Gå til innhold

Hvor mye ødelegger egentlig alkohol?


Lindaalarsenn

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvor mye alkohol ( og godteri, sjokolade, kake) ødelegger for treningen og fremgangen?

Har hørt at en kveld med greit innabors ødelegger to uker med trening, men det sier meg egentlig ikke så veldig mye, for det kommer vel an på hvor mye og hvor ofte man trener og ikke minst hvor mye man drikker...

Hadde vært fint om noen kunne forklart dette litt nærmere ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har hørt at det ikke ødelegger så mye, men har lyst til at folk skal komme med info som kan motivere deg til å holde deg unna?

Du er altså ikke på jakt etter "sannheten", men noe som kan skremme deg? :p

Trur kanskje du har misforstått meg litt! Jeg vil vel heller si at 2 uker med trening er mye ødeleggelse for treningen om den teorien stemmer. Jeg vil egentlig bare frem til sannheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring at at det hovedsakelig ødelegger på en indirekte måte, for det er nok utallige søndagsøkter som er gått i vasken fordi man fikk i seg litt for mye på lørdagen. Kan tenke meg det går mest direkte ut over eventuelle lørdagsøkter men, for det kan umulig være sunt med mye alkohol og lite søvn når kroppen skal restituere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å vite at en fuktig aften ofte gjør deg ukritisk på hva du døtter i deg av nei-mat til vanlig. Dermed er siste ukes innsats ofte ganske bortkastet om du tenker sånn… så er det alt det fysiologiske da. Må du drekka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring at at det hovedsakelig ødelegger på en indirekte måte, for det er nok utallige søndagsøkter som er gått i vasken fordi man fikk i seg litt for mye på lørdagen. Kan tenke meg det går mest direkte ut over eventuelle lørdagsøkter men, for det kan umulig være sunt med mye alkohol og lite søvn når kroppen skal restituere seg.

Haha no shit.. måtte kjøre lørdagsøkta idag , var helt ubrukelig igår.. og det etter 2 shots og 2 øl. Kalorimessig er jeg glad jeg tåler lite :sneaky: Hadde god trøkk idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur kanskje du har misforstått meg litt! Jeg vil vel heller si at 2 uker med trening er mye ødeleggelse for treningen om den teorien stemmer. Jeg vil egentlig bare frem til sannheten :)

Dette er setninger som ikke gir mening.

2 uker trening er mye ødeleggelse for trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid bra med power etter ei godfyll med tilhørende junkfood :) Yay for fylla! Vært på fylla mer eller mindre 3 uker i strekk (først ei uke i rhodos, så 2 uker fadder), og det tar meg rundt ei uke å komme tilbake i samme form. At fylla setter deg 3 uker tilbake treningsmessig er bare pisspreik, værtfall om du ligger på et greit nivå i utgangspunktet. Bare sørg for å få i deg greit med makronæringsstoffer underveis så er du golden. Dersom du er på deff forholder saken seg selvfølgelig litt annerledes, selv om det er fullt mulig å kose seg også da, så lenge du tar høyde for kcal inntatt gjennom alkoholholdig drikke i kostholdet ditt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol kan være bra. Den muskelavslappende effekten kan være fin etter tung treningsuke. Det kødder opp litt på restitusjon og det er dehydrerende, men hvem trener dagen etter å ha drukket mer enn 5 enheter? Sikkert en del, og de har sikkert utbytte av det - selv om jeg ikke ville valgt å gjøre det selv. Jeg gir meg selv en fridag - og har masse trøkk når jeg går på trening igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hørt at det ikke ødelegger så mye, men har lyst til at folk skal komme med info som kan motivere deg til å holde deg unna?

Du er altså ikke på jakt etter "sannheten", men noe som kan skremme deg? :p

Dette er setninger som ikke gir mening.

2 uker trening er mye ødeleggelse for trening?

Come on, dette er et fullstendig fair og enkelt spørsmål og du skjønner hva TS mener. Dropp pedanteriet, please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come on, dette er et fullstendig fair og enkelt spørsmål og du skjønner hva TS mener. Dropp pedanteriet, please.

Jeg kødder ikke.

Jeg forstår at TS er ute etter hvor ille evt lite ille alkohol er, samtidig så ble det presisert i åpningsposten (før den nå ble redigert) at TS ønsket å få vite sannheten sånn at det kunne skremme henne til å holde seg unna alkohol.

Jeg burde kanskje sitert mens åpningsposten hadde en annen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come on, dette er et fullstendig fair og enkelt spørsmål og du skjønner hva TS mener. Dropp pedanteriet, please.

Ser for såvidt at setningen jeg reagerte på nå gir mening, så er enig i at det var unødvendig flisespikkeri.

Dette er dog nå sett i lys av at åpningsposten er redigert og endret.

De to ukene med ødelagt trening var ikke nevnt opprinnelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...