Gå til innhold

Den Store Kattetråden (Tidligere Indiska kattelogg)


Indiska

Anbefalte innlegg

Jeg kastrerer hannene før de drar også, og har kasterert flere hanner på ti uker. Mye mindre inngrep på hannkatter, så de kan man egentlig ta så fort testiklene har falt ned, mens hunnkattene må ha litt dypere anestesi og derfor burde være noen uker eldre. Den eneste forskjellen for veterinæren er at han må være litt mer fingernem og litt mer nøyaktig i anestesiberegninga (som forøvrig er en smal sak for en så kort sedering), og det finnes ingen faglige argumenter for ikke å kastrere kattunger.

Det er vanvittig dumt å vente til hannene er et år, for da har de allerede blitt fertile og begynt å endre personlighet. Hos noen reverseres dette, men andre hannkatter forblir da markeringsvante og aggressive mot andre dyr. Og som du sier - hunner kan fint bli drektige i en alder av 8mnd. Ville ringt og hørt og eventuelt gjort det klart at du vil ha dyret ditt kastrert uavhengig av deres policy (som ikke er lovfestet noe som helst sted).

Da gjør jeg det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Fine lille Zelda vår ^^,

Utrolig hvor fort hun vokser! Første bilde rett etter vi fikk henne i midten av november, og det andre ble tatt for et par dager siden. Spesielt den bittelille halen hennes har blitt stor og fluffy :love:

Edit: la til enda et bilde tatt for bare et par minutter siden.

post-23783-14440997079834_thumb.jpg

post-23783-14440997082964_thumb.jpg

post-23783-14440997094057_thumb.jpg

Og bare fordi han er fiiiin, et bilde av Børre, Maine coonen til tanta mi. Bare en måned eldre, men likevel tre ganger så stor som frøkna vår.

post-23783-14440997088215_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Akkurat tilbrakt noen dager hjemme med masse kattekos! Vi har to herlige perser exoticer, finnes nesten ikke bedre katter :D Verdens beste og herligste gemytt, skulle bare ønske de avla de litt mer helsemessig. Han ene er ekstra festlig, sitter utenfor døra på badet og venter på meg, løper opp trappa når jeg skal legge meg, og sitter gjerne og følger med når man lager mat på kjøkkenet :D Åh som jeg gleder meg til å kunne ha en egen katt :D Et hjem uten en katt er intet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Tok en spontan-tur til hjembyen for å koble ut med familie og venner. Helvete startet først klokken 4 på natta når katta ville inn --> ut. Igjen litt før 7. Da var det knallhardt krav til kos, kløing, mat og selvsagt den beste plassen i senga min. Når katta tar større plass enn meg, da har man oppnådd et nytt nivå av bortskjemt.

Ifølge den katta-artikkelen så anser pus meg som en av sine "favoritt-slaver". Hver gang jeg er hjemme så følger den etter meg med halen opp med absurde krav om å bli underholdt, i tide og i utide. Etter at jeg sovnet istad så tok mor ufrivillig over stafettpinnen. Våknet opp til denne snappen nå istad, for en ulojal katt! Hadde han bare ikke vært så søt!

post-26999-14441001456156_thumb.png :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...