Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Ja jeg har også vært "plaget" med det i det siste, merkelig nok i lats.. Får også prikking bakpå ryggen, like under skulderbladene :huh:

Hadde faktisk tenkt å spørre om det her, kanskje det er noen som vet hva som forårsaker dette?

vet ikke helt, kan være mange grunner trur jeg. er ikke sikker faktisk, fikk det i latsen igår jeg også! klikker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har også vært "plaget" med det i det siste, merkelig nok i lats.. Får også prikking bakpå ryggen, like under skulderbladene :huh:

Hadde faktisk tenkt å spørre om det her, kanskje det er noen som vet hva som forårsaker dette?

Det kommer av at nerven i muskelen er (forbigående) irritert. Det kan komme av stress. Noen mener at det hjelper å ta tilskudd av kalsium fordi kalkmangel kan føre til kramper som leamus. Personlig tror jeg leamus kan komme av for lite søvn og/eller stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer av at nerven i muskelen er (forbigående) irritert. Det kan komme av stress. Noen mener at det hjelper å ta tilskudd av kalsium fordi kalkmangel kan føre til kramper som leamus. Personlig tror jeg leamus kan komme av for lite søvn og/eller stress.

Tusen takk for svar!

Har faktisk nettopp begynt å ta kalsium fordi jeg ikke spiser noe slags melkeprodukter, så kanskje det hjelper (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med en shake kommer du opp i ca 2g protein pr. kg kroppsvekt - noe som er anbefalt for muskelvekst så er bare å kjøre på! :)

Så like mye proteiner hver dag, selv om jeg ikke trener hver dag er optimalt? Eller bør jeg ha enda mer proteiner på treningsdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ta bonusen! :D

Perse er å ta personlig rekord, enten i vekten du løfter eller i antall repetisjoner. Eventuelt bedre tid eller lengre distanse enn før på jogging :)

Kan jeg følge opp med å spørre om forklaring på røde tall? Ny pers, men er det samme om det er antall reps, kg vekt eller hva?

Bonus: BØR man teste ut sin egen maks-styrke på øvelser, eller skal man bare tute og kjøre og legge pent og pyntelig på vekter etterhvert som man klarer mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg følge opp med å spørre om forklaring på røde tall? Ny pers, men er det samme om det er antall reps, kg vekt eller hva?

Bonus: BØR man teste ut sin egen maks-styrke på øvelser, eller skal man bare tute og kjøre og legge pent og pyntelig på vekter etterhvert som man klarer mer?

Det spiller ingen rolle om det er antall reps eller kg vekt, men jeg pleier å "bare" merke repsene om det er der jeg tar pers. Feks.

Knebøy 90 kg 2x10.

Så lenge du ikke er veldig langt under maksvekten du klarer så er det bare å peise på :D Man trenger ikke å teste ut sin egen maks-styrke, men greit å passe på så man ikke ligger og leker seg med vekter som er langt under det man egentlig klarer. Hvis du klarer mer enn 12 reps på en vekt er det på sin plass å øke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt at du får i deg alt for mye jern vist du spiser tunfisk hver dag og at dette ikke er bra. sant? og hva som kan skje?

Stjeler Vegards utsagn fra en tråd om noe lignende:

Til hermetisk tunfisk bruker man ung og relativt liten fisk, som ikke har akkumulert så mye tungmetaller. Ingenting å bekymre seg over, selv om jeg vil gjenta meg selv fra forrige post - det er greit å variere litt.

Nei, du trenger ikke å bekymre deg. Men det er heller ikke nødvendig å spise tunfisk hver dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...