Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, takk for tips :) Jeg tolker dette som at sumo ikke er en fullverdig erstatter av mark for korsryggen.

Slik jeg forstår det, er den ikke det. Men til gjengjeld gir sumo mer juling til bein og hofter enn konvensjonelle markløft siden ryggen er rettere, og man må åpne hoftene mye mer. Man må finne litt ut av hvilken variant av baseløftene som passer hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er tollgrensen allerede fikset, eller må jeg holde meg under 200kr en stund til?

Statssbudsjettet må først gjennom i Stortinget som Groenhaug skriver, og så setter de en dato for når den nye grensen innføres, trolig 1.1. 2015, eventuelt i løpet av første halvår neste år. Tabloidene vil nok ha mye fokus på når dette skjer, fremfor viktigere ting i statsbudsjettet (så fikk jeg lagt inn det hjertesukket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statssbudsjettet må først gjennom i Stortinget som Groenhaug skriver, og så setter de en dato for når den nye grensen innføres, trolig 1.1. 2015, eventuelt i løpet av første halvår neste år. Tabloidene vil nok ha mye fokus på når dette skjer, fremfor viktigere ting i statsbudsjettet (så fikk jeg lagt inn det hjertesukket).

Ser for meg krigstypene i VG/Dagblablabladet allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en teskje kreatin hver morgen, pluss en ekstra etter hver treningsøkt, og har holdt meg til dette i snart et år. Var nylig på helseundersøkelse, og ser på resultatene at jeg har S-Kreatininverdi på 82 (referanseområde 60-105). Basert på dette, er det noe grunnlag for å si om jeg burde eksperimentere med å øke daglig dose kreatin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med at jeg lett spiser for MYE protein. Fordi det smaker best, rett og slett...:love: Og det er så lettvint å snackse på cottage cheese, skyr osv.

Spørsmålet mitt er: dere som bare grovregner og ikke fører inn alt, men holder et slags regnskap likevel, regner dere med at det er protein i f.eks avokado, eller regner dere det som ren fettkilde i hovedsak?

Jeg logger nemlig alt jeg spiser, og medregnet proteininnholdet i andre matvarer (havregryn, lomper, avokado, nøtter etc etc...) sliter jeg med å holde meg på anbefalt inntak. Idag, f.eks, endte jeg på 135 (bør ikke over 114....), fordi det var hard treningsdag og jeg måtte fylle på med ekstra mat:whistle:

(Håper jeg forklarer godt nok:confused:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Jeg sliter med at jeg lett spiser for MYE protein. Fordi det smaker best, rett og slett...:love: Og det er så lettvint å snackse på cottage cheese, skyr osv.

Spørsmålet mitt er: dere som bare grovregner og ikke fører inn alt, men holder et slags regnskap likevel, regner dere med at det er protein i f.eks avokado, eller regner dere det som ren fettkilde i hovedsak?

Jeg logger nemlig alt jeg spiser, og medregnet proteininnholdet i andre matvarer (havregryn, lomper, avokado, nøtter etc etc...) sliter jeg med å holde meg på anbefalt inntak. Idag, f.eks, endte jeg på 135 (bør ikke over 114....), fordi det var hard treningsdag og jeg måtte fylle på med ekstra mat:whistle:

(Håper jeg forklarer godt nok:confused:)

Jeg finregner alt, og havner på 175gr prot i dag - jeg ligger omtrent der hver dag. Spiser nok fett og en del karb, men fungerer helt fint på trening, så tror ikke det er sååå stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finregner alt, og havner på 175gr prot i dag - jeg ligger omtrent der hver dag. Spiser nok fett og en del karb, men fungerer helt fint på trening, så tror ikke det er sååå stress.

Takk for svar :) Trodde ikke det var "bra" for kroppen å spise for mye proteiner.... Derfor prøver jeg spise maks 2xkroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...