Gå til innhold

Lindaalarsenn

Medlemmer
  • Innholdsteller

    103
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lindaalarsenn

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 17. feb. 1996
  1. Lindaalarsenn

    Kyssesyken

    Har akkurat fått bekreftet at jeg har kyssesyken. Har noen hatt dette før? i så fall hva gjorde dere angående trening? Er det lov å gå turer/trene svak styrke? (om man føler seg i form til det selvfølgelig...) Kyssesyken slår ut forskjellig på mennesker og foreløpig har jeg bare hatt vondt i halsen. Kommer selvfølgelig ikke til å trene før jeg vet at jeg kan gjøre det uten at det skal ødelegge noe. Grunnen til at jeg vil komme fort tilbake er fordi et PTstudie i Sydney venter på meg om 2 mnd, så MÅ være klar og frisk til den tid (aller helst også kommet tilbake til godformen!!) No
  2. Jeg har lurt litt på å ta PT utdannelse til høsten. Det ene studiet jeg har sett på spesialiserer seg på Crossfit, noe jeg aldri har prøvd før. Derfor lurte jeg på om det er noen steder i Drammens området som tilbyr crossfit, så jeg får testet det ut før jeg evt. begynner på studiet! Hvis noen har tips ang. PT studier i utlandet er det bare å komme med tips om det også!
  3. Jeg har lagt på meg ca 2-3 kg, vet ikke om dette er muskler eller fett, kanskje en blanding på ca 3-4 mnd. Prøver å spise mye og reglemessig, trudde bare det begynte å bli veldig mye. Håper bare dette med fysesjuk bare er i en periode og stopper etterhvert. Takk for svar og tips! Har du forresten noen tips til hva jeg kan bytte ut noen av karbohydratene med, slik at jeg får i meg mere proteiner og fett?
  4. Hva burde jeg evt. bytte ut for å få i meg mindre karbohydrater og mere proteiner og fett? Noen tips?
  5. Jeg er 183 ca høy, veier ca 66 kg og er 18 år. Føler jeg spiser i det meste laget noen ganger... Kan gjærne spise mere enn pappa om jeg vil! :/
  6. Lindaalarsenn

    FYSESJUK!!!

    Trur jeg drar dette ordet til nye høyder akkurat nå! Jeg går rett og slett konstant å tenker på mat, godteri og gennerelt alt som kan puttes i munnen. Jeg teller nesten ned minutter til jeg har følt det har gått lang nok tid slik at jeg kan spise litt til. Jeg spiser over gjennomsnitlig mye og det er nesten flaut. Jeg trener 4-6 ganger i uken, mest styrke men også litt cardio. Har som regel ett greit kosthold: frokost: enten 2 knekkebrød, 2 havrelapper, 2 havrevaffler, havregrøt eller 2 grove brødskiver lunsj: middagsrester / 4 knekkebrød mellommåltid: 1 frukt eple/banan middag:ma
  7. Hvordan er det med treningen når man har en forkjølelse? Vil det gjøre vondt verre, eller har det ikke noe spessielt å si?
  8. Bedre kondisjon! Trener som regel mye styrke, men kan bli mye med styrketrening flere dager etterhverandre, så tankte å bli flinkere til å legge inn kondisjonsøveøser.
  9. Har lenge trent en del styrke men nå har jeg fått litt teken på kondisjonstrening igjen! Lurer derfor på om denne økten er god eller dårlig, vet det er vanskelig å svare på, men jeg føler meg sliten når jeg løper, men blir veldig fort "ikke sliten". Er så og si aldri sliten etter en treningsøkt, bare når jeg trener. Økten så slik ut; Jogging 15 min Gerrilja intervaller (incline 3) (speed 12,5) 1min/30 eek pause *10 Gåing (incline 10) (speed 6.4) 5min Gåing (speed 6.4) 3min Jogging (incline 4) (speed 8) 5 min Rolig gåing (speed 6) 4 min Planke 2*2 min Uttøyning 10 min
  10. Er viktig å ikke bare tenke på vekten! Det kan godt hende du har akkuratt samme vekt, men mindre fett og mere muskler!
  11. Tenkte på en standard porsjon! Jaja, er man på ferie så er man på ferie! Hadde likevell vært gøy å visst
  12. Lurer egentlig bare på hva som er sunnest av bolonese, lasagne og pizza (skinke og champinjong/peperoni)?? Ikke noe som er livsviktig å vite, men dette er de tre rettene jeg alltid står mellom når jeg er på ferie! Hadde vare vært gøy å vite Og jeg vet at man ikke skal se på de små forskjellene men heller på det store bildet når man skal "stramme" opp, men hvis det er en vesentlig stor forskjell på hva man betiller av disse er det jo greit å vite om det!
  13. Hvis det er en ferskvaredisk i butikken er det kjempe digg å putte enten en karbonadekake eller en fiskekake i midten av ett grovt rundstykke, en slags burger! Eller så har de fleste butikker også ferdigsmurte baguetter, wraps, varmretter osv. Eller så er jo knekkebrød og smørost en klassiker som ikke koster så dyrt heller
  14. Trener som regel dette, men hender jeg også bytter på og gjør andre øvelser: Oppvarming (gjerne sykling) i 10 min Pull ups (med motstand) Knebøy Benkpress Hip thrust Arnoldspress Sittende roing ( http://forum.fitnessbloggen.no/threads/veien-til-helårskroppen.30836/ <- Her ligger for det meste alle treningsøktene jeg trener styrke på, hvis man trenger å vite treningsprogrammet mere detaljert! )
  15. Når vet jeg at jeg har fått nok restitusjon og kan trene samme muskelgruppe igjen? Trener ca 4-5 ganger i uka hvor jeg prøver å trene tungt hver gang, noen ganger bytter jeg på å trene ulike muskelgrupper. Men når jeg kommer rett fra skolen -> trener -> jobber -> spiser ->lekser/legger meg, er jeg godt nok uthvilt til å trene dagen etterpå da? (er ikke alltid dagen ser slik ut altså, men er som regel enten jobb eller trening) Syns dette med å få nok restitusjon er veldig vanskelig, for jeg klarer ikke helt å kjenne om jeg fortsatt er "sliten" etter gårsdagens økt eller om mus
×
×
  • Opprett ny...