litt ut og at jeg tenkte det kunne vært kult å kjørt en mat-/treningsplan som var ganske streng noen uker. O
  13. Takk Vil kanskje ha litt raskere resultater for å kunne komme ned på vekten hvor jeg kan begynne å bygge skikkelig, selv om resultatene på det opplegget jeg alt har kjørt har fungert ganske bra. Jeg sjekker med folk her inne før jeg begynner for å vite om det er dumt eller ikke Er litt usikker i forhold til å bevare muskelmasse osv, eller om det problemet forsvinner om jeg får i meg nok proteiner? Mener du jeg heller bør ligge på 2500 kcal og heller vente litt lenger på resultatet?
  14. Heisann. Dette spørsmålet, og spørsmål i samme gate, har flere gangen vært tatt opp her inne. Jeg har søkt og lest en stund nå, i både tråder og artikler. Dermed har jeg gjort meg opp tanker om hva jeg har lyst å prøve, men iom at jeg er ganske fersk på dette vil jeg se om noen har noen gode tips, ideer eller har korrigeringer på tankene mine. Her er litt rundt opplegget jeg ser for meg: Jeg er 22 år, er 194 cm og veide 126kg da jeg startet vektnedgangen i 2014 og har i den perioden jeg har tatt det mest serriøst vært på ca 2500 kalorier på dager uten trening og ca 3000 kcal på dager med tren
  15. Jeg hadde litt samme opplevelsen de første par gangene jeg var for lat til å ta det. Det som sikkert kommer til å skje er at du kommer til et punkt hvor du føler deg fussete, stygg og vil ta skjegget. Da er det 2 alternativer. Enten vente til skjegget vokser tettere, raskere og penere eller bare la det være til det ser nogenlunde pent ut Alternativ nr 2 krever mye tålmodighet.
×
×
  • Opprett ny...