Gå til innhold

Hvordan i pokker greier dere å spise nok?


Calypso

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther
Takk for masse tips :) Dessverre hater jeg avakado både i smak og konsistens... Spiser allerede en god del nøtter, problemet er at jeg er veldig matlei og får lyst til å kaste opp maten etter jeg har spist meg mett...Gruer meg nesten til å spise mat nå. Skal dra på osteshopping i helga, bør være enklere å få i seg enn de større måltidene jeg har prøvd å spise nå :) Pluss handle mer sjokolademelk!

Om du blir kvalm tror jeg du bør stresse litt ned med det - ting tar jo tid, og det er ikke noe hastverk. Gjør måltidene mindre i mengde ved å spise kcaltette varer, som nevnt ovenfor, men ikke la det bli en obsession. Kos deg på veien mot målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

I dette tilfellet der vedkommande er 50kg er det nok det ja.

Men har aldri heilt forstått tankegangen med mindre protein på bulk. Det er ikkje slik at fett og carbs i store mengder magisk blir til aminosyrer.

Tror det handler mer om at proteinbehovet ditt GENERELT er overvurdert gjennom kosttilskuddsbransjen som driver biased forskning (ikke konkluderende studier som brukes til å rettferdiggjøre hvorfor du trenger 250 gram protein for å bygge "optimalt" med muskler). Det er jo mange som bygger muskler fint gjennom vegandietter som ikke inneholder særlig mye av essensielle aminosyrer, rett og slett bare fordi kalorioverskudd er tilstede sammen med progressive overload. En viss mengde essensielle aminosyrer må du jo såklart ha, men 1,2 gram protein per kg kroppsvekt sammen med et tilstrekkelig kalorioverskudd vil nok bygge biff just fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler mer om at proteinbehovet ditt GENERELT er overvurdert gjennom kosttilskuddsbransjen som driver biased forskning (ikke konkluderende studier som brukes til å rettferdiggjøre hvorfor du trenger 250 gram protein for å bygge "optimalt" med muskler). Det er jo mange som bygger muskler fint gjennom vegandietter som ikke inneholder særlig mye av essensielle aminosyrer, rett og slett bare fordi kalorioverskudd er tilstede sammen med progressive overload. En viss mengde essensielle aminosyrer må du jo såklart ha, men 1,2 gram protein per kg kroppsvekt sammen med et tilstrekkelig kalorioverskudd vil nok bygge biff just fine.

Er nok noko overvurdert ja, men dei fleste studiar er gjennomført på personar som ikkje er veldig relevant i forhold til kroppsbygging i alle fall. Men men, bros gonna bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler mer om at proteinbehovet ditt GENERELT er overvurdert gjennom kosttilskuddsbransjen som driver biased forskning (ikke konkluderende studier som brukes til å rettferdiggjøre hvorfor du trenger 250 gram protein for å bygge "optimalt" med muskler). Det er jo mange som bygger muskler fint gjennom vegandietter som ikke inneholder særlig mye av essensielle aminosyrer, rett og slett bare fordi kalorioverskudd er tilstede sammen med progressive overload. En viss mengde essensielle aminosyrer må du jo såklart ha, men 1,2 gram protein per kg kroppsvekt sammen med et tilstrekkelig kalorioverskudd vil nok bygge biff just fine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt mye med vektøkningen selv siden rundt nyttår, men nå den siste måneden har jeg endelig knekt koden! Peanøttsmøret står nå strategisk plassert midt på kjøkkenbenken, og hver gang jeg går forbi tar jeg en skje :p I tillegg har jeg byttet til helmelk alle steder jeg ellers ville hatt vanlig melk, drikker juice i stedet for vann til frokost, og putter kokos/nøtter (okei, kokos er jo faktisk en nøtt det også..) overalt hvor det passer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanken på å drikke en liter helmelk gjør meg direkte kvalm skal jeg være ærlig

Dette er kulturelt betinget. 80 og 90-tallets fettfobi henger fortsatt igjen i folkesjelen. Ingen fysisk aktive bønder på 30, 40, 50, 60-tallet ble kvalme av tanken på å drikke en eller to liter helmelk (da het det bare melk, så det har kanskje noe med det å gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spis nok av hva som helst... det du liker/faktisk klarer å spise mye av. Det har lite å si om de kaloriene kommer fra is, kjeks, sjokolade, kake, hamburger, pizza, kebab, smågodt, brus, sjokomelk osv. Så lenge du samtidig klarer å få i deg noe ren mat her og der for mikronæringsstoffenes skyld. Samt nok proteiner. Burde ikke være så vanskelig ;)

h510631DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...