Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det forresten jævlig rart av meg å synes parfyme generelt lukter helt jævlig?

Litt som billig smaksatt te... Det blir så kunstig og overveldende at jeg helt mister appetitten.

Nei. Nytt parfymespørsmål : Hvordan er det mulig å klare å gå med sååå tunge og kvalmende parfymer på seg? Kjenner de ikke lukta selv? Typisk 40-50 år gamle sminkeskrin-damer :wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler om akkurat det. Hvis lukten er konstant så velger vår gode venn thalamus å ignorere lukten.

Så da må man ta litt mer for selv å kjenne den... og da blir det fort jævlig mye.

Altså, de som denger på med alt for mye hører helt klart i "turn-off"-lista mi.

Men for min egen del så blir det det samme med bare lukteprøver. Jeg synes det lukter kunstig og kvalmende.

Nei, gi meg ei som kliner seg inn i ordentlig god sitron så har du ei jente som lukter godt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten jævlig rart av meg å synes parfyme generelt lukter helt jævlig?

Litt som billig smaksatt te... Det blir så kunstig og overveldende at jeg helt mister appetitten.

ENIG. Jeg klarer ikke parfyme fordi da lukter ikke mat godt. Og da mister maten smaken. Dessuten lukter naturlig best! Svett mann <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg for min andre greie.

Hvis hu ikke har mulighet til å smøre seg inn i sitron, ta heller en dusj og ta på reint tøy.

For meg lukter hu da plenty bedre enn med parfyme.

Jeg skreiv forresten at thalamus ignorerte lukta. Beklager det. Luktesansen bypasser thalamus. Er vel ikke noe godt ord for det på norsk, men heter olfactory fatigue.

Poenget er likevel det samme. Man ignorerer en lukt man blir utsatt for for å "frigjøre plass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raptorial: sitron, seriøst? :p Joda, det lukter forsåvidt godt, men man blir ganske klissete av det.

Forresten er jeg enig i at mye parfyme er ødeleggende, men jeg pleier å ha på et plash eller kanskje to før jeg drar på skolen, men denne er relativt frisk og lukter ikke så mye. Har faktisk fått flere komplimenter (av gutter!) på at jeg/parfymen lukter godt.

Men selv lukter jeg ikke parfymen når det har gått en stund siden jeg tok den på, og det tror jeg gjelder de fleste. Men man kjenner jo lukta til andre feks når man gir dem klem osv.

Men det er veldig mange gode parfymer, og langt fra alle er kraftige og kvalmende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG. Jeg klarer ikke parfyme fordi da lukter ikke mat godt. Og da mister maten smaken. Dessuten lukter naturlig best! Svett mann <3

Svette i seg selv lukter faktisk, for mange, godt.

Og folk som er reine, som har svetta, skiller ut mye digg som folk liker.

Det som ofte er problemet er folk som svetter i skittent tøy, eventuelt selv er skitne mens de svetter.

(1/3 av oss kan ikke lukte svette, 1/3 av oss synes svette lukter ganske kraftig vanilje mens den siste tredjedelen er mer splitta.. men skal visstnok være et markant preg av urin i lukta de merker... hurra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sykeste er de folka her på Mudo som kommer etter en lang dag på jobb, vasker ikke føtter for fem øre, tar av seg fottøy OG sokker, og har en kamp i ringen. Fy faen. Den lukta. DEN LUKTA. JEG BREKKER MEG HER JEG SITTER OG JEG SITTER HJEMME. Den er så ille at den svir seg fast i hjernebarken, sånn at du husker den.

Bare fatter ikke at folk ikke har sans for enkel kroppshygiene. Det tar 2 min å gå inn på dass og vaske de føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gi meg ei som kliner seg inn i ordentlig god sitron så har du ei jente som lukter godt (y)

Tror huden kanskje hadde protestert litt om man klina seg inn med ordentlig sitron :p Min hadde iallefall garantert gjort det..

Jeg bruker parfymen JA! Av Bjørn Borg.

Den lukter reint. Som en klesvask som akkurat er hengt opp, type reint.

Jeg liker heller ikke tunge parfymer, eller masse parfyme..

Og hva er greia med å dusje seg i parfyme før man skal trene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...