Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

For ca en måned siden begynte jeg å trene styrke igjen etter ett langt opphold. Under dette oppholdet har jeg blitt alt for glad i ØL og lurer derfor på hvor mye en øl eller to til maten ødelegger for treningen og progresjon.

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer helt an på. Maten har selvfølgelig mye å si. Ingenting ødelegger en god øl som et seigt kjøttstykke for eksempel. Utover dette spiller temperaturen på ølet en stor rolle. Selvfølgelig også hvor lenge det har stått i glasset. Dvaskt øl er helt klart ødelagt. Det er det meste jeg kom på. Du finner sikkert mer som ødelegger øl om du leter.

Annonse

Skrevet
  "Ulrik skrev:
Det kommer helt an på. Maten har selvfølgelig mye å si. Ingenting ødelegger en god øl som et seigt kjøttstykke for eksempel. Utover dette spiller temperaturen på ølet en stor rolle. Selvfølgelig også hvor lenge det har stått i glasset. Dvaskt øl er helt klart ødelagt. Det er det meste jeg kom på. Du finner sikkert mer som ødelegger øl om du leter.

Lite som ødelegger øl mer enn å nettopp ha pussa tenna. Det gjelder vel tyggis også. Bottom line; det er ganske mye som ødelegger øl, egentlig..

Skrevet

hehe, så lenge du kan moderere deg skal det ikke ha noe å si, drikker selv en 2-3 pils 2-3 ganger i uka (ca) og har aldri slitt med progresjon av den grunn. Er som noen sier, at vi snakker litt ekstra kcal her da, så spørsmålet er om du skal minske i fett% eller ikke.

Skrevet
  "Andy skrev:
Lite som ødelegger øl mer enn å nettopp ha pussa tenna. Det gjelder vel tyggis også. Bottom line; det er ganske mye som ødelegger øl, egentlig..

For å vri litt om på det; Å drikke eplejuice etter å ha pussa tenna kan gi en litt øl-aktig smak med en gang. Varer ikke så lenge tho

Skrevet

I fjor sommer kjørte jeg en øl diett for å bevise at 1 - 3 øl hver dag ikke gjør noe skade. Jeg kalkulerte øl i kcal forbruket mitt, ca 2500 - 3000 kcal hver dag. Ble faktisk litt sterkere i benken og gikk ned 1,5 kg på 4 uker. Det var juni. Denne måneded var jeg ikke på hardfylla. Men når juli og august kom, ble det litt mer hardfylla ca 1 gang i uka, det ødela litt. Men tok meg bare ca 3 uker i september å komme tilbake til formen som jeg var i juni :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...