Gå til innhold

Uhøflige damer på nett (nettdating)...?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Blir jo fullstendig amokk kaos i innboksen og komplett umulig å holde oversikt over noe som helst. Si heller nei til nesten alle, du vil jo uansett ikke ha match med de uinteressante. Protip: Ikke bruk Tinder hele tiden, virker som om appen liner opp matches neste gang du logger på.

Jepp, den gjør det. Noe som betyr at dersom du liker veldig mange jenter, så vil du dukke opp tidlig i køen hos veldig mange jenter. Eksponering ;)

Det blir ikke noe vanskelig å holde oversikt. I stedet for at du ser nøye gjennom hver profil du skal like og så håpe å få en match, ser du nå nøye gjennom profiler som allerede har likt deg. Du gjør akkurat det samme med andre ord, bare at denne gangen så velger du faktisk.

Med mindre du har særdeles mange flatterende bilder av deg selv liggende (noe vi menn generelt ikke har på lik linje med kvinner - hele forklaringen på "overtaket" kvinner har i nettdating) vil du fort bli frustrert av å flippe gjennom titalls - kanskje til og med hundrevis av jenter som til vanlig ville snudd seg etter deg på gata/respondert veldig positivt på flørt på byen, uten å få napp.

Har noen noe tips til hvordan man tar gode bilder som mann forresten? Hvordan finne sin beste pose kanskje, eller noe lignende? Er jo haugevis av artikler om dette for kvinner. På tide at vi menn tar igjen forspranget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trykke 'liker' på alt på Tinder virker helt hinsides for min del, og er mer for å samle likes enn å faktisk få noe utav tiden brukt - hva nå enn det skulle være.

Du sender da ikke ut et generelt 'Hei' til samtlige jenter på en nettdatingside bare for å se hvem som gidder å svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykke 'liker' på alt på Tinder virker helt hinsides for min del, og er mer for å samle likes enn å faktisk få noe utav tiden brukt - hva nå enn det skulle være.

Du sender da ikke ut et generelt 'Hei' til samtlige jenter på en nettdatingside bare for å se hvem som gidder å svare?

Nettopp. Matchesene mine over er jo knapt en brøkdel av det reelle antallet. Sier jo nei på de fleste. Dersom man swiper alt må det jo bli et helt latterlig kaos.

Edit: Slettet dritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke med deg, men jeg klarer ikke holde oversikten. Skal sies at interessen for å starte en samtale med nok et nek med <110 i iq er laber. Swipe -> ignore.

Her er en skjermdump bare fra juli. Umulig å ha en god dialog med så mange.

[ATTACH=full]147960[/ATTACH]

For din del ville det jo vært en dårlig ide. For den delen av befolkningen som ikke ser ut som Brad Pitt derimot, sparer det masse tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trykke 'liker' på alt på Tinder virker helt hinsides for min del, og er mer for å samle likes enn å faktisk få noe utav tiden brukt - hva nå enn det skulle være.

Du sender da ikke ut et generelt 'Hei' til samtlige jenter på en nettdatingside bare for å se hvem som gidder å svare?

Det tar ikke spesielt lang tid, du trenger ikke en gang se på skjermen. I stedet for å bruke massevis av tid på å vurdere personer du ikke vet om liker deg tilbake eller ikke, kan du heller vurdere personer etter de har likt deg og spare tid.

Men som sagt: Om du ser ut som brad pitt og/eller har ekstremt gode bilder er jo ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke spesielt lang tid, du trenger ikke en gang se på skjermen. I stedet for å bruke massevis av tid på å vurdere personer du ikke vet om liker deg tilbake eller ikke, kan du heller vurdere personer etter de har likt deg og spare tid.

Men som sagt: Om du ser ut som brad pitt og/eller har ekstremt gode bilder er jo ikke nødvendig.

Slik at du tar til takke med noen du kanskje egentlig ikke har lyst på?

Det er da lettere å sortere disse ut FØRST?

