Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis en zombie biter en vampyr og vampyren biter et menneske, blir mennesket da en vampyr eller zombie?

Kommer an på hvor lenge etterpå vampyren biter mennesket. Det tar jo ofte en stund fra man er infisert til man blir en zombie. Men siden vampyrer ikke er "vanlige dødlige" så kanskje ikke vampyrer kan bli infisert at all?

Jeg holder en knapp på at mennesket blir en vampyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører x press om dagen, men føler at ryggen henger litt etter (hvertfall fysisk) og føler god progresjon på både bein, armer, skuldre og øvre del av rygg. Er det noe annet program noen kan anbefale meg, evt hva som kan være gunstig å legge til det allerede oppsatte programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører x press om dagen, men føler at ryggen henger litt etter (hvertfall fysisk) og føler god progresjon på både bein, armer, skuldre og øvre del av rygg. Er det noe annet program noen kan anbefale meg, evt hva som kan være gunstig å legge til det allerede oppsatte programmet?

Noone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til å unngå muskelknuter og smerter mellom ("under") skulderbladene etter trening av rygg og skuldre ønskes. Har fått noen til å se på hva jeg gjør og det er visst riktig, så da skjønner jeg ikke hvorfor skuldrene skal protestere såpass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjengse oppfattelsen er at zombier forekommer grunnet et virus. Dette vil ikke en vampyr beskytte mot.

Vampyren vil altså bli en zombie. Cellene har blitt identiske med de til en zombie.

Men hva skjer hvis en vampyr biter en zombie?

Dersom zombien i det hele tatt har noe blod igjen, så er det nok koagulert. Dermed er det ingen insentiv for vampyren å bite den. Dersom vampyren likevel biter så vil det vel ikke ha noen effekt, ettersom vampyrismen spres via blodet, og zombies ikke har blodsirkulasjon. :bookworm:

I dataspill (RPGs) har vampyrer nesten alltid immunitet mot sykdom/virus, fordi de teknisk sett allerede er døde, men holdes i live av uhellige krefter. Dermed ville det nok ikke blitt noen effekt av zombiebitt heller tenker jeg. :bookworm::bookworm::bookworm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom zombien i det hele tatt har noe blod igjen, så er det nok koagulert. Dermed er det ingen insentiv for vampyren å bite den. Dersom vampyren likevel biter så vil det vel ikke ha noen effekt, ettersom vampyrismen spres via blodet, og zombies ikke har blodsirkulasjon. :bookworm:

I dataspill har vampyrer nesten alltid immunitet mot sykdom/virus, fordi de teknisk sett allerede er døde, men holdes i live av uhellige krefter. Dermed ville det nok ikke blitt noen effekt her heller tenker jeg. :bookworm::bookworm::bookworm:

Koagulert blod vil være lite hensiktsmessig for zombien, men kan la den passere.

Men dersom vampyrer er immune, fordi døde, så vil virus kunne fungere. Da de bare trenger en celle med genmateriale.

Dersom immune grunnet immunforsvar, så vil enda varianter av viruset kunne greie seg.

Dersom magi, så blir diskusjoner teite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom zombien i det hele tatt har noe blod igjen, så er det nok koagulert.

Måtte høre med samboeren som er tidenes zombinerd. Han sa akkurat det samme, men også at det ville gå for det samme andre veien ettersom vampyrer også er døde. Mulig zombier blir mette da, men ingenting annet.

(Så hørte jeg høflig på et 15 minutters foredrag med oppramsing av forfattere, filmer og om hvordan vampyrer har forandret seg fra å tidligere ha magiske egenskaper med teleportering m.m. til nymotens mer fysiologiske osv..... husker fint lite nå men tror han hadde noen gode poeng i forhold til dette.(

Over til viktigere saker: hva er det nærmeste gode gymmet til Scandic Nydalen i Oslo? Gjerne crossfitgym som kan nåes via offentlig transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte høre med samboeren som er tidenes zombinerd. Han sa akkurat det samme, men også at det ville gå for det samme andre veien ettersom vampyrer også er døde. Mulig zombier blir mette da, men ingenting annet.

