Gå til innhold

Uhøflige damer på nett (nettdating)...?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

merker jeg er glad jeg fant min utkårede før nettdatingen begynte, dette høres komplisert ut :cautious:

Det er nettopp det. Det er ikke komplisert. Folk er forskjellige og det er tydeligvis vanskelig å forstå, fordi "alle" prøver "hele tiden" å finne på en "one-size-fits-all" løsninger, spør etter tips, leser bøker, deltar på PuA-konferanser/seminarer (lol btw), og god knows what. Sykt rart hvordan mennesker har greid å forplante seg til den dag idag og at vi lever, rite? UTEN alt det ovenfornevnte.

Et generelt svar til tråden (og andre datingtråder):

Sjekking, dating, mellommenneskelige forhold er ikke kalkulerbare. Det beste tipset jeg kan gi er gi faen i alt, slipp alt du har i henda (bortsett fra om det er en brennvarm kopp kaffe), glem alt du har lest og hørt, og gjør EN ting, kun EN ting:

Lær deg å improvisere. Lytt og hør nøye etter, vær 100% tilstede, gi 100% av deg selv. "Vær med", og ikke overtenk det. "Go with the flow" kan ikke oppsummere det bedre. Drit i regler, just GO WITH IT. "Å NEI, JEG VAR MEG SELV, MEN BLE DUMPA/DET FUNKA IKKE". Well, guess fucking what: funka det ikke? Da var h*n feil person for deg. Det er ikke end of the world. Du kan trøste deg med at "The One" er fortsatt der ute. GIT BACK IN THE GAME.

1401480_o.gif

/Gif-4chan-kongen strikes again cos yolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så idiotisk og ikke skal være villig til å forandre seg når den "du er" bygger på ting du bestemte deg for å tro på i 10-12 års alderen. Du er tydeligvis misfornøyd med resultatene dine, og gidder ikke ta et oppgjør med de små tingene du tydeligvis gjør feil, som gjør at du går glipp av veldig mange muligheter.

Dessverre må man ta hensyn til verden rundt seg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det. Det er ikke komplisert. Folk er forskjellige og det er tydeligvis vanskelig å forstå, fordi "alle" prøver "hele tiden" å finne på en "one-size-fits-all" løsninger, spør etter tips, leser bøker, deltar på PuA-konferanser/seminarer (lol btw), og god knows what. Sykt rart hvordan mennesker har greid å forplante seg til den dag idag og at vi lever, rite? UTEN alt det ovenfornevnte.

Sant, men du sa også i denne tråden eller en annen tråd at du har vært i flere forhold uten å gjøre noe som helst, så du er tydeligvis ikke helt håpløs med damene.

Hva om du er en 23 år gammel jomfru som aldri har opplevd annet enn avslag og ulykkelige forelskelser? Disse eksisterer faktisk.

Da kan det være ganske håpløst å høre fra en som har vært i flere forhold og aldri hatt nevneverdige problemer på området at det ikke er komplisert å møte kvinner og at de må slutte å bruke tid på å tenke på sånt og overkomplisere ting. Det kan sikkert frustrere mer enn det hjelper.

Er dog enig i at det å møte kvinner er og skal være SIMPELT og naturlig, men for en som aldri har hatt hell med damene er det ikke så enkelt sånn uten videre. Da hjelper det bedre med konkrete små steg en kan begynne å ta for å komme seg i rett retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så teit. Er det sånn som gutter tror funker og så går jungeltelegrafen liksom?

Starta opprinnelig som en vits, såvidt jeg vet.

Basert på tilbakemeldingene i denne tråden så er det jo en linje som fungerer...

"hei, veit du hvor mye en isbjørn veier? Ikke jeg heller, men iallefall nok til å bryte isen.. jeg er Calle"

Klisjéer eksisterer primært fordi de engang var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant, men du sa også i denne tråden eller en annen tråd at du har vært i flere forhold uten å gjøre noe som helst, så du er tydeligvis ikke helt håpløs med damene.

Hva om du er en 23 år gammel jomfru som aldri har opplevd annet enn avslag og ulykkelige forelskelser? Disse eksisterer faktisk.

Da kan det være ganske håpløst å høre fra en som har vært i flere forhold og aldri hatt nevneverdige problemer på området at det ikke er komplisert å møte kvinner og at de må slutte å bruke tid på å tenke på sånt og overkomplisere ting. Det kan sikkert frustrere mer enn det hjelper.

