Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Apropos boller - har de hevet for lite før de ble stekt hvis man får skikkelig vondt i magen av dem (uten å være allergisk) ? Altså, kan man får vondt pga "etterheving" ? :nin::sick::oops::rolleyes:

Gjær er en sopp (saccharomyces). Ved steking dreper du soppen. Den spiser lite etter at du har drept den :p

Når man skal finne kaloriforbruk ved hjelp av fitnessbloggens kalkulator, skal man da plotte inn kroppsvekt eller antall kg fettfri masse? Når jeg skriver inn kroppsvekt får jeg beskjed om at jeg har et estimert energiforbruk på knappe 2700 kcal (basalforbrenning på drøye 1700 kcal). Myfitnesspal sier at jeg skal spise 1700 kcal daglig. Men et underskudd på 1000 kcal? Er ikke det et veldig stort underskudd? Siden jeg vil bli sterk også, mener jeg. Jeg kunne sikkert stilt spørsmålet i "rate my diet", but where's the fun in that.

Kan legge til at jeg veier 98 kg på 168 cm og vil ned i vekt. Har ikke nødvendigvis noe hastverk, 15-20 kg på et år er planen. Trener tre ganger i uka, Bill Starr 5x5. Aktiv jobb hvor jeg aldri sitter.

Hvordet ikke lov å gå med singlett på noen treningssentre? På mitt senter er det ikke lov å gå med det rundt på senteret, men det er lov på gruppetimer.

Har hørt at på noe senter så begrunner dem det med hygiene. Syntes det person høres litt rart ut:-)

Annonse

Når man skal finne kaloriforbruk ved hjelp av fitnessbloggens kalkulator, skal man da plotte inn kroppsvekt eller antall kg fettfri masse? Når jeg skriver inn kroppsvekt får jeg beskjed om at jeg har et estimert energiforbruk på knappe 2700 kcal (basalforbrenning på drøye 1700 kcal). Myfitnesspal sier at jeg skal spise 1700 kcal daglig. Men et underskudd på 1000 kcal? Er ikke det et veldig stort underskudd? Siden jeg vil bli sterk også, mener jeg. Jeg kunne sikkert stilt spørsmålet i "rate my diet", but where's the fun in that.

Kan legge til at jeg veier 98 kg på 168 cm og vil ned i vekt. Har ikke nødvendigvis noe hastverk, 15-20 kg på et år er planen. Trener tre ganger i uka, Bill Starr 5x5. Aktiv jobb hvor jeg aldri sitter.

Kommer meg ikke inn på kalkulatoren,da jeg ikke har facebook, men jeg går utifra at det er snakk om KV. Sånn ellers høres estimatet riktig. Iforhold til Myfitnesspal så regulerer de kaloriberegningen utifra hvor mye du sier du vil gå ned pr uke. 1000kcal i underskudd daglig = ca 1kg (litt mindre) vektnedgang i uka.

Hvorfor er det ikke lov å gå med singlett på noen treningssentre? På mitt senter er det ikke lov å gå med det rundt på senteret, men det er lov på gruppetimer.

Mitt senter hadde singletforbud en periode. Jeg spurte hvorfor, og fikk til svar at det var på grunn av disse gutta som gikk i singlet som dekket ca ingenting (typ synlige nippler og utringet til navlen). Flere hadde klaget over påkledningen og en del syntes vist dette var ubehagelig... Da senteret ble medlem av antidoping Norge og ble "Rent senter" forsvant de lettkledde gutta, og singletforbudet ble opphevet. :-)

Kommer meg ikke inn på kalkulatoren,da jeg ikke har facebook, men jeg går utifra at det er snakk om KV. Sånn ellers høres estimatet riktig. Iforhold til Myfitnesspal så regulerer de kaloriberegningen utifra hvor mye du sier du vil gå ned pr uke. 1000kcal i underskudd daglig = ca 1kg (litt mindre) vektnedgang i uka.

Ah! Da skjønner jeg. Men jeg har jo ikke planer om å gå ned 1 kg i uka. Får justere litt på innstillingene da. Takk for svar :-)

Noen timer etter jeg har tatt D-vitamin tilskudd får jeg mørke flekker i synsfeltet og blir litt svimmel. Blir vanskelig å lese og bevege meg fortere enn gangfart. Går som regel over etter en times tid. Det skjer ikke hver gang jeg tar D-vitamin tilskudd. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer?

Annonse

Noen timer etter jeg har tatt D-vitamin tilskudd får jeg mørke flekker i synsfeltet og blir litt svimmel. Blir vanskelig å lese og bevege meg fortere enn gangfart. Går som regel over etter en times tid. Det skjer ikke hver gang jeg tar D-vitamin tilskudd. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer?

Akkurat dette spm hører ikke inn under "tråden for dumme spm", men i aller høyeste grad på legekontoret. Bestill deg en time hos legen. Symptomene du nevner er noe du absolutt bør ta på alvor.

Hva tror dere om det her?

Knuste iPhonen i kveld. Skal fikse det. Men ja, til fremtiden.

Har byttet film på iphonen selv en del ganger. Det virker som om plastfilmen blir ripete/matt etter en tid , så det er bare å finne en billig en. Tenker det blir noe fra dealextreme.no eller ebay neste gang. Bumper har jeg droppet I håp om at telefonen snart skal dø.

Knust skjerm får du noen kids til å fikse billig med 3. parts deler, men en ny iphone er jo aldri feil :p

serveconfig.php?date=1393542000&hash_param=5002a407a237c3c94b206f07231e17a9&nowtime=1393542000&strip=lunch

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...