Gå til innhold

Den store turn-on tråden.


Ojive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom på en veldig viktig ting som er turn on:

At han respekterer mitt bunnløse gap, og det faktum at jeg spiser store måltider! Ekstra pluss om han ikke legger ut film på insta/face av når jeg spiser.. (Ja det har hendt.. :shifty:)

Jenter som ikke spiser/later som de ikke spiser er ikke mye kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Løfte mer enn meg

-Større biceps enn leggene mine

-Ikke lengre hår enn meg

-Ikke lavere enn meg (skal rimelig mye til)

-Respekterer at jeg er perfeksjonist når jeg rydder/vasker

-Bredere rygg enn meg

-Kunne holde en intellektuell samtale, og ikke bare om hvor store biceps du ønsker deg.

:p

Man MÅ jo bare like at du skriver "når jeg rydder/vasker", with emphasis on jeg! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en veldig viktig ting som er turn on:

At han respekterer mitt bunnløse gap, og det faktum at jeg spiser store måltider! Ekstra pluss om han ikke legger ut film på insta/face av når jeg spiser.. (Ja det har hendt.. :shifty:)

Jeg hadde respektert ditt bunnløse gap på mange måter :whistle:

Fra spøk til alvor, akkurat det der er er ganske viktig, å få være seg selv uten å bli kritisert for det. Spesielt på noe så enkelt som å være enormt glad i mat. Er det selv, og folk skjønner ikke at jeg klarer å spise så store måltider som jeg gjør :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er eit must at ho har sansen for å vera ute i all slags vær sommar, vinter, vår og haust.

* Turvant

*trenar regelmessig

Eg tykjar det er sott med jenter som er/har

under gjenomsnittet i høgde (små, men jamnaldrede)

smiler/glad

omsorgsfull/ kosete

langt hår/fletter

ambiøse

blå eller brune auge

inntrisert i dyr/ medmeneske

Atletisk

Vågar og vera

(Avholds)/ drikker lite og sjeldant

Godtar min galkskap min og ynskjar å vera med på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja...

Den er veldig generaliserende og sånn sett egnet til å videreføre fordommer og stereotyper vi fint kan klare oss uten. På den annen side er det absolutt ikke vanskelig å skjønne hva han mener.

:)

Av ren nysgjerrighet - og for å ikke videreføre fordommer og stereotyper vi fint klarer oss uten - er det en etablert sammenheng mellom legning og det å være høysensitiv? Eller er dette nettopp stereotyper og fordommer folk har blitt innprentet med gjennom media og popkultur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke meningen å være morsom. De gutta som griner sammen med jentene må være gay, no homo:)

Ok, hvorfor skriver du "No homo" på slutten av den setningen der? Du har tydeligvis et helt feil bilde av homofile menn om du tror at kun de gutta som ikke er redd for å vise følelser foran jenter er homofile. Så det betyr at jenter som ikke gråter foran gutter/andre jenter er homofile de også da? Isåfall må jeg puttes i den filen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet - og for å ikke videreføre fordommer og stereotyper vi fint klarer oss uten - er det en etablert sammenheng mellom legning og det å være høysensitiv? Eller er dette nettopp stereotyper og fordommer folk har blitt innprentet med gjennom media og popkultur?

Jeg skal ikke pretendere å kunne gi fullgode svar på det du spør om, men jeg tar nok ikke munnen for full om jeg påstår at "folk flest" navigerer etter det minste felles multiplum som tillegges de til enhver tid rådende kjønnsrollemønstre...

:)

Om det er en god ting kan en selvfølgelig problematisere over, men trådens tema tatt i betraktning, så tror jeg ikke "sutrende mannfolk" akkurat er tidens melodi for jenter på jakt etter mannebein.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke pretendere å kunne gi fullgode svar på det du spør om, men jeg tar nok ikke munnen for full om jeg påstår at "folk flest" navigerer etter det minste felles multiplum som tillegges de til enhver tid rådende kjønnsrollemønstre...

:)

Om det er en god ting kan en selvfølgelig problematisere over, men trådens tema tatt i betraktning, så tror jeg ikke "sutrende mannfolk" akkurat er tidens melodi for jenter på jakt etter mannebein.

:)

Først og fremst setter jeg stor pris på at du fører en noenlunde saklig diskusjon.

Men "folk flest navigerer etter det minste felles multiplum som tillegges de til enhver tid rådende kjønnsrollemønstre"?

Jeg er ikke uenig i at det er et stort press fra alle kanter for å leve opp til rollen som KVINNE og MANNEMANN, og at de fleste finner sin rolle et sted der - men jeg ser ikke hvordan det er relevant i sammenheng med en seksuell legning.

Du mener vel ikke at det er etablert at alle homofile menn er sutrende Jan Thomas-kloner, eller at alle lesbiske jenter er den stereotypiske guttejenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel ikke at det er etablert at alle homofile menn er sutrende Jan Thomas-kloner, eller at alle lesbiske jenter er den stereotypiske guttejenta?

Nei - bevares!

Skjønner ikke helt du får til å tro noe slikt, men mulig jeg ordlegger meg litt klønete i dag.

Å begripe hvorfor påstanden, som jeg ikke lenger husker hvem det var som serverte, har gyldighet for mange - det forstår jeg grunnlaget for. Du også, tydeligvis. Jeg har ikke sagt at det bør være slik - snarere tverrt i mot. Men når det ER slik at mange styrer sitt liv etter fordommer og generaliserende karikaturer, så er ikke det beste tilsvaret alltid å respondere med høydestillert politisk korrekthet.

;)

Navigasjon er en krevende øvelse.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - bevares!

Skjønner ikke helt du får til å tro noe slikt, men mulig jeg ordlegger meg litt klønete i dag.

Å begripe hvorfor påstanden, som jeg ikke lenger husker hvem det var som serverte, har gyldighet for mange - det forstår jeg grunnlaget for. Du også, tydeligvis. Jeg har ikke sagt at det bør være slik - snarere tverrt i mot. Men når det ER slik at mange styrer sitt liv etter fordommer og generaliserende karikaturer, så er ikke det beste tilsvaret alltid å respondere med høydestillert politisk korrekthet.

;)

Navigasjon er en krevende øvelse.

:)

Jeg så på det som om du forsvarte nevnte idiots påstand - hvertfall til en viss grad.

Jeg forstår hva nevnte idiot sier, men det betyr ikke at det han sier er korrekt eller saklig, eller har noen underliggende begrunnelse annet enn fordomsfulle inkorrekte stereotyper.

"You are not entitled to your opinion. You are only entitled to what you can argue for.”

https://theconversation.com/no-youre-not-entitled-to-your-opinion-9978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...