Gå til innhold

Sommerkropp 2015 - hvem er med?


Friera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Working on it!

Jobber med PT og en god venninne for å prøve å nå målet for SK15. Det er imidlertid ikke å bli "superfit", men å få et enda bedre utgangspunkt for en kick-ass SK16! ;)

Veide 69 kg ved starten av opplegget for en uke siden. Dette er jo et opplegg med hard styrketrening og mye proteinrik mat, så målet er ikke en bestemt vekt egentlig (selv om jeg ønsker å se 65 kg før sommeren) men å bli sterkere, strammere og forhåpentligvis mindre :)

Ønsker alle sammen lykke til og håper dere når målene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med selv om det ikke er lenge igjen til sommeren egentlig, får gjøre det beste ut av det og satse på helårs/høst-kroppen15. :)

Har gått litt opp og ned på vekt det siste året og ligger vel rundt 60 nå, håper å kunne nå 55 igjen, men samtidig øke muskelmasse og stramme litt opp. Vekt er ikke det viktigste, men det å kunne få flat mage og stram bakende.

Bruker Kayla BBG som treningsprogram og håper å kunne begynne mat-planen hennes også etterhvert, men må nok overtale sambo litt mer så vi kan spise samme middager. (y)

Lykke til alle sammen, dette får vi til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja påsken blev akkurat så skummel som fryktet.

dato kg f%13.feb 96,7 29,0

20.feb 96,4 28,9

27.feb 95,7 28,3

06.mar 97,5 28,9

13.mar 96,2 28,6

20.mar 97,9 29,3

27.mar 97,7 ???

10.apr 97,9 29,2

1. målsetning misset totalt :dead: , derfor nye mål:

Midsommer < 90kg

1. november 80 kg (litt +/-).

Så på tv i går fra NM i Fitness, diverse disipliner,

her var det jammen mange imponerende folk med dedication,

kjempe målrettet er de og med gjennomførings evne som det er bare å ta av hatten for.

Ikke at jeg drømmer om å nå slike mål, men veldig inspirerende å se at det lar sig gjøre.

OK, here we go again :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt 1. desember: 78kg

21. januar: 75,6kg

28. januar: 76,2kg

2. februar:
74,8kg

11. februar: 74,9kg

18. februar: 74,9kg

04. mars: 74,8kg

11. mars: 74,4kg

18. mars: 73,6kg

25. mars: 74,5kg

14. april: 72,9kg
(y)
-1,4kg

Jeg er veeeeldig fornøyd! Målet om 72kg innen 1. mai ser for så vidt lyst ut!

Meeen, nå er det karboload før Skarverennet på lørdag. Gruer meg, men gleder meg også skikkelig. 37km skøyting med landslagseliten
:nailbiting::confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste to ukers jobbing, 30/03 til 05/04, 13 timer på sykkelsetet, 8200 kcal, ukjent antall mil :p 5 økter og 6 pils. 06/04- 12/04, 18,5 timer på sykkelsetet, 10700 kcal, 40 mil, 5 økter, 7 øl.

Kom hjem 12, veide inn på 80,5 kg mandag 13, og imorrest 79 (rant på do for å tisse i eningen igår). Spent på hvor jeg ender opp om et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det definitivt snakk om en livstilsendring og helårskropp, og ikke sommerkropp ;) men synes det likevel er greit å ha et delmål frem mot sommeren ;) men skjønner jo at tråd-navn muligens er litt misvisende så det går jo an å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har blitt mye snakk her og ellers om -sommerkropp holdninger. For min del så har jeg inntrykk av dere her på tråden at dere tenker lenger og jobber mot god helse og en kropp en trives i. Jeg har hørt mange reagerer på trådtittelen. Hva med å endre navn?

Hva er definisjonen av sommerkropp?

For min egen del er definisjonen at jeg er i form til (sykkel)sesongen, og dermed 5-6-7 kg lettere enn på svarteste vinteren. Så jobber jo selvsagt med kroppen på vinteren også, men på en litt annen måte og litt annen intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker utviklingen. Jeg synes fortsatt det er for mye kroppsfokus, men det er kanskje et "naturlig følge" av trening og ernæring. Vet ikke helt. Personlig er jeg blitt litt mett av "se hvor deili jeg er aaaa. Lajks plsss" bilder fra både jenter og gutter, særlig da noen av bildene i sosiale medier er litt vel anstrengt vinklet mot #deiligst.no, foråsirresånn.

Det er på en måte greit med "før/etter" hvor folk har endret seg drastisk enten pga vektnedgang eller oppgang. Det er kult og jeg skjønner at man er stolt. Når man derimot poster samme kleine barkroppbilder og belfies left, right and center, så blir man lei.

Alle som noen gang har hatt en sixpack vet hvor jævlig stress og slit det er å holde på den, særlig om sommeren når alle drikker øl, brus, spiser is, pølser og burgere. Man bør leve litt liksom. Et liv med "sixpack vedlikehold/jag" vs "et liv med gode minner". Det ser ut som at flere og flere åpner øyne for den tankegangen, og personlig synes jeg at det er awesome.

Helårskropp med mindre variasjoner er vel en god balanse, både hva gjelder helse og estetikk. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har blitt mye snakk her og ellers om -sommerkropp holdninger. For min del så har jeg inntrykk av dere her på tråden at dere tenker lenger og jobber mot god helse og en kropp en trives i. Jeg har hørt mange reagerer på trådtittelen. Hva med å endre navn?

Trådtittelen ble "sommerkropp" fordi tanken bak var å jobbe opp mot et mål sommer 2015. Men til syvende og sist er det snakk om helårskropp. I hvertfall min ambisjon. Forsøkte å bytte tittel, men det kan jeg ikke, visstnok. Må evt være en moderator som forandrer tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

er noen m på å lage hemmlig gruppe på facebook? d kan vi ha en tråd per ukesstatus etc, lettere å følge med, legge ut bilder etc?

Er det noen i eidsvoll/eidsvoll verk her? jeg leter litt etter motivasjonsvenn.. er meldt inn på trento... skal ned ca 8 kg tenker jeg.. kryper på vekta på tirsdag...

Lukket gruppe på fjesboken hadde vært greit som du sier lettere å få med seg oppdateringer bilder osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dato kg f%

13.feb 96,7 29,0

20.feb 96,4 28,9

27.feb 95,7 28,3

06.mar 97,5 28,9

13.mar 96,2 28,6

20.mar 97,9 29,3

27.mar 97,7 ???

10.apr 97,9 29,2

17.apr 97,1 29,0

Det ble en bedre uke, nå bare må jeg "holde dampen oppe",

gidder ikke mer jo-jo,

det er fredag :),

ønsker alle en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...