Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Joda, for karbohydrater i grønnsaker (som vokser over jorda) trenger man ikke telle med i karbokvota si :p

Grønnsaker er dessuten grønnsaker og kan ikke stilles opp mot samme karbomengde i en grov brødskive.

EDIT 3: det står visst over her... var litt rask i vendingen

Dette skjønner jeg ikke helt. Hva mener du egentlig med at karb fra grønnsaker ikke teller. Nesten all karb jeg eter kommer fra grønnsaker (NESTEN)

Altså nå snakker jeg vanlig diett ikke sånn bokstavfancyopplegg

pokker det sto over jorda- vil det si at gulerøtter telles men blomkål ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye høgg smaker Activate selolje med appelsinsmak - Norkost.no? Og om det smaker høgg, kan det da blandes ut med saft eller noe?

Jeg vet ikke hva høgg smaker, men jeg syns ikke den smaker så mye egentlig. Tror ikke du vil merke det om du blander det i saft.

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte ikke klarer å ta en skje eller to med tran, selolje o.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva høgg smaker, men jeg syns ikke den smaker så mye egentlig. Tror ikke du vil merke det om du blander det i saft.

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte ikke klarer å ta en skje eller to med tran, selolje o.l...

Jeg er litt sær på smak og smaker det veldig fisk så blir det vanskelig å få ned. Av og til får jeg ikke til å svelge olje, uten at jeg vet hvorfor, og da vil jeg slippe sterk fiskesmak i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sær på smak og smaker det veldig fisk så blir det vanskelig å få ned. Av og til får jeg ikke til å svelge olje, uten at jeg vet hvorfor, og da vil jeg slippe sterk fiskesmak i munnen.

Jeg liker ikke fisk (utenom stekt laks), og jeg har ingen problemer med å svelge selolje. Du skal jo ikke drikke det heller, det er snakk om en eller to spiseskjeer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

-men det vil si at f.eks 80g

karb er greit?

Hvor mye man tåler uten å legge på seg av det er individuelt. Test det. Hvis det ikke funker legg deg enda lavere, ved å unngå grønnsaker som vokser under jorda og er mer stivelsesrike, som gulrot, poteter,løk og kålrabi (Se i matvaretabellen). Rå grønnsaker har lavere GI enn kokte/stekte. Og kalde daggamle poteter har lavere GI enn varme fordi ved avkjøling har en del av karbohydratene blitt omdannet til fiber. En tilfredstillende diett synes jeg er å unngå poteter, ris og kornvarer og spise friske grønnsaker til 2 måltider og ta noen nøtter eller frø (i form av tahini f.eks) i tillegg/i salaten. Ellers spise kjøtt/fisk, egg og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det går an å sende en helt vanlig mail til skatteetaten (i bedriftssammenheng) enten via mail eller via altinn? Jeg er dritalei av å prøve å forklare dem at grunnen til at firmaets lønns og trekksoppgaver kommer i null er fordi det va ikke ett jævla lønnsuttak i fjor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...