Jeg skjønner virkelig ikke.

Når det er sagt kan en nok presentere seg selv veldig bra på Tinder selv om en ikke skulle se ut som Brad Pitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik at du tar til takke med noen du kanskje egentlig ikke har lyst på?

Det er da lettere å sortere disse ut FØRST?

Jeg skjønner virkelig ikke.

Når det er sagt kan en nok presentere seg selv veldig bra på Tinder selv om en ikke skulle se ut som Brad Pitt.

Ja, kan se for meg at man kan det om man har veldig gode bilder av seg selv. Men i min erfaring bruker ikke de fleste menn så mye tid på dette, og bildene er dertil. Min erfaring er selvsagt begrenset til meg selv og de jeg kjenner. Skulle gjerne tatt bedre bilder selv så du får gjerne dele tips.

Uansett: Om de aller fleste du gjør noe som helst med ikke liker deg tilbake (hvilket er tilfellet igjen for meg selv og de fleste jeg kjenner) så gir det liten mening å bruke tid på å vurdere noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan se for meg at man kan det om man har veldig gode bilder av seg selv. Men i min erfaring bruker ikke de fleste menn så mye tid på dette, og bildene er dertil. Min erfaring er selvsagt begrenset til meg selv og de jeg kjenner. Skulle gjerne tatt bedre bilder selv så du får gjerne dele tips.

Uansett: Om de aller fleste du gjør noe som helst med ikke liker deg tilbake (hvilket er tilfellet igjen for meg selv og de fleste jeg kjenner) så gir det liten mening å bruke tid på å vurdere noen.

Eller bare gi faen i Tinder :D

Jeg gikk etter de som var "visuelt min type", og det var gjerne 1 av 30-40, så det var ekstremt få swipes til høyre. Jeg tror at jeg har swipet meg gjennom hele Oslo & Akershus og hadde typ 2 matcher.

Tinder -> uninstalled :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan se for meg at man kan det om man har veldig gode bilder av seg selv. Men i min erfaring bruker ikke de fleste menn så mye tid på dette, og bildene er dertil. Min erfaring er selvsagt begrenset til meg selv og de jeg kjenner. Skulle gjerne tatt bedre bilder selv så du får gjerne dele tips.

Uansett: Om de aller fleste du gjør noe som helst med ikke liker deg tilbake (hvilket er tilfellet igjen for meg selv og de fleste jeg kjenner) så gir det liten mening å bruke tid på å vurdere noen.

Din erfaring er at de fleste menn ikke bruker særlig tid på å presentere seg gjennom bilder.

Når hele Tinder-konseptet da konsentrerer seg rundt bildebruk sier det seg selv at det er labert å forvente særlig positiv tilbakemelding uten å gidde å legge noen innsats i det.

Normalt sett vil du ikke klikke på noen som har kjedelige/dårlige/uttrykksløse bilder, så hvorfor skulle andre gjøre det med deg?

Do's:

1. Smil.

2. Vær interessant.

3. Vis hvem du er gjennom bildene dine; vis entusiasme og lidenskap.

Don'ts:

1. Tre versjoner av nesten samme selfie på badet.

2. Kun gruppebilder; du er da mer opptatt av å vise at du har venner enn å fortelle hvem du er.

3. Ikke ha for sære bilder.

Det kommer alltids klager på motorsykkel/fallskjerm/strikkhopp-bilder, men om alternativet er kun kjedelige bilder i sofaen, så er det innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din erfaring er at de fleste menn ikke bruker særlig tid på å presentere seg gjennom bilder.

Når hele Tinder-konseptet da konsentrerer seg rundt bildebruk sier det seg selv at det er labert å forvente særlig positiv tilbakemelding uten å gidde å legge noen innsats i det.

Normalt sett vil du ikke klikke på noen som har kjedelige/dårlige/uttrykksløse bilder, så hvorfor skulle andre gjøre det med deg?

