Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Jeg har lært at man skal ha blikket rett frem, men jeg får vondt i nakken allikevel. Det er faktisk bedre hvis jeg ser ned i bakken, men jeg vil ikke kjøre øvelsen når jeg ikke utfører den riktig. Mulig det er stivhet i nakke/øvre rygg som ødelegger? Interessant å høre om noen andre har opplevd samme problem.

Blikket rett frem blir riktig så lenge det er i topp-posisjon. Når du spenner og løfter blir det fort unaturlig å strekke nakken slik at en ser beint fremt. Om det er bedre for nakken når du ser litt ned, så ville jeg forsøkt det litt fremover.

Ellers har du vel kanskje sett denne?

MARKLØFT PÅ 123.... | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få et dumt svar fra en som er litt usikker! Deload er for at musklene skal restituere etter en periode med hard trening. Det er blant annet viktig for å unngå overtrening(tror jeg, dette må noen gjerne bekrefte). Det er ikke unormalt at man tar en deload-uke med lett/ingen trening og merker at man er sterkere etterpå. Tror hyppigheten avhenger litt av hvordan du trener og toleransen din? Mener å ha lest noe om hver 5-6 uke, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få et dumt svar fra en som er litt usikker! Deload er for at musklene skal restituere etter en periode med hard trening. Det er blant annet viktig for å unngå overtrening(tror jeg, dette må noen gjerne bekrefte). Det er ikke unormalt at man tar en deload-uke med lett/ingen trening og merker at man er sterkere etterpå. Tror hyppigheten avhenger litt av hvordan du trener og toleransen din? Mener å ha lest noe om hver 5-6 uke, men er ikke helt sikker.

Takk, det var det jeg trodde :)

Trener stort sett 5 økter, følger PHAT om dagen. Kom på i går at jeg ikke har hatt noe deload siden jeg startet på nytt program for 2.5 uke siden, og da har jeg trent sammenhengende siden nyttår ... Såå.. tenkte at det kanskje var smart snart. Har enda ikke kjent noe til at jeg trenger det, men kanskje det er lurt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var det jeg trodde :)

Trener stort sett 5 økter, følger PHAT om dagen. Kom på i går at jeg ikke har hatt noe deload siden jeg startet på nytt program for 2.5 uke siden, og da har jeg trent sammenhengende siden nyttår ... Såå.. tenkte at det kanskje var smart snart. Har enda ikke kjent noe til at jeg trenger det, men kanskje det er lurt likevel.

Mener å ha lest at deload er for sentralnervesystemet, ikke for musklene. Musklene er jo restituert når de er restituert, er ikke som om en liten del av dem fortsatt er slitne etter 2 dager, når resten av muskelen er i tipp-topp form igjen, right? :p

Så deload er viktig for dem som kjører beinhard styrke. Tror deload er et like misbrukt begrep som "overtrening" for oss vanlige treningsentusiaster. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener å ha lest at deload er for sentralnervesystemet, ikke for musklene. Musklene er jo restituert når de er restituert, er ikke som om en liten del av dem fortsatt er slitne etter 2 dager, når resten av muskelen er i tipp-topp form igjen, right? :p

Så deload er viktig for dem som kjører beinhard styrke. Tror deload er et like misbrukt begrep som "overtrening" for oss vanlige treningsentusiaster. :p

Okei.. såå.. konklusjonen din er? ... :p At man ikke trenger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...