Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Har du æ/ø/å i loggboktittelen din? Tror kanskje det kan bli problemer ;)

Ja det har jeg... jeg kan prøve å endre tittel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har jeg... jeg kan prøve å endre tittel...

Jeg had hatt problemer med andre linker med æøå i alle fall, men da bytter jeg bare til ae o aa (tror jeg det er) i linkinga og det funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et stk dumt spm - er det "normalt" at det ryker fra stekepanna, når det ikke er noe mat i panna? Jeg har tilbragt endel timer på kjøkkenet, det skal sies, men jeg kan ikke huske at jeg har lagt merke til det før nå??? Jeg mener... det kommer liksom røyk fra panna når den bare har olje i?? Er det fordi jeg har for høy varme eller hva pokker skjer? Er det noe galt med stekepanna? Hilsen desperat selverklært husfruekokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stk dumt spm - er det "normalt" at det ryker fra stekepanna, når det ikke er noe mat i panna? Jeg har tilbragt endel timer på kjøkkenet, det skal sies, men jeg kan ikke huske at jeg har lagt merke til det før nå??? Jeg mener... det kommer liksom røyk fra panna når den bare har olje i?? Er det fordi jeg har for høy varme eller hva pokker skjer? Er det noe galt med stekepanna? Hilsen desperat selverklært husfruekokk.

Hvis det ryker fra panna når du har olje i, så er det vel gjerne fordi oljen er varm...? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmål: I en artikkel som ble delt av fitnessbloggen i dag (Tøffere for damer å gå ned i vekt - Fitnessbloggen) så står det:

Eksempel:

  • Kvinne 60kg fettprosent 20% = 12kg fett.
  • Mann 85kg fettprosent 12% = 10kg fett.

Maks gjennomsnittlig kaloriunderskudd per dag er i følge en studie jeg har referert til tidligere 70kcal per kg fettvekt, og altså ca 700-800kcal i begge disse to tilfellene.

Nå må vi imidlertid ta hensyn til at det vil være stor forskjell på vedlikeholdsnivå i kalorier, eller det matinntaket der du verken går opp eller ned i vekt. Med våre eksempler ovenfor snakker vi om henholdsvis 1800-1900kcal og 2600-2800kcal og tar vi kun underskuddet fra dietten skal kvinnen spise bare 1100kcal per dag mens mannen kan spise 2100kcal.

Etterfulgt av:

Jeg kan imidlertid foreslå følgende generelle retningslinjer:

Form Overvektig, lite aktivitet Slank, moderat aktiv God form, mye aktivitet

Kcal/kg 14-22 kcal / kg 18-25 kcal / kg 22-30 kcal / kg

Protein 1,5 gram / kg 1,5 – 2 gram / kg 2 – 2,5 gram / kg

Fett 0,5 gram / kg 0,5 – 1 gram / kg 0,6 – 1,2 gram / kg

Karbohydrat 0-100 gram / dag 50-150 gram / dag 50 – 200 gram / dag

I følge tabellen skal jeg ha mellom 1100 og 1800 kcal... Men er det virkelig så lurt å anbefale å spise 1100 kcal per dag? Har jeg misforstått? Føler jeg har et blondmoment nå *blush* (Og nei, jeg ligger ikke så lavt på kaloriene som 1100)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfølgingsspørsmål...er det noen måte, når du er i butikken og se, kjenne, lukte på om den ene avocadoen er bedre enn de andre? Eller må man bare..vente og se ?=p

Den skal ikke vaere for hard eller for myk.. Hehe..

Vet ikke hva jeg skal sammenligne den med, men kan kanskje si at den skal vaere som en appelsin. Altsaa at hvis den er for myk er den som regel daarlig, mens hvis den er for hard er den ikke moden enda. Blir kanskje litt proev aa feile i begynnelsen men naar du foerst har funnet en god advocado vet du hvordan du gjoer det til neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...