Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På en inbody 720 test som jeg tok i januar fikk jeg vite at jeg hadde 10.3% bodyfat uten spesielle antydninger til en six-pack

post-16466-14440937573715_thumb.jpg

(dårlig bilde, men det står 10.3%bf) (på dette bildet strammer jeg alt jeg har samtidig som jeg drar ned magefettet :p Det er tatt ca på samme tid som testen )

Dette bildet er tatt rundt 10.februar etter litt pf

[ATTACH]101947[/ATTACH]

I dag tror jeg at jeg har enda lavere fettprosent enn på februarbildet, men jeg er likevel ikke fornøyd med "sixpacken"

Så her kommer mitt dumme spørsmål:

Vil min "sixpack" bli tydligere av å trene spesifikke mageøvelser?

Jeg har hittil fulgt rådet til Martin Berkhan og flere av fitnessbloggens artikkler om at du gir magen mye juling med markløft, benkpress, knebøy og chins med vekter. (som er mine grunnpilarer i treningsprogrammet)

Eller vil jeg bare/kun få bedre sixpack av å fortsette å senke fettprosenten min?

post-16466-14440937578354_thumb.jpg

post-16466-14440937583931_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hvordan kjennes registerhaveri ut på bilen om motoren er gått? Guttene sier at bilen min mest sannsynligvis har fått noe biter av drivreim i registeret og at det har skjedd "noe" ettersom registerreima er svært slakk og bilen ikke starter.

Min mening: Something is fishy. Den prøver jo å starte liksom, så motoren er vel ikke død? Den høres ut som den er tom for bensin i grunn.

Jada, jeg har kjøpt ny bil, men jeg tror jeg skal undersøke galheten i gamlebilen bare fordi jeg er ikke overbevist om at guttene mine har helt rett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man gå for dypt i knebøy (så lenge man klarer å komme seg opp igjen altså)?

Mange får helt ekstrem bekkentilt når de går for lavt for hva teknikken deres tillater.

Selv ser jeg ingen grunn til å gå noe dypere enn det som er korrekt dybde for styrkeløftere.

(og jeg vil sikkert få mye kritikk for det her, eller folk vil bare påpeke enkelt at jeg tar feil hvilket vil være konge, men jeg synes det er helt greit å bare gå ned til parallel... Såvidt jeg har forstått det så er treningseffekten bortimot den samme, men litt mindre stress på knær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange får helt ekstrem bekkentilt når de går for lavt for hva teknikken deres tillater.

Selv ser jeg ingen grunn til å gå noe dypere enn det som er korrekt dybde for styrkeløftere.

(og jeg vil sikkert få mye kritikk for det her, eller folk vil bare påpeke enkelt at jeg tar feil hvilket vil være konge, men jeg synes det er helt greit å bare gå ned til parallel... Såvidt jeg har forstått det så er treningseffekten bortimot den samme, men litt mindre stress på knær)

Enig, selv om jeg klarer å gå rimelig dypt med bare kroppsvekt(med riktig teknikk) klarer jeg det ikke med 50kg på skuldrene. Men fant ut at jeg klarer å gå dypere med riktig teknikk hvis jeg tar knebøy til boks for some reason(føles tryggere å skulle "sette seg på noe"). Men har jo ikke sett teknikken til SophieTromso og kanksje hun er en av de som er sykt myk og klarer å gå helt ned med flawless teknikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...