Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jamen det at den kontrollerer det betyr ikke at den trenger hvile etter å ha kontrollert et tungt løft. Hjernen blir ikke utmattet av å sende signaler til musklene om å løfte tungt.

Har aldri sagt det heller :) Påpekte bare at muskelbevegelser blir kontrollert av SNS.

Why? Fordi:

Nei. Sentralnervesystemet har ingenting med viljestyrte muskelmuskelkontraksjoner å gjøre det. Det er det somatiske nervesystemet som er komponent i det periferie nervesystemet som har med det å gjøre, det er her koordinering mellom kroppens bevegelser og ekstern stimuli skjer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha kødda med tannlegen i går, han har ypperlig humor, så jeg snakka om at jeg bygga og greie, så måtte vi jo diskutere bulking og deffing. Skikkelig seriøse brohs vi der ass..:cool: bahaha:hilarious:

Bruker man ikke støttemuskler når man kjører øvelser i kabeltrekken? Sånn i forhold til hantler f eks.?

Jeg gjør ihvertfall det når jeg kjører curl med stang:) men jeg gjør en liten variant jeg fannt på olympiatoppens sider. Man skal ha en liten bøy i knærne, så skal man "kippe" opp stanga(på innpust) til brystet, og slippe sakte ned igjen og prøve å holde igjen på minimum 3 sekund, på veien ned igjen(utpusten). Jeg er jo skjeiv i rygg og over alt, men jeg kjenner det brenner både her og der!:D Den SKAL kjennes flere plasser.

Ellers så merker jeg faktisk at jeg kjenner alt litt flere plasser når jeg bruker kabel, men kan vel ikke helt forklare "fysikken" i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi at vektarmen blir flyttet når du bruker kabel, og at belastning blir jevnere hele veien, i motsetning til med manualer hvor belastningen er minst når vektarmen er kort.. (Wow, nå kjente jeg at mye av pensum har blitt borte her :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi at vektarmen blir flyttet når du bruker kabel, og at belastning blir jevnere hele veien, i motsetning til med manualer hvor belastningen er minst når vektarmen er kort.. (Wow, nå kjente jeg at mye av pensum har blitt borte her :p )

Ser at spørsmålsformuleringa mi var litt dårlig, så jeg greier ikke tolke svaret ditt! :oops: så jeg spørr igjen; Bruker man støttemuskler i kabeltrekk øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag lurer jeg på følgende:

Det er kanskje ikke dumme spørsmål som sådan, men det er kanskje feil forum å poste dem på. Jeg har imidlertid ikke peiling, men jeg er nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag lurer jeg på følgende:

Det er kanskje ikke dumme spørsmål som sådan, men det er kanskje feil forum å poste dem på. Jeg har imidlertid ikke peiling, men jeg er nysgjerrig...

Denne kan kanskje hjelpe deg på vei: http://www.youtube.com/watch?v=qIaS2aCD_b4 :)

Edit: Forresten! Oppfølgningsspørsmål: Hvis du har et hotell med uendelig mange rom. Så kommer det uendelig mange mennesker, og sjekker inn på hvert sitt rom. Så kommer en fyr slentrende etter og vil sjekke inn. Er hotellet fullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro om jeg har overdrevet trening den her uka bittelitt? Har sånn treningsverk i armene at de ikke går over hodet, og i morges måtte jeg stå opp saaakte fordi leggene mine var så støle at de såvidt holder meg oppe.

Mandag; styrke + intervall + svømming

Tirsdag; svømming

Onsdag; styrke + intervall + step

Torsdag; Langkjøring, forbrenner og yoga

Fredag; styrke + spinning + intervall

Lørdag; svømming + step

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å få dotter i ørene(kanskje væske på mellomøret?) hvis man svetter mye, i aktivitet?

( for de som har peiling på slikt, så sier det kanskje noe at jeg har hatt kjeven ute av ledd på den aktuelle siden, i flere år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LITT? haha:p

Forhåpenligvis har du sovet 12t om dagen og spist som en hest..?

Meeh, 10 timer i natt :p

Teller det at jeg nettopp har gafla nedpå ett par skiver vanlig loff med nugatti, polarbrød med leverpostei, ett par glass iskald h-melk og kjeks? Blodsukkeret mitt kommer til å bite meg i ræva snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå har jeg søkt på hvordan jeg skal legge til loggboken min så den kommer under avateren. Jeg får det ikke til, noen som kan hjelpe?

Jeg kopierer linken til loggboken og legger til, men får føgende feilmld :L

Loggbok:

Please enter a value that matches the required format.Please enter a value that matches the requireormat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg søkt på hvordan jeg skal legge til loggboken min så den kommer under avateren. Jeg får det ikke til, noen som kan hjelpe?

Jeg kopierer linken til loggboken og legger til, men får føgende feilmld :L

Loggbok:

Please enter a value that matches the required format.Please enter a value that matches the requireormat.

Er jo bare å gå inn på loggboka di..Kopiere URL /adressa...Så gå på instillinger, personlige detajler og så lime den inn ved "loggbok"

Pass på at når du limer inn adressene at den er riktig..http://forum.fitnessbloggen etcetc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å gå inn på loggboka di..Kopiere URL /adressa...Så gå på instillinger, personlige detajler og så lime den inn ved "loggbok"

Pass på at når du limer inn adressene at den er riktig..http://forum.fitnessbloggen etcetc

Ja det er det jeg gjør og jeg får feilmld... Gir opp.....:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...