Therese Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Det må være utrolig slitsomt å være deg, Kjetil. Med alle disse trangsynte ekspertene som alltid har feil og som ikke lar seg overbevise uansett hvor mye og hardt du prøver. Det er vel bare et spørsmål om tid før du blir oppdaga og plukka opp av en eliteskole for å undervise andre. Det er ikke ofte man kommer over en slik guru [ATTACH]148388[/ATTACH] Eminator 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steind Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hva er egentlig hensikten med tråden ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kl99 Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 Hva er egentlig hensikten med tråden ? Å krangle. Tror de få konkrete poengene som har kommet frem, drukner i alt pisset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steind Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Jøss...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infa Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 burny d er ikke noe fasit når d kommer til trening får mange kan mp øke bp betydelig og du sier du er ydmyk ha ha du er like arogant som en vanelig fastlege utdannelse har ingeting å si får hvor mye du vet om trening men er selfølgeli enig at Kjetil er arogant å. du må ikke tro på noe bare fårde en studie sier d . Det er vell strengt tatt i det minste grunnleggende fasiter når det kommer til ting som biomekanikk o.sv.? Er det ikke. Og hvorfor skal man ikke tro noe fordi en studie sier det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burny_ Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 burny d er ikke noe fasit når d kommer til trening får mange kan mp øke bp betydelig og du sier du er ydmyk ha ha du er like arogant som en vanelig fastlege utdannelse har ingeting å si får hvor mye du vet om trening men er selfølgeli enig at Kjetil er arogant å. du må ikke tro på noe bare fårde en studie sier d . For noen kan MP(militærpress) øke benken ja, MEN: mere benkpress /benkpress varianter vil alltid øke den mere. Som ein tidligere i tråden her sa så fint, skal du bli flink i å sykle, så tar du ikke å jogger? Jogging vil jo gi deg noe mere kondisjon, som du trenger for å være flink til å sykle. Men det får du ved å sykle også, så hvorfor bruke masse tid på å jogge, når det er sykling du vil bli god i? Hadde du giddet å lese det jeg skreiv så hadde du fått med deg at mine påstander om at høyfrekvens trening er bedre enn lavfrekvens kommer fra mere enn en studie. Studien blir bare lagt i bunn. Kan ta alt på nytt? - Jeg, trent i 9 år, prøvd alle splitter etc. Best fremgang på: Høyfrekvens. - trent godt over 70 forskjellige personer. Hvem har hatt best resultat? Jo, de med høyfrekvens. (Som har vært de siste 10+) - Trent innenfor styrkeløft miljø, vært. I kontakt med flere av trenerene der, har sett oppleggene til noen av verdens beste løftere og de som trener dem, vet du hva? høyfrekvens. - Ser på hva noen av verdens beste trenere innen styrkeløft gjør: Sheiko, Dietmar, Mike Tuchser (stavefeil?), mm. høyfrekvens. - Ser hva heile vektløfting verden gjør, høyfrekvens. (Såpass høy som 2-3 økter per dag, 6-7 dager i uka) - lest et tonn med egeneefaringer på nett, høy vs lav frekvens, høy vinner hver gang. - trener på et senter fullt av vektløftere, og idrettsfolk, samt flinke trenere. Vet du hva de som regel praktiserer? Høy frekvens. - Kjenner XX antall PTer som bruker høyfrekvens trening på sine kunder med god suksess. - Hatt Børge Fagerli som foreleser, samt kjenner mange han trener, veit du hva han praktiserer? Du gjettet det, HØYFREKVENS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
James Wilson Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Total ROM er (normalt) tilnærmet likt for både hofte og kne, normalt sett har vi mer kne- enn hoftefleksjon, og motsatt i ekstensjon. Det som spiller en rolle i denne diskusjonen er at hamstrings vektarm er betydelig større over hofte sammenlignet med kne, noe som gir oss en netto forlengig av hamstrings ved økende samtidig fleksjon i begge ledd Jeg kan delvis gå med på at grunnet økt vektarm over hofta så kan man si at hamstrings får en netto forleging. (Håper virkelig å finne noen studier som ser nærmere på dette) ved økende samtidig fleksjon i både hofte og kne selv om jeg vil ikke kalle det ren forlenging da hamstringsmuskulatur vil fortsatt komme i forkortning ved kneleddet i den eksentriske