Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Det var sånn...fy faen, NØYAKTIG sånn jeg hadde det på mandag kveld....plutselig kvalm, kaldsvette, hjertet i halsen, svake bein, hjertebank til tusen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tok en betablokker da, jeg har jo et helt brett igjen (tror det er Metoprolol). Jeg er ingen lege, men jeg angrer på at jeg ikke tok en HALV pille i det minste den kvelden.

Valium var det hvertfall lite vits i. Eller. Lite vits på selve hjertebanken og de andre symptomene, men kanskje hjelper på å roe ned det psykiske.

Greia med angst, Gamla er at den som oftest inntreffer når du faktisk ikke vet at du er engstelig. Det kan være noe i underbevisstheten din som ulmer, som du ikke tenker på der og da, men som er i stand til å "trigge deg". Det ubevisste kan være en reel bitch mtp random angstanfall og jeg er stadig overrasket over at jeg har de enda. Weird shit.

Nei jeg håpa jo at valium kunne roe nervene liksom, siden det var så typiske fysiske angstsymptomer..

Jeg veit liksom hvordan angst er i mitt sinn, og da er det liksom basert på en frykt eller bekymring av noe slag, kjenner godtmine egne triggere, men jeg føler meg mer stressa fra frustrasjon egentlig.. Er ikke bekymra for noe akkurat nå kan jeg vel trygt si(nei ikke engang bekymret for "tilfellet"/vedkommende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg håpa jo at valium kunne roe nervene liksom, siden det var så typiske fysiske angstsymptomer..

Jeg veit liksom hvordan angst er i mitt sinn, og da er det liksom basert på en frykt eller bekymring av noe slag, kjenner godtmine egne triggere, men jeg føler meg mer stressa fra frustrasjon egentlig.. Er ikke bekymra for noe akkurat nå kan jeg vel trygt si(nei ikke engang bekymret for "tilfellet"/vedkommende).

noen ganger så freaker jeg meg selv ut, hvis du skjønner. Kjenner kanskje at pulsen øker (eller at jeg føler en av de typiske fysiske reaksjonene), og det forbinder jeg med angstanfall, så trigger det resten. Tanken på angst kan trigge angst hos meg. Det er så jævlig kjipt. Det skjer sjeldent nok heldigvis, men altfor ofte etter min smak :p

Hater angst. Det er en tilstand av meg selv jeg ikke kan kontrollere så bra enda, og jeg hater det. Kjipt å freake ut når du setter deg på et stappfult tog f.eks. (noe som er rart, da jeg har aldri hatt problemer med store folkemengder). Mulig det er en "varig" bivirkning av SSNRIs jeg slutta med for et halvt år siden :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger så freaker jeg meg selv ut, hvis du skjønner. Kjenner kanskje at pulsen øker (eller at jeg føler en av de typiske fysiske reaksjonene), og det forbinder jeg med angstanfall, så trigger det resten. Tanken på angst kan trigge angst hos meg. Det er så jævlig kjipt. Det skjer sjeldent nok heldigvis, men altfor ofte etter min smak :p

Hater angst. Det er en tilstand av meg selv jeg ikke kan kontrollere så bra enda, og jeg hater det. Kjipt å freake ut når du setter deg på et stappfult tog f.eks. (noe som er rart, da jeg har aldri hatt problemer med store folkemengder). Mulig det er en "varig" bivirkning av SSNRIs jeg slutta med for et halvt år siden :p

Det kan være mye rart, fysisk og/eller psykisk,men jeg kan banne på at det ikke er angst..!:sour:

Får nesten bare ringe legevakta eller no, hvis jeg enten ikke får sove om det smallt, eller at det fortsetter i morgen, uten at jeg har tatt noe medisin..:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mye rart, fysisk og/eller psykisk,men jeg kan banne på at det ikke er angst..!:sour:

Får nesten bare ringe legevakta eller no, hvis jeg enten ikke får sove om det smallt, eller at det fortsetter i morgen, uten at jeg har tatt noe medisin..:meh:

Det kan være mye rart, fysisk og/eller psykisk,men jeg kan banne på at det ikke er angst..!:sour:

Får nesten bare ringe legevakta eller no, hvis jeg enten ikke får sove om det smallt, eller at det fortsetter i morgen, uten at jeg har tatt noe medisin..:meh:

Det høres jo unektelig mest ut som et anfall av panikkangst, som kan komme helt uten at du trenger å være redd for noe som helst :) Om det bekymrer seg veldig tar du heller en tur på legevakta for en utredning, for det hjelper veldig dårlig å sitte å tenke på det og engste seg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo unektelig mest ut som et anfall av panikkangst, som kan komme helt uten at du trenger å være redd for noe som helst :) Om det bekymrer seg veldig tar du heller en tur på legevakta for en utredning, for det hjelper veldig dårlig å sitte å tenke på det og engste seg.

Lykke til :)

Jammen jeg er jo ikke redd for nooee...!:arghh:

:p

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

denial.jpg

Nei seriøst, skal slutte å sette diagnoser på deg da jeg ikke er lege og jeg vet ingenting om deg :D

Jeg står ved Ole-Mats Moskvil dog: det der er klassiske tegn. Prat med legen din. Det er ikke en så dum tanke :)

Håper det bare går over, for det er ikke en følelse/tilstand jeg er "komfortabel" med å ha i den settingen/situasjonen eller sammenhengen.

Jeg er flink til å gjenkjenne angst hos meg selv, og kjenner de fleste triggerene, derfor er det en irrasjonell reaksjon for meg. Jeg knytter angst direkte opp mot frykt, hos meg selv.

Stress og frustrasjon trigger ikke angst hos meg, med mindre det er noe jeg frykter, som kan være knyttet til det.

Jeg kan være voldsomt stressa og frustrert i forbindelse med jobb, men føler aldri på angstsymptomer. Bare kjenner at det koker innvendig, og jeg klør etter å "kjefte" på noen for å få ordna opp i det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har vært på besøk hos kiropraktor og eller fysioterapeut for diverse rusk i maskineriet,har jeg alltids fått utlevert liste med øvelser som svar på mine kroppslige plager.

Utfordringen er at disse øvelsene alltids ser ut til å gjøres uten noen form for ekstern belastning, særs ofte av typen 12-20reps. hvorfor er dette tilfellet? Muskler er jo muskler,det som gir gainz i e situasjon,burde vel ha litt overføringsverdi til en annen?

Da man har fått gode resultater av for.eks 5x5 med progressiv belastning når det kommer til styrketrening av forside lår eller biceps etc , så synes jeg det er underlig at disse prinsippene ser ut til å bli kastet på båten når det kommer til å trene opp muskler for å utjevne ubalanser.

Også; finnes det øvelser for. styrking av gluteus medius som tar bruk av progressiv overbelastning på en klok måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selvfølgelig ikke sånnderre nymotens smarttelefon(jeg må jo leve opp til navn og rykte:cool:)

Kan jeg sende en sang/mp3-fil til noens mobil på ett eller annet vis..? Fra nettet? Correct me if I'm wrong, men jeg tror ikke bluetooth funker flere byer unna:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvfølgelig ikke sånnderre nymotens smarttelefon(jeg må jo leve opp til navn og rykte:cool:)

Kan jeg sende en sang/mp3-fil til noens mobil på ett eller annet vis..? Fra nettet? Correct me if I'm wrong, men jeg tror ikke bluetooth funker flere byer unna:p

Dropbox? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...