Er dog enig i at det å møte kvinner er og skal være SIMPELT og naturlig, men for en som aldri har hatt hell med damene er det ikke så enkelt sånn uten videre. Da hjelper det bedre med konkrete små steg en kan begynne å ta for å komme seg i rett retning.

Newsflash: Jeg har vært 23 år gammel jomfru (tror jeg var 23 og, faktisk :D).

Det å "komme fram til" det jeg vet idag krever seff tid, fordi det er en del av en naturlig utvikling (cause & effect). Men jo tidligere man lærer å slappe av og "let it go" ("Free your mind"-Neo-style, inkl. "everybody falls the first time"), jo bedre. Resten hører hjemme til "overtenking", imho. Man blir så fokusert på å "få det til", at man glemmer å lytte til seg selv og ikke stille så høye krav til seg selv. Det ER faktisk lov å bli nervøs før/på første date. Det ER lov å drite seg ut.

PuA osv skaper bare et urealistisk bilde av hva dating er eller burde bli. Dating er nøyaktig det du gjør det til, og jo flere innser det, jo bedre imho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Bare sånn til opplysning: Jeg HAR faktisk lært en god del av denne tråden!

Og har vel egentlig startet å endre tankegangen en smule allerede. Og det var vel strengt tatt hele hensikten med tråden - å finne ut hva JEG gjør "galt", selv om jeg formulerte det litt annerledes enn det i utgangspunktet (det er vel noe med den bjelken i øyet osv...). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash: Jeg har vært 23 år gammel jomfru (tror jeg var 23 og, faktisk :D).

Det å "komme fram til" det jeg vet idag krever seff tid, fordi det er en del av en naturlig utvikling (cause & effect). Men jo tidligere man lærer å slappe av og "let it go" ("Free your mind"-Neo-style, inkl. "everybody falls the first time"), jo bedre. Resten hører hjemme til "overtenking", imho. Man blir så fokusert på å "få det til", at man glemmer å lytte til seg selv og ikke stille så høye krav til seg selv. Det ER faktisk lov å bli nervøs før/på første date. Det ER lov å drite seg ut.

PuA osv skaper bare et urealistisk bilde av hva dating er eller burde bli. Dating er nøyaktig det du gjør det til, og jo flere innser det, jo bedre imho.

Kanskje du burde nevne at "det å komme frem til det du vet i dag" krever tid i første innlegget da. Å fortelle hvor enkelt det er for deg å møte jenter og at en bare skal gi faen hjelper TS lite. Men om du forteller at du faktisk har prøvet og feilet (mye?) og hvordan du gikk frem, så er det med ett litt enklere for TS å relatere både til deg og prosessen du har vært gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til opplysning: Jeg HAR faktisk lært en god del av denne tråden!

Og har vel egentlig startet å endre tankegangen en smule allerede. Og det var vel strengt tatt hele hensikten med tråden - å finne ut hva JEG gjør "galt", selv om jeg formulerte det litt annerledes enn det i utgangspunktet (det er vel noe med den bjelken i øyet osv...). :)

Hva er neste steg ut av komfortsonen din da? :)

For meg var tanken på å sjekke opp jenter (i mangel av et bedre ord) midt på lys dag veldig skremmende, selv etter å ha blitt rimelig komfortabel med å møte jenter ute på byen. Ute på byen er du full og det er liksom en sosialt akseptert arena i Norge for sånt. Det er forventet.

På dagtid er det helt uvanlig, i hvert fall for meg, og du har ikke noen hjelpemiddel (les: alkohol).

Vet ikke hva dere andre har opplevd, men jeg har hatt SVÆRT mange hyggelige samtaler med jenter på dagtid i ulike sammenhenger som ikke nødvendigvis har med sjekking hvor jeg har vært helt oppslukt i en jente og virkelig hatt lyst til å bli bedre kjent med henne som en potensiell elskerinne eller kjæreste, men samtalene har alltid endt med at vi går hver til oss og sier adjø, god helg eller sees neste gang. Boring.

