Gå til innhold

Turn-off


boost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ånei, det finnes menn på fitnessbloggen som ikke kunne tenke seg å pule meg!*stabstabstab* haha, neida, jeg vil ha kake.

Turnoff; overdominante idioter som ikke takler det faktum at jeg er full av faen og ikke liker å bli kontrolert. Underdanige fjols som ikke skjønner hvorfor jeg kjeder meg. Hvite riddere,booooiriiiiiing! tullinger som tror de får seg ligg ved å prate til meg på gaysir. 40 år++ gamle damer som tror at de er alt jeg noen gang har drømt om... når person bare har en interesse, ja, det går ann å bli lei av å prate om musikk/trening/fotball. Folk som ikke forstår humor. For mye prat. For lite prat. Mangel på meninger. Naivitet. Tøffelhelter. Uduglighet på kjøkkenet. Mangel på vaske og ryddeferdigheter. Uselvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en elsker av kvinnen fokuserer jeg kun på det jeg liker og de kvinnene jeg liker, men det som er mer turn-off enn noe annet har selvsagt med personlighet å gjøre.

Jeg liker ikke overvekt eller en usunn livsstil, men de aller fleste kvinner innen et gitt normalområde har så pen kropp at det sjeldent eller aldri er en betydelig faktor i forhold til om jeg blir tiltrukket eller ikke. Flate bryst? No problem! Litt for tynn? No problem. Noen 'få' kilo for mye? No problem.

Det som er en absolutt turn-off for min del er negativitet, klaging, syting, mangel på utstråling og et stenansikt, baktaling av andre, manglende empati og interesse for andre mennesker, interesse for rosablogging og paradise hotel, overeksponering på facebook og instagram, jenter som tror verden skylder de noe og gjerne kun fordi de har et pent utseende (ikke til å forveksle med å være vakker). osv.

Heldigvis er de aller fleste jenter jeg møter helt vidunderlige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt at ting som at en person liker hest/hund/katt/bestemte bok- og filmsjangere skal være med å bestemme om man skal like noen.

"Å, du er så morsom, jeg elsker å tilbringe tid med deg! Og vet du, jammen er du vakker *hjertesmelte* Forresten, hva gjør du på fritiden?"

"Jeg har hest, så det er klart jeg bruker tid der. Ellers liker jeg å lese. Akkurat nå holder jeg på med Fifty Shades triologien."

"Åh... eh... du, jeg må stikke. Glemte at at jeg er... ehhhh... gift. Jah, det var det. Sorry, snakkes!"

WTF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres nærd ut, men jeg blir som regel ikke tiltrukket av jenter som ikke tar trening seriøst. Jenter som trener og spiser sundt fordi "de må" for å holde formen, ikke fordi de elsker det. Og jenter generelt som ikke trener. Også den andre veien: jenter som har et sykelig fokusert forhold til spesielt kosthold året rundt (i mindre perioder med fokus for et bestemt mål er det ok så lenge hun klarer å skru det ned etterpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er turn on, uavhengig av om det er gutt eller jente, er de som er så trygge på seg at de ikke trenger forestille seg. De trenger ikke bli brautende og "ovenpå" for å vise seg, for de har en egen aura av rolig selvtillit. De later ikke som de liker det ene eller andre, for de vet hva de selv liker og bryr seg ikke om at andre mener noe annet- det må de jo tross alt få lov til.

De føler ikke behov for å forsvare seg selv og sin livsstil, rett og slett fordi de er fornøyd med den de er.

DET er digg!

Jeg har prøvd å forklare det "konseptet" til folk på datingsider (forum/chats osv, som er fulle av despe, grinete menn), men jeg bare innså at det var en "lost cause" og ga opp. "Fuck it", den roen bør komme som en naturlig følge av ens utvikling, og ikke fordi JEG skal forklare hvordan det føles å føle seg sånn.

