Jump to content

rasteplass

Members
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei! Hvilepuls på 94 og arbeidspuls på 180 - 200 når du jogger er utrolig høyt. Kan være at 7 dager i uka er for mye trening for en som er litt fersk i gamet. Prøv å hvile hvertfall 2 dager i uken og finn på noe annet. Hvordan er kostholdet ditt? Hva ligger vekten din på? Har du veldig høy kroppsvekt vil også jogging være en stor påkjenning og kan forklare både høy hvilepuls og arbeidspuls. Forøvrig veldig bra innsats!
  2. Med dine mål ville jeg fortsatt med et 5x5 program pga det har større fokus på disse øvelsene. PHAT har et hav av øvelser og passer bedre hvis du ønsker å bygge masse, selvom du muligens kan bli sterkere i de tre store gjennom det programmet også.
  3. Svarte 7. Sover 7 - 8,5 timer hver natt. Virker som jeg er mer opplagt på 7 timers søvn enn 8,5 - 9 timers. Alltid drittrøtt de første 10 minuttene om morgenen, men etter det er jeg lys våken og føler meg ofte 8 - 10 på skalaen frem til ettermiddagen sånn i 16 tiden. Hvis jeg tar et måltid da siger jeg rett ned på 2 - 3 på skalaen og blir der i noen timer før jeg går opp til en 5 - 6er igjen. Lange styrkeøkter med mye trening gjør meg mindre opplagt, men kardio mellom 60 - 90% av maxpuls gjør meg ofte mer opplagt. Bikker jeg 95% over for lengre tid blir jeg helt ubrukelig resten av dagen.
  4. Brukt bare 5 ganger og stått urørt i 1 års tid. Selges til kr 800,-
  5. Går du opp 1kg på 3 uker gjennom et helt år vil du gå opp ca 17kg. Vet ikke hva som er målet ditt osv, men på lang sikt spiser du mer enn nok med mindre du vil legge på deg mye fett i prosessen
  6. [ATTACH]122550[/ATTACH] Min unshaved mage
  7. rasteplass

    opp i vekt

    Sukker påvirker blodsukkeret i stor grad. Når blodsukkeret øker skilles hormonet insulin ut for å senke det. Høye insulinnivåer over tid kan føre til insulinresistens som betyr at cellene reagerer dårlig på insulin og ikke vil ta imot glukose fra blodet, i dette tilfellet vil blodsukkeret forbli høyt. Ulemper med høyt blodsukker; økt fare for hjerte og karsykdommer, fare for å bli avhengig av diverse medisiner blant annet. Hvorfor svarte du ikke på spørsmålet mitt forresten?
  8. rasteplass

    opp i vekt

    Jeg har aldri sagt at hun ikke trenger mer kcal, men det finnes andre ting enn sukker. Hvis personen ramset opp sitt kosthold og det kommer frem at hun spiser nesten null fett og lite protein og mikronæringsstoffer, ville du da også anbefalt å gunne på med store mengder sukker? Den generelle anbefalingen din tror jeg ingen tar seriøst, håper ihvertfall ikke det da den er helseskadelig.
  9. rasteplass

    opp i vekt

    Ganske hårreisende at du anbefaler skyhøyt inntak av sukker uten engang å vite hva personen får i seg av næring fra før. I det hele tatt å anbefale cola... Lukter troll Til trådstarter; hvis du skriver ned hva du får i deg i løpet av en dag er det lettere å gi tips til endringer i kostholdet ditt
×
×
  • Create New...