Hadde en slik 'venninne' på skolen i begynnelsen av semesteret i fjor. Slo bare av en prat når hun plutselig satt ved siden av meg og det hele var ganske naturlig. God samtale. Jeg tror hun likte meg. Jeg likte i hvert fall henne. Snakket ganske mye. Gikk ut av klassen sammen. Spurte hva hun skulle i helgen, osv, men etter tre ganger, fikk jeg meg fortsatt ikke til å ta initiativ eller spørre henne ut. FUCK. For en kjip følelse. Har aldri sett henne igjen heller.

Har hatt tusen slik interaksjoner opp gjennom årene hvor jeg har angret hver eneste gang og tenkte NESTE gang, DA, men så er det alltid en neste gang.

Så noen uker senere fant jeg meg nok en gang i en lignende situasjon. Søt og classy ballettdanser. Supersøt. Litt rar, men på en sjarmerende måte. Hun satt ved siden av meg i forelesning, så jeg bare slo av en prat og begynte å bli bedre kjent med henne. God tone. På slutten av forelesning sa hun at det var hyggelig å snakke og at vi sees neste gang. Fuck. Vi skal ikke si adjø nå, tenkte jeg. It's now or never. Skal du leve livet som en pyse resten av livet eller skal du gå etter det du har lyst på? Det er jo bare en søt jente, selv om jeg følte at hun var 'out of my league'. Hva faen er du redd for, Sammy?

Jeg kjente at jeg begynte å bli nervøs og skjelven i beina, men fuck it. Jeg skal gjøre det allikevel. Selv om hun egentlig hadde sagt adjø, så bare fortsatte jeg å gå ved siden av henne og småpratet til vi var ute av auditoriet. Når vi sto utenfor så på en måte stoppet jeg henne istedenfor å si adjø og innså at vi ikke hadde utvekslet navn. "Hva heter du forresten?" Jente: :"Å, beklager. Jeg heter XXX. Og du er?"

Og så bare spurte jeg rett ut, "Har du lyst å finne på noe en dag?"

Hun ble rød som en tomat og litt satt ut, så sa hun, "Eh, jeg har ikke så mye tid nå om dagen, men kanskje vi kan jobbe med skole en dag? Du kan få kortet mitt".

Jeg tok det som en liten avvisning på grunn av at hun ville jobbe med skole, men det er lenge siden jeg har følt meg mer fantastisk enn akkurat der. Endelig gjorde jeg det jeg var livredd for (og som viste seg å ikke være så veldig skummelt) og det føltes herlig å for en gangs skyld være en mann.

Vi gikk på et par dates og det ble litt sussing (på andre date), men det ble aldri noe mer. Hun følte visst nok ikke den store kjemien mellom oss. Greit nok, men en fin erfaring og mitt første steg ut av komfortsonen min. Var vel også den første daten jeg hadde vært på lenge. Etter dette har jeg spurt ut en god del flere kvinner og det blir litt mindre skummelt og litt mer naturlig for hver gang. :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan prøve og sjekke damer på dagtid, uten å forlate komfortsonen:

Rule 101: Gjør det i en annen by enn der du bor, naboby fungerer greit om du ikke bor her på Vestlandet, hvor det er milevis mellom hver - går det galt kan du trøste deg med at du mest sannsynlig aldri ser dem igjen og går det bra er det fortsatt nære nok til at det kan fungere :) ("the don't date where you shit-rule" ;) )

Rule 102: Gjør det på en plass som er stor nok til at såpass åpen kommunikasjon fungerer på gateplanet. Min erfaring her er at folk på østlandet har en helt annen holdning til fremmede på gata enn på vestlandet - det krever mer dame-komfortsone her for "random encounters" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hva skjer med disregard bitches, aquire aesthetics.

Anyways. Fyrte opp Tinder i stad ettersom jeg var ferdig med Reddit, nettaviser og Facebook for i dag. 41 matches på rad. Svarte én som skrev til meg fordi hun hadde et funny bilde. Så spurte hun "hvem er så denne kjekke karen?" og nå gidder jeg ikke mer. Orker bare ikke. Er for slitsomt å skrive på telefonen.

Skjønner jentene jævlig godt som sikkert har det ti ganger så masete fra kåte runkegutter som aldri får seg noe i virkeligheten. Creds til alle pene jenter som i det hele tatt gidder online dating :D

Edit: lange pauser på gymmet. Bidrar med noen screenshots fra ovennevnte.post-3316-14440975524203_thumb.jpg

post-3316-14440975522718_thumb.jpg

post-3316-1444097552359_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...