Gå til innhold

voksekrampe

Medlemmer
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om voksekrampe

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Høres ut som det samme jeg sliter med. Har hatt dette i større og mindre grad gjennom størsteparten av livet (slitt mye med angst siden barndommen). Det eneste som har hjulpet for meg er å tøye mye på brystet, bevege hodet litt nå og da så jeg sørger for at jeg ikke sitter og spenner musklene, og å droppe øvelser der nakkemusklaturen lett spenner seg (for meg er dette særlig skulderpress, fremoverbøyd roing, og hip thrust). Å massere selv har om noe bare gjort det verre for meg, selv om jeg fortsatt gjør det av refleks fordi det kjennes bedre ut der og da.
  2. Jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver, og husk at alle er forskjellige. Jeg forsøkte å legge til smør, oljer, h-melk og nøtter i alt mulig, men det gjorde meg bare mettere - det viser seg at fett metter veldig for akkurat meg. Så i stedet forsøkte jeg å legge til juice, mer frukt, fint brød - altså: sukker - i kosten, og det fungerte som gull. Så prøv deg litt frem, kanskje er du som meg og reagerer veldig godt på sukker (juice er seriøst fantastisk til dette, fullt av næringsstoffer fra frukten, men uten fiberet som metter), eller kanskje du har et evig rom i magen for pasta, eller f
  3. Hundre prosent sikker er jeg ikke, men det var nå det legen sa, og hun hadde visst hatt mye erfaring med det selv. Tar nå betennelsesdempende salve som jeg fikk resept på hver morgen og kveld i tillegg til tåhev + senk i trapp i et par minutter. Tenker å begynne med tyngre øvelser for akillessenen når smerten gir seg, men er fortsatt veldig usikker på når jeg skal tørre å prøve meg på knebøy og slikt igjen.
  4. Det er absolutt det som skjedde her. Jeg var midt i en kjempestressende periode med flytting og en galen hybelvert, og søkte dermed tilflukt i spurtintervaller - noe jeg aldri har gjort noen sinne. For første gang i mitt liv turte jeg å hoppe av og på en tredemølle, og kjørte dermed 20-10 sek intervaller i ca 15-20 min. Dette lettet stresset så mye at et par dager senere gjentok jeg samme økta.. Så var det gjort.. Ble værre og værre i noen dager til jeg knapt kunne gå, før det begynte å bli litt bedre igjen. Dro til legen som sa at spinning fortsatt burde gå bra (siden det ikke har gitt smert
  5. Død tråd, men har nylig fått akillessenebetennelse selv, så forsøker å gjenoplive den. Hvordan gitt det med deg @Snickers? Og er det noen som vet hvordan det er med styrketrening når man har betennelsen/etter smertene gir seg? Og er det lurt å gå med høyhelte støvletter på skolen fremfor joggeskoene? Føler meg så funksjonshemmet når det for øyeblikket er for vondt til å sykle engang
  6. Haha! Forsøkte bare å tenke på hva lillesøster vandrer rundt med. Tror faktisk det er en mulighet for at alle tre kan ha blitt kombinert på ett eller annet tidspunkt
  7. skyldig Tror at for de fleste tenåringsjentene er det nok heller statusen enn funksjonen som gjør at de kjøper. Litt på samme måte som hunterstøvler og Michael Kors veske
  8. Benyttet meg for første gang av kiwi sin fruktgaranti i dag. Syntes det var kjempeskummelt å gå til kassa med den mugne pakken med nektariner, men sannelig fikk jeg ikke en ny en. Ble så høy på det hele etterpå at jeg tok bussen hele veien inn til byen for å kjøpe vaskesvampene jeg glemte og se om jeg fant noe mer i kiwien der - og sannelig ble det ikke gratis stangselleri på meg også
  9. Har bare såvidt skummet gjennom, men denne artikkelen ser ut som den går i ganske bra dybde på temaet: http://www.acneeinstein.com/whey-protein-acne/ Teoretisk sett ser det for meg (som ikke på noen måte er noen ekspert) ut som at mer langsomme proteiner vil være bedre fordi det ikke forårsaker den samme "spiken" i hormonene(?), men dette er bare gjetting. I kommentarene ser det ut som om mange har fått god effekt av å bytte fra whey til annet pulver da, så er vel verdt et forsøk. Jeg ville nok forsøkt noe annet enn soya pga østrogen-egenskapene, men i kommentarene ser det jo ut som om
  10. Jeg er vegetarianer, så spiser mye linser, kikerter og bønner som jeg kjøper i 2kg poser på innvandrerbutikk. Kjøper osgå store brett med egg der til en forholdsvis bra pris. Ellers går det i hjembakt brød, h-melk, havregrøt tilsatt olje, litt proteinpulver (kanskje 10-20g dagen), 4-korn, bananer, epler, appelsiner og pærer etter hva som er på tilbud (kjøper kilosposene som er rundt 10kr/kg), brokkoli, blomkål, paprika, løk - det som er i sesong og på salg, hermetisk mais og tomat, kokosmelk og hjemmelaget peanøttsmør fra rema sitt eget merke Forsøker å se på prisen/kalori fremfor pris/kg, d
  11. Det er mye å spare på bare å endre litt småting her og der. Vanlige lomper i stedet for speltlomper, frossen frukt og bær i stedet for fersk, og butikkenes egne merker der forskjellen ikke er så stor på produktet i seg selv. Også er det jo greit å holde styr på når det er salg da Også er tørkede belgfukter som Sepsis sier gull! Selv spiser jeg 2500-3000 kcal daglig på rundt 1000-1300kr/mnd. Det krever en del å holde det så billig, men det er mulig.
  12. Det blir jo ikke helt det samme, men jeg forsøkte å løpe i vanlig bh en gang og da var det bare å glemme pulsbeltet. "Døde" visst flere ganger i løpet av turen fordi bh-en fikk beltet til å miste kontakten med kroppen. Hva slags sports-bh er det du har? Kanskje den sitter for stramt så det blir noe friksjon mellom beltet og huden eller noe.
  13. utleier bestemte seg visst brått for å selge leiligheten min... Som jeg skulle hatt 3mnd oppsigelse på, og som ligger på andre siden av landet enn hvor jeg er i sommer..
  14. Nå lærte jeg noe nytt...
  15. Jeg har Jabra Sport Plus, og er veldig fornøyd God lyd, og det følger med fem-seks forskjellige "adaptere" til proppene så man kan velge dem som sitter best og er mest komfortable for sine egne ører
×
×
  • Opprett ny...