Så hørte jeg høflig på et 15 minutters foredrag med oppramsing av forfattere, filmer og om hvordan vampyrer har forandret seg fra å tidligere ha magiske egenskaper med teleportering m.m. til nymotens mer fysiologiske osv..... husker fint lite nå men tror han hadde noen gode poeng i forhold til dette.

Over til viktigere saker: hva er det nærmeste gode gymmet til Scandic Nydalen i Oslo? Gjerne crossfitgym som kan nåes via offentlig transport.

Crossfit Nydalen er ganske nære Nydalen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til å unngå muskelknuter og smerter mellom ("under") skulderbladene etter trening av rygg og skuldre ønskes. Har fått noen til å se på hva jeg gjør og det er visst riktig, så da skjønner jeg ikke hvorfor skuldrene skal protestere såpass!

Har ingen ide om hvordan man unngår de, men tennisball hjelper på å få løsnet dem. Jeg sliter med det samme selv, tenker at det er god muskelkontakt, men at muskelen rett og slett ikke er blitt vandt til det enda(?). Jeg kan få samme type knuter andre steder om jeg treffer annerledes med kontakten, feks i rompa etter GB med strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 176 og veier mellom 55-57 kg. Vil bli kvitt fett her og der, men hvis jeg går mer ned i fettprosent, ligger jeg vel litt tynt ann? Spiser egentlig som jeg vil, men prøver å få i meg mest proteiner og fett. Trener 4-5 ganger i uken, og varierer mellom splitt/fullkropp hvor jeg trener tunge vekter (prøver). Har 0 framgang når det gjelder rumpe/lår/mage (lovehandles) -har høye hofter om det har noe å si, med tanke på å få vekk fettet i de problemområdene. Jeg vet at det ikke er mulig å punktforbrenne, men har slitt med dette så lenge jeg kan huske. What to do? Er det mulig å gaine muskler og samtidig bli kvitt fett uten at fettprosenten ligger i faresonen/er usunn? Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Jeg er 176 og veier mellom 55-57 kg. Vil bli kvitt fett her og der, men hvis jeg går mer ned i fettprosent, ligger jeg vel litt tynt ann? Spiser egentlig som jeg vil, men prøver å få i meg mest proteiner og fett. Trener 4-5 ganger i uken, og varierer mellom splitt/fullkropp hvor jeg trener tunge vekter (prøver). Har 0 framgang når det gjelder rumpe/lår/mage (lovehandles) -har høye hofter om det har noe å si, med tanke på å få vekk fettet i de problemområdene. Jeg vet at det ikke er mulig å punktforbrenne, men har slitt med dette så lenge jeg kan huske. What to do? Er det mulig å gaine muskler og samtidig bli kvitt fett uten at fettprosenten ligger i faresonen/er usunn? Hvordan?

Du kommer til å få bedre utbytte av å spise i moderat overskudd for å legge på deg muskelmasse, kontra å miste fett da du allerede har ganske lav kroppsvekt :) Ville anbefalt 2-300kcal overskudd hver dag, med fokus på progresjon på trening (øke vekter eller reps hver økt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 176 og veier mellom 55-57 kg. Vil bli kvitt fett her og der, men hvis jeg går mer ned i fettprosent, ligger jeg vel litt tynt ann? Spiser egentlig som jeg vil, men prøver å få i meg mest proteiner og fett. Trener 4-5 ganger i uken, og varierer mellom splitt/fullkropp hvor jeg trener tunge vekter (prøver). Har 0 framgang når det gjelder rumpe/lår/mage (lovehandles) -har høye hofter om det har noe å si, med tanke på å få vekk fettet i de problemområdene. Jeg vet at det ikke er mulig å punktforbrenne, men har slitt med dette så lenge jeg kan huske. What to do? Er det mulig å gaine muskler og samtidig bli kvitt fett uten at fettprosenten ligger i faresonen/er usunn? Hvordan?

Lær deg å leve med de genene du har fått og gjør det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...