Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Normale hagemøbler har jo ofte puter av skumgummi og er normalt sett ikke glad i regn. Så om de blir tatt inn eller er under tak pleier man jo bruke de året etter om de ikke er umoderne/falmet :)

Det står under tak, og tenkte i såfall å ta den inn/i putekasse om den får plass, men tenkte om den kanskje ble ødelagt likevel:)

Jeg lurer på en ting. Når jeg skal kvalifisere meg til NM i styrkeløft, må jeg være i den klassen jeg vil løfte i under NM på kvalifiseringsstevnet ? Si at jeg ikke klarer kravet for plussen, kan jeg melde meg på i -84 selv om jeg ikke veier under 84kg på kvalifiseringsstevnet så lenge jeg klarer kravet for den klassen ? If that made any sense :dummy:

Det står under tak, og tenkte i såfall å ta den inn/i putekasse om den får plass, men tenkte om den kanskje ble ødelagt likevel:)

Du kan jo ta den inn og tørke den for å se? Min tålte det ett år da den lå under tak, men man lukter jo fort om det er råte i den :hungover:

Annonse

Jeg fikk påvist d vitamin mangel i november, og har tatt ca 1000iu hver dag siden. Tok ny prøve i forrige uke, og jeg mangler fortsatt vitamin d... Hva skjer?

Ta større doser? Husk å ta sammen med fettkilde for godt opptak. Du kan sikkert justere opp 4000-5000IU daglig. Ved alvorlig mangel så kan megadoser være nødvendig til å begynne med. Fra linken noen poster opp:

And while it would be ideal for athletes to get regular blood work to determine levels along with their response to supplementation it’s not cheap work to do and has to be done at least twice. For athletes that can get it done, I’d mention that it takes, on average, 100 IU of Vitamin D to raise levels by 1 ng/mL. So an athlete with a Vitamin D level of 30 ng/mL who wants to get to 50 ng/mL would need 2000 IU’s per day.

As I noted above, 30 minutes of direct sun exposure generates 10,000 IU’s of Vitamin D and that appears to be the maximum the body will synthesize. A daily intake of half that should be more than safe and is in keeping with other maximum daily recommendations of 4000 IU/day. And outside of extreme deficiencies, that level should cover most folks (that is if we assume levels drop to an insufficient 20-30 ng/mL during the winter, 5000 IU/day would be expected to raise that to 70-80 ng/mL right in the middle of the optimal range).

Er den fuktig så vil det jo bare gjøre problemet verre. Plutselig har du en pute full av mugg...

Og hvorfor skal du pakke den inn i plastfolie?

Var et teit påfunn for at den ikke skulle blitt ødelagt. Men dette vet jeg tydeligvis ikke noenting om :p

Jeg lurer på en ting. Når jeg skal kvalifisere meg til NM i styrkeløft, må jeg være i den klassen jeg vil løfte i under NM på kvalifiseringsstevnet ? Si at jeg ikke klarer kravet for plussen, kan jeg melde meg på i -84 selv om jeg ikke veier under 84kg på kvalifiseringsstevnet så lenge jeg klarer kravet for den klassen ? If that made any sense :dummy:

Her er det viktig å skille mellom hoved-NM og jr-NM. Jeg hadde samme spørsmål på Storefjell i fjor, og fikk ulike svar fra mange folk som man skulle tro hadde like god peiling. Men uansett, slik er reglene og de kan eg garantere:

Ang jr-NM kan du kvalifisere deg i en vektklasse, melde deg på i samme vektklassen, men om du bommer på vekten har du lov til å delta også i klassen under, eller klassen over. To klasser under/over får du ikke være med i, kun ett klassehopp en av veiene.

Ang Hoved-NM derimot, er det dønn låst. Der kvaller du i én klasse, melder deg på i én klasse, og løfter i én klasse.

Antagelig er det denne forskjellen som gjorde at flere trenere jeg spurte blandet de to regelsettene, og i mitt tilfelle, når eg skulle lure meg ned skjelettklassen (-83) var det vesentlig viktige detaljer.

(om du er kvalifisert i flere klasser i hoved-NM kan du selvfølgelig velge hvilken du melder deg på i, men når du først er meldt på, kan du ikke bytte klasse.)

Var et teit påfunn for at den ikke skulle blitt ødelagt. Men dette vet jeg tydeligvis ikke noenting om :p

Hvis den ikke er ødelagt enda ville jeg:

1. Ha vasket den

2. Ha tørket den inne. LEEENGE.

Da kan du jo redde den :)

Og til senere tilfeller så er det lurt å oppbevare dem et sted det er tørt.

Annonse

Hva skjer med at skjermen på pcn min fryser hele tiden???? Seriøst til å bli kykkelikokkos av

Muligens noen korrupte filer du har. Hvis problemet er veldig irriterende ville jeg installert operativsystemet (windows?) på nytt.

Evt. slette alle programmer du ikke bruker (men krever at du vet hvilke du kan slette).

Du kan også se om du mangler noen driver-oppdateringer. Kanskje du mangler noen service-packs?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...