Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det normalt å ha veldig ulike styrkeforhold i forskjellige muskler? Jeg har sett noen andre loggbøker her inne, og en generell trend når jeg sammenlikner meg med de "svakere" jentene (som jeg er en av) er at jeg ser ut til å ha mer styrke i underkroppen enn overkroppen. Problem med teknikk eller bare svakhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å ha veldig ulike styrkeforhold i forskjellige muskler? Jeg har sett noen andre loggbøker her inne, og en generell trend når jeg sammenlikner meg med de "svakere" jentene (som jeg er en av) er at jeg ser ut til å ha mer styrke i underkroppen enn overkroppen. Problem med teknikk eller bare svakhet?

Folk er forskjellig :p Alle har sine svakheter;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Fått en kompis til å kjøpe de rabattert på mekonomen. Det får bare koste de 1900 kronene. Jeg orker ikke vente flere uker på delene.

sikkert like greit :) 1900 kroner var da ikke så ille.. er "noe" verre priser på deler til m5'en min :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert like greit :) 1900 kroner var da ikke så ille.. er "noe" verre priser på deler til m5'en min :p

Nei skulle jeg kjøpt clutchtingen selv ville det kostet 2900. Skulle jeg ha bilfaen på verksted og få den fikset ville det kostet 8 tusen. Det spanderer jeg ikke på en rustholk fra 1996.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellen på PSMF og ketose-diett?

Blir litt som å spørre hva forskjellen på epler og frukt er. Ketose er enkelt og greit en tilstand man havner i når karbohydrat-inntaket faller under 30-60g om dagen (grovt regna, og veldig avhengig av aktivitetsnivå). Jeg lurer på om ikke PSMF er en ketogen diett, men jeg husker ikke i farta.

Man er forøvrig alltid "i ketose" i den grad at fett nesten alltid brytes ned og fraktes ut av fettvev, i allefall om morgenen etter nattens faste. Begrepet brukes dog når karbyhydratrestriksjonen blir såpass tight at du får utslag på ketosticks, som du får kjøpt på bla. Meny og apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på PSMF og ketose-diett?

Forskjellen er jo at på psmf skal du ligge svært lavt både på karbohydrater og fett, men på ketose-diett skal du bare ligge lavt på karbohydratene. Psmf betegnes som en ekstremdiett og er ikke bra å bruke over lengere tid, mens et ketogent kosthold ikke er farlig over et lengere tidsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt no rykter om ketose og noe spesiell kroppsodør.. Stemmer det?:p

Det er ikke umulig. Har aldri merka det selv, men eksen satte veldig pris på bruk av SB12 fordi ånden fort kan lukte aceton-aktig eller "metallisk". Kommer ut noe overskudd av ketonlegemeer i urea, svette og pust, så.. men spiser man noenlunde moderat lavkarbo blir antagelig ikke lukta noe å tenke på, og er man så stor at man virkelig har nytte av <15g karbohydrat om dagen.. vel, da er den gode maten vel verdt en slurk SB12. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp, lukter neglelakkfjerner. Går bort etter ei stund

Det er ikke umulig. Har aldri merka det selv, men eksen satte veldig pris på bruk av SB12 fordi ånden fort kan lukte aceton-aktig eller "metallisk". Kommer ut noe overskudd av ketonlegemeer i urea, svette og pust, så.. men spiser man noenlunde moderat lavkarbo blir antagelig ikke lukta noe å tenke på, og er man så stor at man virkelig har nytte av <15g karbohydrat om dagen.. vel, da er den gode maten vel verdt en slurk SB12. :p

Neglelakkfjerner faktisk!! haha:ROFLMAO: Jaja, kunne kanskje vært verre..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innoverrotert fot pga noe medfødt. Er også plattfot og har veldig kort/underutvikla muskulatur i ene legg. Er det mulig å "tvinge" foten i normal posisjon? Kirurgisk inngrep er siste løsning, og jeg tror det medfører vesentlig ulemper i mitt tilfelle. Det jeg vil vite er om det finnes noe som gjør at jeg, om jeg går i bare barfoten kan gå normalt på foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan få hårfargen til å vare lenger? Uansett hva jeg har prøvd av hårfarge; hjeme, hos frisøren, den mest anbefalte, den som liksom skal være best, you name it, så vil den ikke vare på noe som helst vis. Jeg gir snart opp.

Evt hva bruker dere som farger håret?

nå er jeg ikke noen ekspert, men er du flink til å behandle håret ditt? om det er tørt, så sitter ikke fargen så godt..(har jeg hørt :p hahaha..jeg aner ikke hva jeg snakker om her :p) prøv å bruk en hårolje, god hårkur osv osv så kanskje d hjelper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg ikke noen ekspert, men er du flink til å behandle håret ditt? om det er tørt, så sitter ikke fargen så godt..(har jeg hørt :p hahaha..jeg aner ikke hva jeg snakker om her :p) prøv å bruk en hårolje, god hårkur osv osv så kanskje d hjelper? :)

Ja, prøver å pleie det så godt jeg kan, men det er nok fortsatt i tørreste laget, tross pleiinga. So all is lost? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...