Gå til innhold

Overspist til tusen i dag! sikkert 4000 kcal hjelp!


Rina12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er ikke til trådstarter, men hva skjer med at det er kult å "overspise" mest mulig i helgen?

Det er ikke fett å nærmest konkurrere om hvem som binget mest på lørdag. Spesielt ikke, hvis tilfellet er at man går full retard i helgen, fordi man har et over-restriktivt kosthold i ukedagene. Sier ikke det nødvendigvis er tilfelle her, men allikevel, slutt å romantisere noe som i mange tilfeller grenser til et forstyrret mønster.

"Refeed"/oppkarbingsdag? Ok bro, whatever makes you sleep at night.

post-20234-14441000270563_thumb.jpg

ETA : dette er en generell kommentar til en tendens i fitnessmiljøet, ikke ment til noen spesiell person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det ment som at det er normalt en sjelden gang å spise mye mat. Det kan være det er i forbindelse med feiring av noe eller bare at en har lyst på pizza, brus og snop en kveld. Det er mange normaltvektige som kan havne på 4000 kcals en dag uten å vite det, bare fordi det er en normal del av deres liv. Var ikke meningen å si at å binge er noe bra, men det er ikke krise å spise 4000 kcal, bare det ikke er livsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke til trådstarter, men hva skjer med at det er kult å "overspise" mest mulig i helgen?

Folk er idioter. Aksepter det :p

Refeed er jo såvidt jeg vet en teknikk som primært ble benyttet under ekstremt restriktive dietter (gjerne med lite carbs), da bestående av ett måltid der man gikk full retard bl.a. for å fylle glykogen-lagrene (gjerne jamfør PSMF).

Men siden #fitspo/#thinspo begynte å bli normen har denne type "diettaktig oppførsel" blitt introdusert til det daglige liv for mange, ofte sammenfallende med den samme gruppen mennesker som poster tråder om at de lever på 1400kcal pr dag og i tillegg trener 6 dager i uka. *sigh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tilsvarte nesten kveldsmaten min i går det. 6x kvikklunch (1500kcal). Oreosjokkis (1000kcal). 2 kyllingfileter, 500kg fløtepoteter og broikolimos. 1 liter sjokomelk.

Litt vannvekt blir det, men ikke noe stress med en dag. Forøvrig helt enig med thess i at fremgangsmåten din virket litt psyk og det er det jeg ville bekymret meg for, i stede for selve utskeielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare tilføye til alle her at det er en veldig vesentlig forskjell på å skeie ut, og på dette trådstarter beskriver. For nei, det er ikke noe i veien med å skeie ut innimellom - men dersom en ikke nyter det en unner seg og det hele oppleves som negativt - da er det noe i veien. Det er ikke "vanlig" å presse i seg mat uten å nyte den, eller når en allerede er stappmett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Altså, Rina12 - som alle andre sier så må man bare glemme det og gå videre. Jeg selv spiser forferdelig rart, kanskje hver halvtime noen dager, mens helt annerledes andre dager. Nå kjenner jeg ikke historien din, men jeg har selv hatt spiseforstyrrelser og vil nok påstå at jeg fortsatt har det (fordi jeg enda spiser veldig, veldig unormalt) noe som virkelig plager meg, men hverken pt eller psykolog/ernæringfysiolog har hjulpet meg.

Mitt tips til deg er å bare tilgi deg selv, gå deg en liten tur, ikke fokuser på at du er kvalm (og ikke kast opp med vilje), og kanskje heller søk hjelp, evt. lag deg en matplan med flere alternativer! :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...