Jump to content

hope11

Members
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

About hope11

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jeg var 102 kg i des ifjor, er nå 77, 9 kg, men skal ned til 62 kg. Jeg er 36 år, og 176 cm. Jeg har 1300 kcal daglig, men er ofte under dette pga trening, uten at jeg spiser opp treningskcal mine, for jeg er ikke sulten.. Jeg har aldri vært glad i og trene på treningssenter, har heller gå turer ute o.l. Men nå har jeg meldt meg inn på treningssenter, og blitt bitt av treningsbasillen, og stortrives på treningssenetret og er der hver eneste dag. Jeg har ikke peiling på å lage treningsopplegg, men bare det å være i mer aktivitet har hjulpet meg med vektnedgangen til nå, jeg må ned i vekt pga av helsen, og fastlegen støtter det. Nå trener jeg 7 dager i uken, men da 2 dager med en time med step/dans time på treningssenteret, en dag med en time zumba på treningssenetret, de andre 4 dagene går jeg på tredemøllen, etter oppsett på endomondo appen. Men det som har skjedd denne uken er at jeg nå går opp i vekt, har gått opp 1,2 kg til tross for at jeg er på kcal underskudd hele uka, jeg har hørt at man kan bygge muskler, og at det etterhvert hjelper en videre i vektnedgang/stramme opp kroppen etterhvert. Hvordan virker dette? Og hard ere noen tips til hvordan jeg bør legge opp treningen min, sånn at jeg går ned/strammer opp kroppen, samt at jeg trener bra? Setter stor pris på all hjelp
  2. Knallbra jobbet Jeg sitter å skriver til eksamen, å ser på tatoveringr innimellom, skal til tatovør på tirsdag og få tegnet min første tatovering,d et er min første belønning til meg selv, jeg er nå 0,9 kg fra 25 kg, så da er det på tide med en belønning til meg selv Ha en fin kveld alle sammen
  3. Tusen takk for det , har startet med treningen igjen denne uken, etter en stund opphold pga studier og ekasamensperiode nå. Jeg var på step/dans en time mandag og en time tirsdag, samt en time zumba idag. Har også startet endomondoen min på det laveste på treningsplanen så jeg skal løpe meg opp til 5K iløpet av de neste 17 ukene, men om været er dårlig må jeg gjøre det innendørs på treningssenteret, da jeg har astma så jeg klarer ikke trene utendørs om det er minusgrader. Jeg merker at jeg ikke har nedgang denne uken enda, så skal bli spennende ås e på mandag, men uansett om jeg går opp litt så har jeg hørt at da bygger man muskler, som er bedre enn fett, så musklene kan hjelpe med forbrenningen etterpå, så vi får se Jeg har ikke dette som en diett til jeg er i mål, men en livstilssendring jeg skal leve med også etter at jeg er kommet i mål. Men ville jo selvsagt kommet fort i mål om jeg kunne fått litt fortgang på det nå, sitter hardere de siste kg merker jeg... Leste her inne at noen brukte kcal underskudd over kortere perioder, men det har jeg ikke testet enda, jeg vet ikke om jeg hadde klart en hel dag med så lite kcal. Jeg er på 1300 kcal daglig til vanlig, og er 176 cm. Nå skal jeg kose meg med noen klementiner foran peisen før jeg begynner å legge ungene, har akuratt kommet i hus etter min første zumba time, snakk om å ikke henge med, men det gjorde ihvertfall ikke jeg idag, stakkars trener, så mye individuell opplæring har jeg aldri fått underveis i en treningstime tidligere hehe, men jeg satser på det kommer seg etterhvert, gøy var det ihvertfall, så jeg skal få det til Håper alle har en fin kveld vdiere, gleder meg til å høre hvordan det går med dere