Helt generelle bildetips for de som virkelig trenger det;

1. Smil.

2. Vær interessant.

3. Vis hvem du er gjennom bildene dine; vis entusiasme og lidenskap.

Ikke-bilder:

1. Tre versjoner av nesten samme selfie på badet.

2. Kun gruppebilder; du er da mer opptatt av å vise at du har venner enn å fortelle hvem du er.

3. Ikke ha for sære bilder.

Det kommer alltids klager på motorsykkel/fallskjerm/strikkhopp-bilder, men om alternativet er kun kjedelige bilder i sofaen, så er det innafor.

Tror de fleste følger disse tipsene altså ;) Det jeg mener med at de fleste ikke bruker nok tid er at med mindre du er veldig, veldig fotogen (evt eksepsjonelt kjekk), så må du ta ganske mange bilder av deg selv før du får noen blinkskudd, og mange menn bruker ikke så veldig mye tid og/eller energi på å ta massevis av bilder av seg selv. Å velge ut bilder krever ikke stort, jeg tenkte mer på kanskje noen tips/triks for lyssetting, plassering av kamera eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste følger disse tipsene altså ;) Det jeg mener med at de fleste ikke bruker nok tid er at med mindre du er veldig, veldig fotogen (evt eksepsjonelt kjekk), så må du ta ganske mange bilder av deg selv før du får noen blinkskudd, og mange menn bruker ikke så veldig mye tid og/eller energi på å ta massevis av bilder av seg selv. Å velge ut bilder krever ikke stort, jeg tenkte mer på kanskje noen tips/triks for lyssetting, plassering av kamera eller lignende.

Den perioden jeg brukte Tinder hadde jeg vel utelukkende bilder tatt av andre i diverse settinger.

Tror ikke jenter forventer du skal ha et eget fotostudio hjemme for å ta selvportretter, med akkurat den lyssettingen du ser kjekkest ut i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den perioden jeg brukte Tinder hadde jeg vel utelukkende bilder tatt av andre i diverse settinger.

Tror ikke jenter forventer du skal ha et eget fotostudio hjemme for å ta selvportretter, med akkurat den lyssettingen du ser kjekkest ut i.

Ikke?

Føler nå utrolig mange av jentene sine bilder er tatt av / betalt til fotograf.. med en eller annen snål "fotostudio" signatur nederst i hjørnet :-P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den perioden jeg brukte Tinder hadde jeg vel utelukkende bilder tatt av andre i diverse settinger.

Tror ikke jenter forventer du skal ha et eget fotostudio hjemme for å ta selvportretter, med akkurat den lyssettingen du ser kjekkest ut i.

Nei, det gjør de nok ikke, men samtidig velger de nok de som ser kjekkest ut, og der spiller plutselig mye rart inn.

Og ja, du er vel ganske kjekk/fotogen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke?

Føler nå utrolig mange av jentene sine bilder er tatt av / betalt til fotograf.. med en eller annen snål "fotostudio" signatur nederst i hjørnet :-P haha

Word. Ganske mange er manipulert og. Jenter er mestre til å få seg selv til å se bra ut på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er det nok best å tenke på målgruppen sin. F.eks. dersom man er interessert i black metal jenter så kan sære bilder være helt OK, mens stort smil ikke nødvendigvis er et must. ;)

Synes at profiler blir veldig monotone og kjedelige dersom man skreddersyr dem til å skulle appellere så bredt som mulig. Identiteten din blir liksom borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word. Ganske mange er manipulert og. Jenter er mestre til å få seg selv til å se bra ut på bilder.

Er scary hvor mange apper jenter bruker før de legger ut selfies av seg selv..

Har ei veninne som vel.. ja.. photoshopper seg selv ut av dimensjoner.. kjenner henne ikke igjen på bildene :-P Og føler mange på tinder er like.. tar bilder i vinkler og med filter så de ser ja.. bra ut... mens når du møter de så "ehh" .. jaa.. uknow #DatFeeling

Noe a'la filmen under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...