Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det normalt å ha veldig ulike styrkeforhold i forskjellige muskler? Jeg har sett noen andre loggbøker her inne, og en generell trend når jeg sammenlikner meg med de "svakere" jentene (som jeg er en av) er at jeg ser ut til å ha mer styrke i underkroppen enn overkroppen. Problem med teknikk eller bare svakhet?

Grunnen til at du er sterkere i underkroppen er fordi du faktisk bruker den hver dag til å gå, løpe etter bussen, gå trapper+++ Du bruker ikke overkroppen i like stor grad. Ei heller bærer den noe særlig vekt slik beina dine gjør. Muskler må stimuleres for å gro, derfor er det vanlig at jenter (som har mindre muskler enn gutter i overkroppen i utganspunktet) er svakere i overkroppen enn underkroppen så lenge du ikke har drevet med organisert styrketrening over en tid.

Jeg vil jo tro at du alltid vil være sterkere i underkroppen enn overkroppen, med mindre du er en av de som ikke trener bein;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger desperat hjelp og håper VIRKELIG at noen kan hjelpe meg! Nå har ene kneet svikta, og jeg trenger øvelser som ikke gjør vondt verre, men hva pokker er igjen å ta av når bevegelse meg belastning gjør vondt da?? Send gjerne PM(men det kan hende jeg ikke svare i dag:P) Eier ikke bandasje el.l....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert blitt spurt før, men klarer ikke finne fram til det --> ergo, dumt spørsmål!

Hvordan kan jeg slå av varslingen for epost? Jeg ønsker altså å få varsler på forumet, men ikke på mail.:whistle:

må gå inn på vær post å trykke ikke følg denne tråden. så trykke igjen men huk av ikke få mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert blitt spurt før, men klarer ikke finne fram til det --> ergo, dumt spørsmål!

Hvordan kan jeg slå av varslingen for epost? Jeg ønsker altså å få varsler på forumet, men ikke på mail.:whistle:

Funker vel å gå på innstillinger og fjerne krysset her?

Valg

  • Automatisk følg tråder som du oppretter eller svarer i...
    • og motta epost-varsel ved svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker å ha lest svar på dette en gang for tusen år siden, men finner ikke nå som jeg selv har begynt: Å blande proteinpulver uten alt for mange klumper. Hjelp?

Fulgte anvisningen: Pulveret + 3dl væske. Prøvde å røre og riste, men det var klumpehelvete. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker å ha lest svar på dette en gang for tusen år siden, men finner ikke nå som jeg selv har begynt: Å blande proteinpulver uten alt for mange klumper. Hjelp?

Fulgte anvisningen: Pulveret + 3dl væske. Prøvde å røre og riste, men det var klumpehelvete. Hjelp!

En shaker løser problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du prøve å riste mere/hardere, eller ha oppi litt mere væske enn angitt (mindre sannsynlighet for klumper)

Takk! Men dette hjelper altså ikke. Ristet på meg nærmest senebetennelse uten at de forstyrrende klumpene forsvant

Er det noe tips for den ultimate klumpfrie-blandingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...