Gå til innhold

Frekvens diskusjon (utdrag fra" Powerlifting benkpress anbefales?" )


kl99

Anbefalte innlegg

Å hevde at triceps lange hodet får noe særlig forlenging under overhead press er det samme som å hevde at hamstrings forlenges i bunnposisjon av knebøy. Google Lombards Paradox ;)

At de forlenges i bunn av knebøy er noe du hadde visst om du faktisk løftet vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, thanks buddy!! Har ikke lært av meg selv, kommer fra mange sterke kilder. Så skal ikke ta credit :)

Off topic: Hvem som skal ta credits, skal ikke jeg blande meg inn i. Men etter det du sa om skulderen min...jeg la fra meg vekter i 3 uker, kjørte kun aktivering for subscapularis, infraspinatus...hele rotator cuffen, 2 ganger i uken, 1-2 sett x 10. Til jeg kjente at jeg fikk god kontakt. Nå kan jeg kjøre 10 sett på brystet uten å kjenne smerter i det hele tatt. Jeg har gått ned på vekter og opp på reps, og kjører fortsatt aktivering 2 ganger i uken. Du hadde fakta meg rett. Kulen var en lipidekul, og har forsvunnet igjen. Du er faktisk jævlig flink, og bør ta deg til deg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hevde at triceps lange hodet får noe særlig forlenging under overhead press er det samme som å hevde at hamstrings forlenges i bunnposisjon av knebøy. Google Lombards Paradox ;)

Om de forkortes under knebøy, da sliter du skikkelig vil jeg si :) Er du ikke kjørt i hamstrings etter knebøy, så må du sjekke teknikken din. Grundig. Hamstrings bør brukes aktivt så det holder under knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: Hvem som skal ta credits, skal ikke jeg blande meg inn i. Men etter det du sa om skulderen min...jeg la fra meg vekter i 3 uker, kjørte kun aktivering for subscapularis, infraspinatus...hele rotator cuffen, 2 ganger i uken, 1-2 sett x 10. Til jeg kjente at jeg fikk god kontakt. Nå kan jeg kjøre 10 sett på brystet uten å kjenne smerter i det hele tatt. Jeg har gått ned på vekter og opp på reps, og kjører fortsatt aktivering 2 ganger i uken. Du hadde fakta meg rett. Kulen var en lipidekul, og har forsvunnet igjen. Du er faktisk jævlig flink, og bør ta deg til deg (y)

Thanks bro. Glad for å høre at du er bedre, veldig hyggelig kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg løfter tydeligvis ikke vekter og jeg vet ikke hva jeg snakker om...

Nei, du aner ikke hva du snakker om.

ROM på hofta er såpass mye mer enn knefleksjon utgjør. Tydelig at du ikke har coachet et eneste menneske i knebøy (AKKURAT som skulder/albue)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror folk må lære seg å lese litt nøye det jeg skriver. Jeg skrev om hamstrings lengdeendring i bunnposisjonen under knebøy. Husker ikke å ha skrevet at hamstrings ikke blir aktivert under knebøy?.

Ok Kjetil du skal fortsette å leve i din egen verden slikt at du kan sove godt om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de forkortes under knebøy, da sliter du skikkelig vil jeg si :) Er du ikke kjørt i hamstrings etter knebøy, så må du sjekke teknikken din. Grundig. Hamstrings bør brukes aktivt så det holder under knebøy.

Jeg kjører smal fotplassering og høy stang så nei, mine hamstrings blir ikke noe særlig utkjørt under knebøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk må lære seg å lese litt nøye det jeg skriver. Jeg skrev om hamstrings lengdeendring i bunnposisjonen under knebøy. Husker ikke å ha skrevet at hamstrings ikke blir aktivert under knebøy?.

Ok Kjetil du skal fortsette å leve i din egen verden slikt at du kan sove godt om natten.

Leste godt det du skrev, og det er bare tull. Alle som KAN knebøy veit det, så gå tilbake til fysiokontoret ditt og tren legextensions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører smal fotplassering og høy stang så nei, mine hamstrings blir ikke noe særlig utkjørt under knebøy

Så hvorfor ikke lære seg å kjøre knebøy med en sunn teknikk? Å aktivere både baksiden og ræva har alle godt av, med mindre du jobber fysisk som tømmerhugger åtte timer om dagen eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor ikke lære seg å kjøre knebøy med en sunn teknikk? Å aktivere både baksiden og ræva har alle godt av, med mindre du jobber fysisk som tømmerhugger åtte timer om dagen eller lignende.

Fordi jeg trives best med akkurat denne type bøy (Utfra mine mekaniske forhold). For aktivering av hamstrings bruker jeg andre øvelser som aktiverer hamstrings i større grad enn det knebøy gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg trives best med akkurat denne type bøy (Utfra mine mekaniske forhold). For aktivering av hamstrings bruker jeg andre øvelser som aktiverer hamstrings i større grad enn det knebøy gjør :)

Korte hamstrings, aldri støl i glutes etter knebøy, hengsler med lumbar istedet for hofta... Stiv i ryggen etter mark og bøy. Sliter med lowbar... KRONISK stramme hams! VEDDER at dette er deg Jimmy! Hatt MANGE klienter med samme problem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kast akkurat hva du vil! Bullshit be bullshit!

Uansett bare bullshit studie. Mer fleksjon i hofta=mer hamstring aktivering. Ta samme studie med Lowbar squat og se resultatene.

Hamstringens oppgave i squat? Å holde overkroppen rett(hindre kollaps). Ved highbar og rett overkropp blir det altså svært lite aktivering kontra quads!

Sjansen for at disse forskerne kan særlig mye om knebøyteknikk er lav, for da hadde de ikke publisert den dritten. Uansett bekrefter dette på ingen måte ditt (feilaktige) utsagn om at hams ikke blir forlenget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har endret ditt siste innlegg flere ganger nå. Kan dessverre ikke ta deg seriøst Kjetil.

Ja jeg tipper at Bret Contreras, Greg Nuckols, Chrs Beardsley og Brad Schoenfeld kan lite om knebøyteknikk, biomekanikk og hamstringsaktivering...

Ok. Vær så snill og fortell meg hvor jeg tar feil, og hvorfor. Ikke Copy paste bullshit som du ikke selv forstår.

Endrer ingenting. LEGGER TIL.

Den studien handlet om å finne den beste øvelsen for hamstrings, ettersom svak hammy ofte fører til problemer med ACL! Fordi quads drar leggbeinet for langt frem.

Relevant hvordan????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er svaret ditt tragisk, men man ser til og med i videoen at hams forlenges. Selv ved halvbøy!

Master of copy and paste. Du bidrar ikke med noe som helst logisk resonnement, for du HAR det ikke tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er svaret ditt tragisk, men man ser til og med i videoen at hams forlenges. Selv ved halvbøy!

Master of copy and paste. Du bidrar ikke med noe som helst logisk resonnement, for du HAR det ikke tilgjengelig.

Grunnen til at jeg copy and paste er at du må få det inn med teskje i tillegg til at du trenger grunnleggende kunnskap innen biomekanikk. Forresten du ser ganske godt at hams forkortes/forlenges ved hoftefleksjon/ekstensjon med relative strake bein? Hva heter den øvelse? Er ikke det en markløftvariant? En annen grunn til at jeg heller kopierer er at jeg gidder ikke å bruke min tid på å svare deg med et langt innlegg der jeg må forklare deg om grunnleggende anatomiske prinsipper. Jeg tror du driver å troller for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...