  4. Jeg har gått ned 25 kg nå fra des ifjor, da jeg var 102, til nå, når jeg er 77, jeg er om 0.9 kg endelig innenfor normal på BMI kalkulatoren, å har enda 15 kg igjen for å komme meg ned til der jeg vil være, og der jeg var tidligere. Om jeg stopper litt før det er ikke krise, men jeg må ihvertfall ned 10 kg til, samtidig vil jeg gjerne få strammet opp kroppen min, så har begynt å trene i treningssenter nå, tidligere gikk jeg mer tur ute osv. Ser at aggressiv nedgang er ok for de slanke, mn nå nå rjeg endelig er innenfor normalen, kan jeg da forsøke dette, atd et kan hjelpe meg videre nå? Jeg ser at det er 2 svar her på aggressiv nedgang å jeg ville gjerne forsøkt dette, har dere noen tips til meg, selv om det ikke er min tråd? Jeg er innmeldt på VG`s vektklubb og noterer alt jeg spiser og trener der hver dag, jeg har 1300 kcal daglig, kan få mer om jeg trener, men det er ikke alltid jeg spiser de opp, da jeg er mett fra før. Jeg går på treningssenteret 3 ganger i uken nå, 2 ganger er det 1 time med step/dans med trener og den siste dagen 1 time med zumba med trener, de 4 andre dagene bruker jeg endomondo, på det letteste der den skal hjelpe meg å løpe meg opp til 5 km løping, så da løper jeg med appen. Tidliegre gikk jeg også på svømming 2 ganger i uken, der jeg svømte 1000 meter hver gang, å så lekte med ungene til vi skulle hjem. Det har jeg ikek hatt tid til i det siste pga eksamener og avslutninger på alt våre 4 barn går på av aktiviteter osv nå inn mot jul, men det tar jeg nok opp igjen snart evt. Jeg er nå 77,9 kg, 176 cm høy, 36 år, og har gått opp i vekt pga 4 svangerskap, jeg har også fått astma nå de siste årene, og fastlegen mener at om jeg kommer meg ned i vekt kan det hende at jeg kalrer å få bort astma`en, noe jeg gjerne vil for å kunne være med barna på slalom igjen til våren, for første gang på mange år, da jeg ikek har orket tidligere, jeg drømmer også om å ha på meg bikini igjen så jeg kan være med de i badeskliene til sommeren også, og vise meg ute blant folk. Så om dere vil dele med meg hvordan det fungerer å ta en aggressiv vektnedgang, hvordan bør jeg trene? hvor mye? hva bør jeg spise? hvor mange kcal? osv Ikke meningen å kuppe tråden din pilatus, håper det er ok at jeg spør
  5. Jeg har holdt på å gå ned i vekt den siste tiden, kort fortalt var jeg 102 kg i des 2014, nå er jeg 77 kg, så jeg er nå kvitt 25 kg, og er nå 0,9 kg fra å endelig være på normal vektig på BMI kalkulatoren hvor jeg begynte med fedme.. Så jeg er strålende fornøyd med det. Jeg har aldri vært noe treningsinteressert, jeg har heller gått turer ute, men nå har jeg virkelig blitt bitt av treningsbasillen, jeg meldte meg inn på treningssenter i høst siden jeg fikk astma med overvekten og dermed sliter med å trene ute om vinteren. Nå har jeg oppdaget step og dans og koser meg med treningen, jeg er totalt utmattet etter trening, å jeg elsker det, i tillegg skal jeg begynne med zumba der imorgen om jeg liker det så skal jeg følge det også, da trener jeg 3 ganger i uken med det 1 time hver gang, jeg forsøker i tillegg å være aktiv ellers i hverdagen, da jeg har 4 barn og er fulltidsstudent, så tiden flyr. Jeg tar med eldstejenta på treningssenteret da hun trenger å trene opp muskulaturen pga en ryggoperasjon, og har med alle 4 barna når jeg svømmer 1-2 gange ri uken 1000 meter hver gang, å så leker jeg med de etterpå. Når jeg meldte meg inn i vektklubben fikk jeg opp foreslått kcalinntak å det er 1300 kcal daglig, evt litt mer om jeg trener, men det er ikek alltid jeg spiser opp treningskcal mine igjen. Satt sammen som dette daglig: 45 - 60 % karbohydrater 10 - 20 % protein25 - 40 % fett0 % alkohol Det jeg lurer på nå, er om noen her kan hjelpe meg litt videre med inspirasjon til et videre løp når jeg nå har fått treningsdilla, ser dette opplegget ok ut, eller bør jeg justere, å heller få inn annen trening? mer tid til trening? hva med det daglige kcal inntaket? Andre innspill så jeg kommer meg i mål med de neste kiloene Jeg vil gjerne stramme inn hengende overarmer, hengemage/løs hud, samt rumpe og lår som også sagger etter nedgangen, så innspill som hjelper på dette blir også satt stor pris på, håper noen kan dele av sin kunnskap, så jeg kan fortsette i riktig retning Om noen har innspill til mat også, så tar jeg gjerne imot det også Alltid kjekt med ny inspirasjon, å skifte litt spor innimellom..
