Jump to content

Lonegofa

Members
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

  1. Skal prøve meg på litt forskjellige typer armhevinger, ja. Takk for tips :-) Det hørtes jo veldig bra ut Chr1st1an88. Tror nok jeg kommer til å kjøre noe lignende. Veldig enkelt å holde oversikt/progresjon hvertfall. Du trener i utgangspunktet ikke til failure da regner jeg med?
  2. Takk for tips! Den øvelsen skal jeg trene på. Kanskje lurt å bli god på armhevinger også, føler vel at de har god overføringsverdi til dips?
  3. Takk for svar morten90! Høres fornuftig ut. Har lagd dipsstativ nå, så kan ta pullups og dips i garasjen. Dips var jævlig tungt da, hehe, men blir vel bedre vant med øvelsen etter hvert. Jeg skal fokusere på teknikk fremover, og arbeide med å kjøre øvelsene helt riktig. Pullups føler jeg at jeg tar rimelig bra, men dips kan nok bli mye bedre. Føler vel også at 4-5 relativt lette økter i uken er passelig, merker at jeg fort blir lei viss det blir for "seriøst", altså at jeg føler at jeg må mer enn jeg har lyst. Vi får se hvordan det ender Satser også på 1-2 rene styrkeøkter i uken. Prøve å bli sterkere/større, men ikke for tung. Fokusere på knebøy/frontbøy, benkpress og markløft. Ang. muscleups så skal jeg i første omgang prøve å bli bedre i nevnte øvelser, før jeg i det hele tatt har sjans til å klare det.
  4. Jepp, jeg er med på tankegangen. Det du sier er logisk, og jeg er enig! Men over til begrunnelsen, så tror jeg at dersom man trener øvelsen ofte, kanskje 4-5 ganger i uken, så bør man være forsiktig med å kjøre seg for hardt. I hvertfall på nybegynnernivå.
  5. Høres ikke dumt ut.. Jeg går nok for noe lignende selv :-) Han sier at en aldri bør gå til failure. Ser ut som han vet hva han snakker om, tar 30+ reps i pullups
  6. Hm, spennende. Hvilke type pullupsvarianter er det du har gjort da? Du har da trent disse 3-4 ganger i uken?
  7. Hadde vært gøy å klare muscleups også en gang
  8. Hei! Tenkte jeg skulle prøve et slags chins+dips-program. Har surfet litt rundt på nettet, og ser at mange trener kun disse øvelsene. Jeg tenkte også å fokusere på disse øvelsene, og se hvordan fremgangen blir. Klarer vel 5 pullups nå, dips har jeg ikke peiling. Må først lage meg et dipsstativ. Uansett, noen som har prøvd noe lignende, eller har erfaring med den slags? Jeg tenkte å kanskje trene pullups og armhevinger eller dips nesten hver dag (4-7 dager i uken), og ha 1-2 vanlige styrkeøkter i uken. Trener i tillegg fotball 1-2 ganger i uken, så jeg får litt kondisjonstrening også! Så, har du prøvd på samme opplegg, eller har noen mening om det?
  9. Jeg liker fullkropp pga. at det er mindre tidkrevende, og man får jo som du vet kjørt gjennom kroppen tre ganger per uke. Jeg har da noen utvalgte øvelser som jeg har langsiktige mål i, men jeg kan trene litt etter lyst og hva som passer best de ulike dagene. Jeg trener allikevel stort sett kun de samme øvelsene, men med varierende repetisjonsområde, intensitet osv. Ved bruk av fullkropp har man jo også mulighet for å utsette treningsøkten til neste dag dersom det ikke passer.
  10. Godt tips Aldara. Jeg prøvde også å klemme stanga hardt, og fikk forbedret løftebanen. Takk!
  11. Jeg må si at målet er muskelvekst, men framgangen er kanskje den samme allikevel?
  12. Ok, takk skal du ha. Jeg trener benkpress hver trening, men trener ikke mer enn 2 ganger, av og til 3. Jeg skal ikke trene til failure heller
  13. Ok, takk for svar! Artikkelen jeg leste om dette var denne: http://www.styrkecoach.no/dette-er-de-12-beste-ovelsene-du-kan-ha-i-treningsprogrammet-ditt/ Jeg tenker å ha en dag i uke med 5x5 (med strikk) eller noe sånn, og en dag med mer speedreps/fokus på eksplosivitet. Hovedmålet med treningen er muskelvekst. Flere synspunkter?
  14. Jeg skal hvertfall benytte meg av noen av tipsene som allerede er gitt
×
×
  • Create New...