Edit:

Skjønner ikke helt at ting som at en person liker hest/hund/katt/bestemte bok- og filmsjangere skal være med å bestemme om man skal like noen.

"Å, du er så morsom, jeg elsker å tilbringe tid med deg! Og vet du, jammen er du vakker *hjertesmelte* Forresten, hva gjør du på fritiden?"

"Jeg har hest, så det er klart jeg bruker tid der. Ellers liker jeg å lese. Akkurat nå holder jeg på med Fifty Shades triologien."

"Åh... eh... du, jeg må stikke. Glemte at at jeg er... ehhhh... gift. Jah, det var det. Sorry, snakkes!"

WTF?

Personlig erfaring. Hestedamer er ikke en 100% "nei" her, men det er en definitv rød varsellampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker både gutter og jenter jeg, og det som er turn-off er stort sett de samme tingene for begge kjønn:

- religøs overbevisning

- falskhet

- overdrevent opptatt av penger

- overvekt/undervekt eller et problematisk forhold til mat

- manglende empati

- folk som er dritings er generelt ganske turn-off (selv om de kan være turn-on edru)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å forklare det "konseptet" til folk på datingsider (forum/chats osv, som er fulle av despe, grinete menn), men jeg bare innså at det var en "lost cause" og ga opp. "Fuck it", den roen bør komme som en naturlig følge av ens utvikling, og ikke fordi JEG skal forklare hvordan det føles å føle seg sånn.

Edit:

Personlig erfaring. Hestedamer er ikke en 100% "nei" her, men det er en definitv rød varsellampe.

Hehe... jeg kan skjønne det når det gjelder fanatikere, men håper du gir damene en sjanse før du avskriver dem helt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg kan skjønne det når det gjelder fanatikere, men håper du gir damene en sjanse før du avskriver dem helt ;)

Ikke nødvendigvis fanatikere. Hestedamer har som regel en egen personlighet som kan fort kræsje med min. Dessuten så pleier de å prioritere økonomien sin på hest (alt fra 2500 til 6000kr i mnd på stall/mat), alltid noe drama med stallplass/foring/aktivitet for hestene, at vet du hva: det er begrenset med hvor mye jeg gidder å høre om drama og hvor lite penger hun har.

Jeg foretrekker av rein instinkt, en som har en fast jobb og har økonomien i orden (det innebærer at hun vet hva hun har eller ikke har råd til). Legg merke til at jeg gir beng i beløpene. Det er økonomikontroll som er viktig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis fanatikere. Hestedamer har som regel en egen personlighet som kan fort kræsje med min. Dessuten så pleier de å prioritere økonomien sin på hest (alt fra 2500 til 6000kr i mnd på stall/mat), alltid noe drama med stallplass/foring/aktivitet for hestene, at vet du hva: det er begrenset med hvor mye jeg gidder å høre om drama og hvor lite penger hun har.

Jeg foretrekker av rein instinkt, en som har en fast jobb og har økonomien i orden (det innebærer at hun vet hva hun har eller ikke har råd til). Legg merke til at jeg gir beng i beløpene. Det er økonomikontroll som er viktig her.

Halla hestedamer på FB, jeg kan å ri. ;);)

See what I did there?

At de er hesteinteresse har av tidligere erfaring lite med hvordan de er som person. Det kan tillogmed være en bra ting at de liker dyr og kan ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ALLE hestedamer kan "ri", er en myth busted.

edit: la til "alle".

Den ene gangen jeg ikke mente det på den måten... Hesteintr jenter syns ofte det er kult om en gutt kan det også. Det var et kanskje dårlig forsøk på å fiske PM's. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, ikke la deg skremme av de tingene hver for seg. "Meningen med livet" prat er jo i seg selv ikke så krise imho, mtp ærlighet. Jeg er ærlig når jeg sier at jeg tenker faktisk mye. Jeg liker å tenke, jeg er nysgjerrig, og de to går hånd i hånd.