  6. Velkommen, så flink du er å trene, du klarer det nok !
  7. Så flinke dere er, jeg er midt i eksamenstida så tiden strekker ikke helt til her, i tillegg forsøker jeg å ta opp igjen treningen som jeg ikke har vært flink med siden det har vært så hardt med studiene nå, men jeg går sakte men sikkert ned : Des 2014: 102 kg 12 okt: 84.3 kg 19 okt: 81.6 kg 26 okt: 80.3 kg 2 nov: 79.5 kg 9 nov: 79.7 kg 16 nov: 78.7 kg 30 nov: 77,9 kg Nå er jeg bare 0,9 kg fra å være normal vektig på BMI kalkulatoren, men enda mange kg fra målet mitt, men jeg er uansett kjempehappy
  8. Jeg er midt i eksamensperiode så jeg har falt litt ut her, med å være aktiv på nettet, men jeg er ikke ute av å passe på vektnedgangen Des 2014: 102 kg 12 okt: 84.3 kg 19 okt: 81.6 kg 26 okt: 80.3 kg 2 nov: 79.5 kg 9 nov: 79.7 kg 16 nov: 78.7 kg Så totalt fra des 2014, til denen uken har jeg gått ned 23, 5 kg, og gått fra fedme til overvektig på BMI kalkultaoren DET er jeg storfornøyd med Jeg snikveide meg idag å er nå bare 0.8 kg ifra å komme til 25 kg, en milepæl Jeg meldte meg inn i et treningssenter for en mnd siden men har ikke tid til å trene nå dessverre, jeg er i eksamensperiode, da jeg er fulltidsstudent, er 4 barns mor, og må gjøre mine studier, samt lekser med barna, og fritidsaktiviteter for de, så akuratt nå strekker ikek tiden til, men jeg passer da på å være så aktiv som jeg kan i hverdagen, samt tenker gjennom hva jeg putter inn, og noterer alt i vektklubben til VG
  9. Tusen takk for det, jeg synes selvd et går veeeeldig sakte, men det går i det minste i riktig retning. Å som fulltidsstudent, med 4 barn, hvorpå eldste er autist, så har jeg lite tid til å prioritere meg selv like mye alltid, da jeg må se på lekser, hente/bringe, kjøre på fritidsaktiviteter, og være med familien, men jeg gjør så godt jeg kan Jeg meldte meg inn i VG`s vektklubb for å kunne føre opp maten hele tiden,s amt å finne oppskrifter, å når jeg plottet inn målene mine der, fikk jeg opp 1300 kcal, så jeg er på det nå.
  10. Er det for sent å slenge seg med? jeg har en drøm om å endelig etter 15 år å komme i mål med kroppen min til neste sommer, jeg var 102 i des 2014, å er nå akuratt vippet sånn at jeg ser 7 tallet på vekta, det går sååå sakte, men det er da i det minste i riktig retning Jeg vil gjerne være med så jeg kan motivere meg selv videre, legen har sagt at om jeg kommer meg bort fra overvekten så kan jeg bli kvitt helseplager som har fulgt med det, så jeg står på for harde livet, men er fulltidsstudent og 4 barns mamma i tillegg så ikke alltid jeg klarer å komme meg til treningssenteret...
  11. Wow, så bra jobbet! Jeg vil gjerne ha tips, da jeg startet på 102 i des 2014, å har akuratt nå fått sett 7 tallet. jeg skal ned til jeg ser 6 tallet, og det er i samråd med lege, da jeg må bli kvitt helseplager jeg har fått pga overvekten. jeg går sakte men sikkert i riktig retning, men det går sååååå sakte..... Så takknemlig for all tips på veien
  12. Bare innom å hilser på, for å si at jeg fortsetter å jobbe meg nedover, det går litt sakte, men jeg er nå gått fra 102, ned til at jeg nå ser 7 tallet for første gang på mange mange år. DET var deilig det, 4 svangerskap har gjort sitt, så jeg må nok få hjelp til å få bort litt hud eller noe etterhvert om jeg ikke klarer å strammed et opp selv, men det får jeg se på når jeg er kommet i mål, jeg fortsetter til jeg ser 6 tallet TJOHO dette er gøy!!! Klærne renner av meg nå, å jeg må snurpe de på med belte, å jeg drukner i kommentarer på hvor flott jeg ser ut,d ette er bare herlig! Tusen takk for all god hjelp her inne, dere har vært suverene!! Jeg setter kjempe stor pris på det
  13. Tusen takk for det, jeg er over lykkelig, men hardt arbeid lønner seg, det går sakte, men da håper jeg det holder seg borte også :DDet er deilig å kunne bevege seg friere, å kunne legge ut på lange fjellturer, uten å verke overalt, så bare det motiverer til videre fremgang, målet er å komme lenger ned å kanskje bli kvitt astma`en min, det er det legen har forespeilet meg om jeg kommer meg ned
  14. Oppdatering, nå 20 kg ned Å jeg fortsetter, tusen takk for all god hjelp her inne
×
×
  • Create New...