Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg utelukker antall sett-tall, for å gjøre det mindre forvirrende... Eks:

Knebøy: 6 x 50kg - 6 x 50kg - 4 x 55kg.

Ja jeg ser flere gjør dette og deter mindre forvirrende. men når folk dropper ¨å skrive kg og skriver 12x10, 10x10, 8x10 så blir jeg igjen forvirra :D

kg/rep/set ftw :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smaker ikke veldig høgg, men litt. For min del går det greit så lenge jeg spiser eller drikker noe etterpå slik at smaken blir borte fra munnen. Et par slurker Fun light fjerner smaken fort ihvertfall! (y)

Det er bestilt, så jeg får bare hive innpå :p Har bare godt av det egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i dagbladet at treningstøy som stinker før man i det hele tatt har begynt å trene bør vaskes på 60 grader. Tør jeg dette med svindyrt treningsdøy fra better bodies og MXDC osv???

Jeg vet ikke med "Better bodies" for det har jeg ikke selv, men MXDC har jeg to topper som jeg vasker på 60 av og til. Og det er topper med masse blingbling :-) Jeg vasker alt treningstøy på minimum 50 grader, røhnisch, H&M, nike og det merket de selger/solgte på Spenst før...husker ikke hva det heter men jeg har en bukse som er kjempegammel og tåler alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overalt så står det at man skal ha lite karb når man skal ned i vekt. Hvor mye er det da greit å spise? Selv når jeg dropper ris, pasta, brød og poteter så er det jo endel i grønnsaker og det spiser jeg ganske mye av. Er vel ikke forskjell på hvor karbohydratene kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overalt så står det at man skal ha lite karb når man skal ned i vekt. Hvor mye er det da greit å spise? Selv når jeg dropper ris, pasta, brød og poteter så er det jo endel i grønnsaker og det spiser jeg ganske mye av. Er vel ikke forskjell på hvor karbohydratene kommer fra?

lite karb=bare grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overalt så står det at man skal ha lite karb når man skal ned i vekt. Hvor mye er det da greit å spise? Selv når jeg dropper ris, pasta, brød og poteter så er det jo endel i grønnsaker og det spiser jeg ganske mye av. Er vel ikke forskjell på hvor karbohydratene kommer fra?

Joda, for karbohydrater i grønnsaker (som vokser over jorda) trenger man ikke telle med i karbokvota si :p

Grønnsaker er dessuten grønnsaker og kan ikke stilles opp mot samme karbomengde i en grov brødskive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med "Better bodies" for det har jeg ikke selv, men MXDC har jeg to topper som jeg vasker på 60 av og til. Og det er topper med masse blingbling :) Jeg vasker alt treningstøy på minimum 50 grader, røhnisch, H&M, nike og det merket de selger/solgte på Spenst før...husker ikke hva det heter men jeg har en bukse som er kjempegammel og tåler alt!

Tror det går bra. Jeg KOKTE nemlig en MXDC-bukse i natt, på 90% grader, skjedde ingenting med den:giggle:

Velger å tro at det kanskje er litt verre med klær som er i bomull enn i syntetisk stoff...?

Postet forøvrig samme spørsmålet på facebook og da fikk jeg beskjed om å la være å kjøpe svindyre treningsklær siden det er forbruksvare:p

...jeg lot være å nevne at better bodiesbuksene mine til 699 pr stk har jeg hatt i tre år og ett halvt år og brukt dem nesten hver dag, sparkjøpcapriene mine er ødelagte etter noen måneder:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, for karbohydrater i grønnsaker (som vokser over jorda) trenger man ikke telle med i karbokvota si :p

Grønnsaker er dessuten grønnsaker og kan ikke stilles opp mot samme karbomengde i en grov brødskive.

Jepp, tarmen din bare "åja, denne grønnsaken har jo vokst over bakken, ikke faen om jeg gidder å ta opp karbo fra den!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhå! Så grønnsaker som vokser over bakken trenger jeg ikke å putte inn på diett.no? Det gjelder paprika og tomater og sånne ting også?

Du kan jo alltids putte det inn om du vil, men du skal spise noen kilo grønnsaker før det har noen praktisk betydning. Det gjelder overjorda grønnsaker foruten mais, altså tomater, agurk, paprika, løk, avocado, aubergine, squash, blomkål, brokkoli, sellerirot (den vokser i bakken, men har ikke nevneverdig mye stivelse), salat, knuttekål, pepperrot, etc etc.Du kan spise alle grønnsaker sånn egentlig, men erter, mais, gulrot og, potet, søtpotet, ris og kålrot burde man i utgangspunktet ha litt kontroll på siden de inneholder stivelse. Ergo for å gjøre det litt lettere; Grønnsaker over jorda - spis ivei, grønnsaker under jorda - ha litt kontroll på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tarmen din bare "åja, denne grønnsaken har jo vokst over bakken, ikke faen om jeg gidder å ta opp karbo fra den!"

Nuvel. Gode og dårlig karbo finns. Etter min mening. Kroppen tar opp det meste den får tilført, den gjør mindre med en bit blomkål enn en bit gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kontroll på kaloriene - for øyeblikket- men prøver å få klarhet i disse karbogreiene. Veldig glad for svar men det "klarner" ikke når dere ikke er enige. :blush:

Stemmer det ikke at det er lurt mer med proteiner og mindre karb når man skal ned i vekt? Hvis det stemmer - hva bør man ha som maxgrense på karb?

Sikkert teite spørsmål men har lurt på det en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...