fasen og frem til bunnposisjonen. Uansett vil denne forlengingen holde seg konstant gjennom bevegelsen så jeg tipper hamtrings lengde ikke vil variere veldig stort. Diskusjonen er uansett hvor signifikant vil dette være med tanke på riktig knebøyteknikk. Jeg tror ihvertfall ikke at hamstrings er en så stor synder slikt Kjetil presenterer det. Dette blir nok siste post da tråden har tatt en annen retning tydeligvis.. Kan gjerne diskutere videre på PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Det snodige her inne (forumet) er at Kjetil, som tydeligvis er helt håpløs i ALT( ifølge mange her inne) er den ENESTE, inkludert fastlegen, kiroprator, og naprapat, som fastslo hva som muligens var galt med skuldra mi, som jeg har slitt med siden jeg var...13? Er 45 nå. Etter å ha fulgt denne fullstendig håpløse fyrens råd noen uker, er skuldrene mine neste som nye (nåja.). Men faktum er at jeg, som er relativt nyutdannet PT, har holdt på snaue 2 år, men drevet med idrett i over 40, raskt kan se hva som folk feiler av, og at leger ofte sender hit folk på feil grunnlag. En Kunde slo fast at jeg reddet livet, da legen sendte henne hit for at hun slet med virus på balansenerven (som om det kunne trenes bort) og jeg oppdaget at hun måtte ha problemer med nervene i nakken istedet. En CT oppdaget et mega svulst i ryggmargen, som ble fjernet i siste øyeblikk. Erfaring og sykt opptatt av emner skal ikke disses av sånn uten videre. Utdannet meg her og utdannet meg der.....DET ER KUN TITLER. Det som PhD Dr. Megasmart "visste" var best for 25 år siden innen trening, er utdatert i dag. Fordi det ikke var sånn alikevel. Selv med vanntette bevis, som etterhvert lakk som en sil. Kanskje Kjetil kan ha rett i en del alikevel..? Han reddet skuldrene mine iallefall. kl99 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wingeer Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Når n går mot uendelig vil man ha rett før eller senere (uendelig mange ganger, faktisk) selv om man bare spyr ut helt tilfeldige ord. Håvard Vika, Morel, FatUnicorn og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole-Mats Moskvil Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg kan delvis gå med på at grunnet økt vektarm over hofta så kan man si at hamstrings får en netto forleging. (Håper virkelig å finne noen studier som ser nærmere på dette) ved økende samtidig fleksjon i både hofte og kne selv om jeg vil ikke kalle det ren forlenging da hamstringsmuskulatur vil fortsatt komme i forkortning ved kneleddet i den eksentriske fasen og frem til bunnposisjonen. Uansett vil denne forlengingen holde seg konstant gjennom bevegelsen så jeg tipper hamtrings lengde ikke vil variere veldig stort. Diskusjonen er uansett hvor signifikant vil dette være med tanke på riktig knebøyteknikk. Jeg tror ihvertfall ikke at hamstrings er en så stor synder slikt Kjetil presenterer det. Dette blir nok siste post da tråden har tatt en annen retning tydeligvis.. Kan gjerne diskutere videre på PM "The effect of changing the hip angle on BF (Biceps femoris, min anm) length was much larger than that of changing the knee angle (Fig. 2). This was caused by a difference of moment arms at the hip and knee joints. " Visser et al, 1990 (Ja, det er en gammel studie, men tipper biomekanikken har endret seg lite siden den gang,) PlastBox og kl99 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alexander V Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Hvis du tror man må bruke HGH eller andre PEDs for å tåle høyfrekvens er du på jordet. Infa 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burny_ Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Hvis du tror man må bruke HGH eller andre PEDs for å tåle høyfrekvens er du på jordet. Han bare troller ignorere, og gå videre.. Eg fant det ut litt for seint dessverre haha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojive Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 aleksander har jeg sakt at man må bruke hgh får å tåle hf trening. får mange så vil ikke hf trening være d beste får noen vil d vere bra. til burny hva har jeg trollet med d er bare min mening og jeg er sikker på at mange vil være ening i d jeg sier . jeg har ikke sakt at hf trening er dårlig men får mange vil ikke d være d beste får å bli stor å stærk d kommer an på hvor fort man restituerer og d er veldig fårskjellig fra p til p. vis litt respekt burny ikke si at noen troller når d ikke gjør d jeg