Å være like går det faktisk an å være også, uten at det er merkelig i seg selv. Det er freaky kult når man prater med en person og nesten ser seg selv i speilet omtrent (inb4 "du må slutte å prate med deg selv, Ojive" kommentar). Du skjønner poenget.

Uansett, jeg er enig i at den blandingen er sykt uheldig :p Høres tøffel ut. "NEXT!"

Klart - jeg liker godt gutter som ER filosofiske og tenker lengre enn nesetippen. Men når man merker det er kun spill for å prøve virke best mulig og smartest og ditt og datt så er det bare teit:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten synes jeg og det blir litt dumt å skulle blir turned off av en jentes interesser. Hva så om man har lest fifty shades og twilight? Kanskje man har lest et tusentalls bøker som er av samme interesse som fyrens.

Og man kan da følge med på paradise hotel, men også discovery channel og mer intellektuelle serier.

no black white. De fleste har som regel gode sider som utveier de negative

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis fanatikere. Hestedamer har som regel en egen personlighet som kan fort kræsje med min. Dessuten så pleier de å prioritere økonomien sin på hest (alt fra 2500 til 6000kr i mnd på stall/mat), alltid noe drama med stallplass/foring/aktivitet for hestene, at vet du hva: det er begrenset med hvor mye jeg gidder å høre om drama og hvor lite penger hun har.

Jeg foretrekker av rein instinkt, en som har en fast jobb og har økonomien i orden (det innebærer at hun vet hva hun har eller ikke har råd til). Legg merke til at jeg gir beng i beløpene. Det er økonomikontroll som er viktig her.

Jeg skjønner deg. Og så ikke. Hehe... Helt enig i den siste biten din der, men mener at også "hestemennesker" (skal gå inn for å få det ordet i ordboka) fint kan inneha disse dydene.

Personlig mener jeg at alle som har en hobby har en tendens til å prioritere sin økonomi dithen, det være seg om de driver med hest, bil, fitness, frimerker eller whatever.

Selv trener og konkurrerer jeg med hund, og bruker selvfølgelig litt penger på kurs, forsikring, fôr og veterinær til de firbeinte (eller, den firbeinte som det nå er). Men det er klart, det er billigere med hund enn med hest, uansett hvordan man vrir og vender på det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg. Og så ikke. Hehe... Helt enig i den siste biten din der, men mener at også "hestemennesker" (skal gå inn for å få det ordet i ordboka) fint kan inneha disse dydene.

Personlig mener jeg at alle som har en hobby har en tendens til å prioritere sin økonomi dithen, det være seg om de driver med hest, bil, fitness, frimerker eller whatever.

Selv trener og konkurrerer jeg med hund, og bruker selvfølgelig litt penger på kurs, forsikring, fôr og veterinær til de firbeinte (eller, den firbeinte som det nå er). Men det er klart, det er billigere med hund enn med hest, uansett hvordan man vrir og vender på det :p

Greit. Jeg er LITT enig med deg :p Jeg tror det er en del stereotyper ute og går, sammen med mislykket personlige erfaringer som farger min opplevelse/oppfatning av hestemennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit. Jeg er LITT enig med deg :p Jeg tror det er en del stereotyper ute og går, sammen med mislykket personlige erfaringer som farger min opplevelse/oppfatning av hestemennesker.

Aaahh.. Stereotyper. Find them everywhere, det er derfor vi har et ord som "stereotyp" :happy:

....jeg har en teit flekk på skjermen som får alle ord og emoticons til å se rare ut....

Jeg har innsett at jeg på et vis sitter og kaster stein i glasshus her, for jeg kom nettopp på at jeg tror jeg hadde rygga sakte ut døra om en fyr fortalte meg at han dreiv med slik insektsgreier hvor han spidder de arme kreaturene og henger dem på veggen og sånn...... :notworthy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...