Gå til innhold

Uhøflige damer på nett (nettdating)...?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OK.

For å forklare hvorfor det finnes "uhøflige" damer, på nett og ellers. Jeg tar null ansvar om din hjerne ikke er klar for sannheten og du ender opp i tvangstrøye:

"Sannheten?" Seriøst? Sannhet fra en småpatetisk PUA som søker å bevise denne sannheten ved å si random dritt til fulle småbitchy jenter på en klubb i South Beach? Time to get off the internetz and out in to the real world.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Sannheten?" Seriøst? Sannhet fra en PUA som søker å bevise denne sannheten ved å si random dritt til fulle småbitchy jenter på en klubb i South Beach? Time to get off the internetz and out in to the real world.

Been there, done that, got the t-shirt.

Det skal sies at videoene hans er laget, og nærmest konstruert for å selge hans "konsept", men fyren har latterlig mange, som du sier "real world", eksempler som stemmer overens med mine egne "real world" erfaringer. Han har mye BS (ting som f.eks. er høyst "situational"), men han har samtidig en solid dose brutal sannhet som mange ikke tør å innrømme selv engang.

Det er lett å "beta shame" meg med å be meg om å dra ut i den virkelige verden, når sannheten er at du aner ikke hvilken erfaring jeg har, men likevel er skråsikker på at jeg har null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å sammenligne den norske og amerikanske (les USA) sin uteliv-kultur er helt på tryne.

Du skal få ha alle oppfatningene du bare vill Ojive, men plz slutt å sett deg i et hjørne hver gang folk utfordrer din virkelighetsoppfatning. Den behøver faktisk ikke være representativt for et eneste annet individ på denne planeten enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å "beta shame" meg med å be meg om å dra ut i den virkelige verden, når sannheten er at du aner ikke hvilken erfaring jeg har, men likevel er skråsikker på at jeg har null.

Jeg er ikke skråsikker på at du har null erfaring. Det betyr ikke at jeg ikke tror at du har dårlige erfaringer. For det har du sikkert - det har vi alle. Det jeg derimot er rimelig skråsikker på at du ikke får dannet deg flere erfaringer, derunder gode erfaringer, av å sitte på reddit og youtube. Ting blir kanskje ikke verre av å gi opp å prøve, men de blir i alle fall ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke skråsikker på at du har null erfaring. Det betyr ikke at jeg ikke tror at du har dårlige erfaringer. For det har du sikkert - det har vi alle. Det jeg derimot er rimelig skråsikker på at du ikke får dannet deg flere erfaringer, derunder gode erfaringer, av å sitte på reddit og youtube. Ting blir kanskje ikke verre av å gi opp å prøve, men de blir i alle fall ikke bedre.

Hva får deg til å tro at jeg ikke har gode erfaringer IRL? Du gir inntrykk av at du kjenner meg, men det gjør du ikke. Bare fordi jeg deler en bit av meg på et forum, betyr ikke at det er det hele bildet. Nå handler saken plutselig om meg og ikke "Uhøflige damer på nett", så jeg foreslår at vi sporer tilbake til det før det bryter ut en mod-krig. Jeg bidro i utgangspunktet med å opplyse en potensiell eller flere potensielle grunner til at damer er uhøflige på nett (og evt IRL).

edit: Ja, jeg tåler at andre kommenterer hva jeg legger ut om meg selv på nett. Det er helt greit. Point being, når menn er i en "provider" rolle, så er det fort gjort å bli bitcha ut og bli plassert i beta-båsen. Er man avslappet, selvsikker og bare har det gøy, så er sjansen stor for at man blir plassert i "jeg vil ha deg" båsen. Jeg glemmer fortsatt ikke historien fra en kompis som var sammen med dama i mange år, han er en flott fyr på mange måter, dama reiser til syden og blir knulla bakfra i gangen på et hotellrom av en random kis hun møtte på byen. Samfunnets "prins og prinsesse" glanshistorien kan bare ta seg en solid Espabolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at jeg ikke har gode erfaringer IRL? Du gir inntrykk av at du kjenner meg, men det gjør du ikke. Bare fordi jeg deler en bit av meg på et forum, betyr ikke at det er det hele bildet. Nå handler saken plutselig om meg og ikke "Uhøflige damer på nett", så jeg foreslår at vi sporer tilbake til det før det bryter ut en mod-krig. Jeg bidro i utgangspunktet med å opplyse en potensiell eller flere potensielle grunner til at damer er uhøflige på nett (og evt IRL).

Jeg sier ikke en eneste gang at du ikke har dårlige erfaringer, jeg sier bare at du sikkert ikke er fri for dårlige erfaringer. Livet består av gode og dårlige erfaringer, og det virker på bakgrunn av dine poster som om du kanskje overfokuserer på de dårlige. Skal ikke gå videre på deg på person, jeg bare regna med at når man deler noe om seg selv på et forum så tåler man at andre kommenterer på det.

Men ja, back on topic; jeg synes PhoenixCircle skal dele et screenshot av hvordan resten av samtalen med han mr. Charming på Tinder gikk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Been there, done that, got the t-shirt.

Det skal sies at videoene hans er laget, og nærmest konstruert for å selge hans "konsept", men fyren har latterlig mange, som du sier "real world", eksempler som stemmer overens med mine egne "real world" erfaringer. Han har mye BS (ting som f.eks. er høyst "situational"), men han har samtidig en solid dose brutal sannhet som mange ikke tør å innrømme selv engang.