er her får å lære om trening dele erfaringer man kan ikke være enig om alt burny du har jo gaske sterk så d funker får dei vis du er så sterk som du sier. Kan du være så snill og bruke mer enn 30 sekunder på å gå over posten din, sette koma og punktum der det trengs, og ta en titt på stavemåten? Det blir mye mer lettleselig for alle Microsoft Word har stavekontroll. Det finnes også et gratis alternativ på http://www.openoffice.org/download/ PlastBox, Aurelius, malenesofie og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 du må huske på at nesten alle styrkeløftere bruker hgh Og nesten alle japanere kommer fra Afrika. PlastBox, burny_ og Eminator 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PlastBox Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 d der var feilaktig offside linjemannen alle menesker stammer fra afrika ifølge fårskning. Hominidene som levde i Afrika for 5 millioner år siden hadde antagelig ingen begrep om nasjonalitet, og de var i alle fall ikke Japanere. Så jo, i den grad vi skal argumentere idiotisk retorikk.. Du tar feil, @Linjemannens poeng består. Du er ikke Afrikaner, er du? Selv om du har en stamfar derfra som levde for noen millioner år siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 jeg er ikke afrikaner jeg er så norsk som d går an å bli. har bare sett en dokumentar på national geografic å der sa de at alle menesker stammer derfra. men nokk om d Sikkert japaneser du da.... Men ok - nokk om d Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Jeg tror at vi her har et eksempel på hva som skjer når den ene parten prater over hodet til den andre. Men ja! Et høyfrekvensprogram med klok programmering og nok hensyn til kosthold og restitusjon er vel det som av mange ansees som det beste. Ingen som har nevnt frekvensprosjektet til NSF enda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matre Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Jeg tror at vi her har et eksempel på hva som skjer når den ene parten prater over hodet til den andre. Men ja! Et høyfrekvensprogram med klok programmering og nok hensyn til kosthold og restitusjon er vel det som av mange ansees som det beste. Ingen som har nevnt frekvensprosjektet til NSF enda? Det har blitt nevnt. Hele studien er vel uansett ikke på nett sist jeg så etter den(som riktignok er noen år siden) så hvorfor alle drar opp denne studien når det man finner om det bare er "hearsay" er litt rart. Det går etter det jeg har skjønt i perioder om man trener alle løft hver dag, og folk har blitt veldig veldig sterke på å ikke trene hver dag(6ggr i uka) og. Etter en lang periode med 6ggr i uka alle løft hver dag, kan man også oppleve å få bra økninger hvis man går over på ett annet hvor man fortsatt trener 5 - 6ggr i uka, men bare gjør hovedløftene 3ggr i uka. Etterhvert er det litt begrenset hvor sliten man blir av nakkebøy med stopp på 60%, og treningseffekten i det ligger kanskje mer i det at man får god kontroll på knebøy og holder kroppen "in the groove". Det siste poenget er det jeg selv synes er det beste med å gjøre knebøy hver dag. Da slipper jeg unna veldig mye tøying da kroppen bortimot hele tiden er fin og løs. t-dog, Aurelius og wingeer 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ref Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Skal vedde på at flere her hadde økt kilovis i benk om de brukte like mye tid på å trene, spise og sove som å diskutere intenst på fitnessbloggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Vika Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Sorry for gammel tråd, men jeg må bare takke Tronaldo for denne posten: Hvem er det som sørger for at diskusjoner som denne blir alt annet enn "respektfull deling av erfaringer og bidrag", Kjetil1234? Du har jo prestert å bli banna fra SS-forumet pga. måten du diskutererer på. Stein og glasshus osv. Her er det nemlig mange gullkorn som kan legges til Rippetoe sine undeholdene sitater: Kjetil1234: You are the fool, an arrogant one. What help will it be to have strong primary movers and weak stabilizers? This discussion is pointless, as you clearly lack the knowledge of this topic, yet keep making an argument. Mark Rippetoe: Yes, I clearly have no idea about what I'm talking. You're (Kjetil1234) an incredibly dense individual. - Mark Rippetoe Grei opsummering av mrflibble: More LOLs: Tronaldo, wingeer, kl99 og 5 andre 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.