Gå til innhold

Overspist til tusen i dag! sikkert 4000 kcal hjelp!


Rina12

Anbefalte innlegg

I dag har jeg gått på en skikkelig smell! hva er galt med meg? spist sikkert over 4000 kcal, helt sykt hvor mye jeg faktisk har spist assa. Dette skjer nesten alltid hvis jeg har sovet ekstremt lite(men ikke så mye som i dag) sov 3 timer i natt orket ikke trene heller noe som jeg egentlig skulle og når jeg kom hjem fra jobb bare spiste jeg og spiste jeg. 2 hamburgere hjemmelagde, kanskje 7-8 brødskiver etter MED nugati OG cheddar ost og smør! æsj:( ble sykt mett. sovna en time. spiste igjen spaghettirester, ble kvalm og måtte kaste opp. magen min var HELT full. og ikke nok med det lagde jeg meg milkshake etterpå, ikke bare en, MEN flere omganger. Tror jeg aldri i livet har spist så mye og skjønner egentlig ikke hva som skjedde med meg i dag. spiser vanlig andre dager. Nå føler jeg hele uka med trening er ødelagt og føler jeg har gått opp sånn 5 kg eller noe. Magen min er så stor nå. Hva skjer med kroppen min nå? burde jeg løpe i morgen eller noe og halvere kcal mengden jeg spiser til vanlig? Er så kvalm og føler meg dårlig nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt! Alle kan spise mye en og annen dag, det er ikke verdens undergang forde :) HVert måltid er en ny sjanse, og sålenge du ikke gjør dette hver eneste dag, er det ingenting å bekymre seg for !

Gjør som vanlig og følg treningen din som du hadde tenkt. Om noe så får du skikkelig trøkk på trening i morra pga all maten ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du lagt på deg fem kilo kroppsfett i dag måtte du hatt et kalorioverskudd på 35 000. Selv om du gjorde en god innsats så tipper jeg du er ganske langt unna det.

Si at du har dyttet i deg 4000 kcal, så kan jeg (uten å vite noe om deg) anslå at du har hatt et overskudd på rundt 1500. Rent teoretisk vil det da tilsi at du har lagt på deg ca 200 gram. Det tror jeg du overlever.

Spis og tren som normalt fremover. Den oppblåste magen er borte til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest venator

Det viktigste du gjør etter en utskeielse er å dra deg selv inn i den sunne rutinen med en gang. Hvis man spiser usunt dagen etter fordi man gjorde det idag blir det bare verre. Det er erfaringen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste du gjør etter en utskeielse er å dra seg selv inn i den sunne rutinen igjen. Hvis man spiser usunt dagen etter fordi man gjør det idag blir det bare værre. Det er erfaringen min.

Kan støttes fullt ut! Dra deg inn igjen med en gang. Spist er spist, men heldigvis kan man velge hva man spiser neste gang :) Mao ingen skade skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skulle du sett meg på lørdag:

bare for å nevne EN DEL av det jeg spiste::D

[ATTACH=full]160417[/ATTACH]

My hero! <3 Sånne mat-gilder som dette fører til at jeg er mett i et døgn eller to. Videre så reagerer kroppen min med nedsatt apetitt i en lengre tid framover. Som en konsekvens stresser jeg ikke at kroppen akkurat ble bittelitt-tyngre. Over tid så vil dette for de aller fleste normalisere seg. For å si det på en annen måte; det er forbløffende hvordan mennesker over et helt liv er i relativt energibalanse uten å tenke på kalorier og spiser utelukkende etter metthetsfølelsen.

Edit: Dette er ikke ment som en rasjonalisering av "binge-spising" fenomenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Velkommen til klubben. Gjorde det samme i går. Vet du hva? Det skiter jeg i;) skal gjøre det en annen gang også. Og en annen gang. Bare ikke hver helg og ikke ofte. Mitt tips er å akseptere, så får du fred. Det føles bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Velkommen til klubben. Gjorde det samme i går. Vet du hva? Det skiter jeg i;) skal gjøre det en annen gang også. Og en annen gang. Bare ikke hver helg og ikke ofte. Mitt tips er å akseptere, så får du fred. Det føles bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Da skulle du sett meg på lørdag:

bare for å nevne EN DEL av det jeg spiste::D

[ATTACH=full]160417[/ATTACH]

Respekt! Klarte halvannen langpanne med hjemmelaget peperonipizza fredda'n og to svære Walters mandler + ei eske Anton Berg marsipanegg på lørdagen. Blir sånn til neste helg også, bare mere/værre. Det er bestemt. Men så er det tilbake til hverdagen igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste også over 4000 kcal igår, nesten det dobbelte av hva jeg trenger og vet du hva? Det gjør ingenting! Det kommer til å skje flere ganger, og det er helt normalt. Så lenge det ikke skjer hver dag så er det ikke noe problem. Ingen legger merke til om du en dag legger på deg 200 gram, som regel jevner det seg ut når du kommer tilbake til hverdangen. (y) Som stilken sier, aksepter og gå videre, ikke la det bli en ond sirkel, men en hygge når du først koser deg med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst folkens, det er jo for f*** ikke helt normalt å spise så mye at man blir kvalm og kaster opp, for så å fortsette å spise mer! At folk normaliserer dette gjør meg rett og slett kvalm.

Rina12, at du spiste 4000 kcal er ingen krise som enkelttilfelle, jeg er mer bekymret for måten det blir gjort på (som nevnt over). For meg, så tyder det på at kroppen din signaliserer at den er rimelig stressa. Virker ikke som du synes det var en så veldig ok opplevelse å binge på den måten, så hva med å se litt på hvordan du faktisk spiser og sover til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...