Det er lett å "beta shame" meg med å be meg om å dra ut i den virkelige verden, når sannheten er at du aner ikke hvilken erfaring jeg har, men likevel er skråsikker på at jeg har null.

Heeelt enig. Alt for mange tyr til svada når de ikke liker det de hører ;)

Haters GON' hate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å sammenligne den norske og amerikanske (les USA) sin uteliv-kultur er helt på tryne.

Du skal få ha alle oppfatningene du bare vill Ojive, men plz slutt å sett deg i et hjørne hver gang folk utfordrer din virkelighetsoppfatning. Den behøver faktisk ikke være representativt for et eneste annet individ på denne planeten enn deg.

a) setter meg ikke i et hjørne.

B) jeg evner å lese i mellom linjene (f.eks. generelle konsepter, som ikke er situasjons/lokasjonsbetinget.)

c) Min virkelighetsoppfatning er på ingen måte representativ for noen og jeg har aldri hevdet at den er det. Jeg har bidratt med min nyanse til debatten. Om du velger å tolke det som at jeg tvinger noen til å være enig med meg, så er det på din kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

edit: Ja, jeg tåler at andre kommenterer hva jeg legger ut om meg selv på nett. Det er helt greit. Point being, når menn er i en "provider" rolle, så er det fort gjort å bli bitcha ut og bli plassert i beta-båsen. Er man avslappet, selvsikker og bare har det gøy, så er sjansen stor for at man blir plassert i "jeg vil ha deg" båsen. Jeg glemmer fortsatt ikke historien fra en kompis som var sammen med dama i mange år, han er en flott fyr på mange måter, dama reiser til syden og blir knulla bakfra i gangen på et hotellrom av en random kis hun møtte på byen. Samfunnets "prins og prinsesse" glanshistorien kan bare ta seg en solid Espabolle.

(Ikke rettet mot deg, men et svar på det utsagnet på generell basis, da lignende ofte går igjen)

1) Båser er fiktive greier de som føler seg truffet av generaliseringene skriker om. Om du er en "provider", "bitch", "beta" eller hva faen er helt opp til hvordan du ter deg, hvordan du ønsker å fremstå, og hvordan den andre personen oppfatter deg. Det er ikke et gitt sett universelle typologier, ergo er det opp til hver enkelt.

2) Uansett hvordan man er så risikerer man at andre danner seg et feil inntrykk (utifra hva en selv mener), som forsåvidt kan være rett, bare man ikke har selvinnsikt nok til å se det.

3) Ja, at hun ble bløgga i doggy på Sunny beach har sikkert ingen andre grunner en at han fyren var så super awesome. Det er ofte et resultat av en million andre ting, jeg går f.eks ut i fra at hun neppe følte forholdet gikk strålende siden hun dro på jentetur til "fuckistan" alene og hooka opp med noen. De eneste som glorifiserer innolja strandbomser som har mindre kroppshår en en nyfødt nakenrotte er nettopp de som ønsker de var slik for de tror det løser alle deres dameproblemer.

For fucks sake, om dama de sikler over strekkodelandslaget i DYEL på paradise hotel, er det virkelig en dame du har lyst å omgås? Om drømmedama di er en gjennomsnitts bloggbimbo så ta konsekvensene av at hun mest sannsynlig ikke tenker konsekvenser. Eller noe for den saks skyld.

Dette er ikke rettet mot deg, men den historien og generaliseringen. Til syvende og sist er det slik at om man alltid føler alle andre er idioter, så kanskje man er en idiot selv. Like folk har en tendens til å omgås.

Så når det er sagt, ta ansvar for hvem du er, hvordan du vil bli oppfattet og hvordan du velger å komme deg fram i livet. Ingen liker en som klager og rakker ned på seg selv hele tiden, aldri har damer flokket til for å sympatiligge med noen, eller at drømmedama velger en fordi hun skal "fikse deg opp". Så utrolig mange tror at dama skal ramle inn døra og fikse livet deres, men det er faktisk ens eget ansvar å fikse sitt eget crappye liv. Først når DITT eget liv er på stell, da først kan du tilby det til andre, og med større suksess.

Shut the fuck up, give the fuck up or man the fuck up.

Peace!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når det er sagt, ta ansvar for hvem du er, hvordan du vil bli oppfattet og hvordan du velger å komme deg fram i livet. Ingen liker en som klager og rakker ned på seg selv hele tiden, aldri har damer flokket til for å sympatiligge med noen, eller at drømmedama velger en fordi hun skal "fikse deg opp". Så utrolig mange tror at dama skal ramle inn døra og fikse livet deres, men det er faktisk ens eget ansvar å fikse sitt eget crappye liv, når DITT liv er på stell, da først kan du tilby det til andre, og med større suksess.

Shut the fuck up, give the fuck up or man the fuck up.

Peace!

Eirik. Du er min helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"min virkelighetsoppfatning er ikke representativ, men er du uenig så tar du feil"

--

Er også spent på hvordan daten til phoenix gikk. :D

(selv om en nordlending aldri bør skrive "eg")

Litt usikker på om du troller med vilje eller ikke. Jeg kan virkelig ikke skrive i hvert eneste innlegg at meninger jeg kommer med ikke er representative for hva Ola Nordmann mener eller skal mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...