Gå til innhold

Hvor langt kan man nå rent i bikinifitness?


PB jellytime

Anbefalte innlegg

Utfordringen blir jo da at sjansen er relativt liten for at en får den hele sannheten, da erfaring tilsier at ikke akkurat alle utøverne er ærlige med eventuelt bruk av supplement..

Derfor editen om at det ikke hadde hatt noe å si annet enn for å stille folks nysgjerrighet, noe det kanskje er litt for mye av her inne. Det er tross alt deres eget valg, og de bryr seg nok lite om hva noen på et feminisert treningsforum mener om saken. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er en vanlig misforståelse at bikinijenter er så mye "renere" enn bodyfitness-jenter. Dette tror jeg kommer av at man tror "tilskudd" kun er for å bygge mye muskelmasse. I bikiniklassen sliter man med en kjedelig liten faktor som kalles gener. Når man ikke har lov til å "bygge bort" svakhetene sine, er man mye mer prisgitt den kroppen man er født med fra naturens side, og følgelig enda mer avhengig av å få presentert dette på en optimal måte. Og da kommer nødvendigeten av "hardening-drugs"

Siden bikinijentene ikke har lov til å bygge noe betydelig muskelmasse, er de dermed helt avhengig av å ha nok "trykk" i den lille muskelmassen de har, for å "fylle ut huden" om du kan si det slik... (her ble det mye rare begreper)

Ja, det er mange jenter som stiller rent i bikini, men disse fyller opp nederste del av resultatlistene. Jenter som har gjort det bra, har ikke stilt opp "rent". OK, de har ikke brukt like mye testo-varianter som sine fitness-søstre, men de bruker de samme varene for å oppnå trykk i muskelaturen, og de samme fettforbrennerne, bare i hensiktsmessige doseringer.

Kravet til muskelmasse, fettprosent og hardhet er lavest i bikini. Det er derfor sannsynlig at bruken av "tilskudd" er mindre enn i klasser som bodyfitness, physique og kroppsbygging. I bikini er fysikken bare en liten del av det som avgjør plasseringen din. Det er på ingen måte noen rød tråd i fysikk og plassering. Du kan også fint vinne NM uten å være kjempehard og nevneverdig muskuløs. Men da må du ikke bruke såkalte "hardening-drugs" som du nevner, som gir deg for mye trykk ;)

"Hardening-drugs" er på ingen måter nødvendig og ville for de fleste slått negativt ut på totalresultatet. En bikini fysikk skal være soft, uten seperasjoner og ikke ha trykk, blodårer, etc. Dette blir man trukket for.

Å påstå at man ikke kan gjøre det bra rent er en tullete påstand. Jeg har ingen grunn til å tro at selv verdens beste amatør, Christina Strøm Fjære, har brukt noe som helst. Har du?

Jeg foreslår du leser IFBB sine regler og eventuelt drar på et fitnesstevne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravet til muskelmasse, fettprosent og hardhet er lavest i bikini. Det er derfor sannsynlig at bruken av "tilskudd" er mindre enn i klasser som bodyfitness, physique og kroppsbygging. I bikini er fysikken bare en liten del av det som avgjør plasseringen din. Det er på ingen måte noen rød tråd i fysikk og plassering. Du kan også fint vinne NM uten å være kjempehard og nevneverdig muskuløs. Men da må du ikke bruke såkalte "hardening-drugs" som du nevner, som gir deg for mye trykk ;)

"Hardening-drugs" er på ingen måter nødvendig og ville for de fleste slått negativt ut på totalresultatet. En bikini fysikk skal være soft, uten seperasjoner og ikke ha trykk, blodårer, etc. Dette blir man trukket for.

Å påstå at man ikke kan gjøre det bra rent er en tullete påstand. Jeg har ingen grunn til å tro at selv verdens beste amatør, Christina Strøm Fjære, har brukt noe som helst. Har du?

Jeg foreslår du leser IFBB sine regler og eventuelt drar på et fitnesstevne. :)

SIkkert mange fler som er rene uten at de vet det selv om de har handlet fra anablicforums men heller kjørt på med usterilt søppel de ikke hva vet inneholder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske utrolig å lese de bastante innleggene som påerobrer seg å vite hva alle enkeltindivider tar av valg her i livet - jeg sitter igjen med følelsen av at det sier veldig mye mer om dem enn de er klar over selv.

Jeg har aldri vært i et såkalt fitnessmiljø og vet derfor lite om bruk av doping, men at det foregår i aller høyeste grad er ikke noe å lure på. Det jeg synes er trist er at man frarøver de utøverne som har oppnådd gode resultater, gull og titler uten å bruke hverken muskeloppbyggende eller fettforbrennende sin stolthet over det. Skal man snakke om doping, så må man også ha rom for at det faktisk finnes de som tar helt avstand fra det. Hvorfor er det så vanskelig å godta? Det handler ikke om å tro at man er bedre enn andre, men at det for enkelte er et ikke-tema.

Det er veldig mange som ikke ønsker å bruke noe som helst og derfor holder seg unna, punktum.

Man kan komme helt til topps i både bodyfitness, athletic fitness og bikinifitness uten doping, men ettersom jeg har skjønt må man jobbe enda litt lengre og hardere for å komme i god nok form - og også godta tap av muskelmasse på veien, samt stå på scenen litt flat og uten "trøkk". Har man genene på plass, en form som dommerne liker, og mest av alt riktige poseringer, sceneopptreden og utstråling så er man der man skal være.

Det er fint om vi kan respektere og akseptere at det faktisk finnes to valg i fitness når det gjelder doping (ja/nei), og at det finnes folk på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man snakke om doping, så må man også ha rom for at det faktisk finnes de som tar helt avstand fra det. Hvorfor er det så vanskelig å godta?

Jeg tror ikke folk har vanskelig for å godta det, og såvidt jeg har sett så er det vel ingen her som mener at absolutt alle utøvere bruker doping. Men at det derimot er en del av sporten er det vel ingen som nekter for. Sålenge bruk av doping er utbredt, og det ikke praktiseres noen form for dopingtesting med konsekvenser om man tester positivt, så vil du som ren utøver alltid bli satt i samme bås som resten av den enkle grunn at det er ingen måte å vite hvem som doper seg og hvem som er rene. Utrolig frustrerende for en ren utøver selvsagt, men det må du dessverre bare leve med sålenge sporten ikke er villig til å ta dette på alvor. Det er sporten og utøverene som velger å dope seg som er problemet her, ikke folk som sitter å betrakter dette på sidelinjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://heidivonkakoi.blogg.no/

I kommentarfeltet til det øverste innlegget innrømmer HVK tidligere dopingbruk.

Ikke overasket, men fantastisk at hu innrømmer det!:)

Ja, den ærligheten der var befriende, og det ville vært tidenes dobbeltmoral om hun ikke hadde svart ærlig på oppfølgingsspørsmål i kommentarfeltet.

Det må være mulig å gjøre noe og i ettertid si at det egentlig var ganske dumt.

Som ung utøver prøvde jeg ulike doping midler, men da sto jeg aldri å ropte ut om noe annet heller. Konkurransene mine i USA har jeg vunnet (og fått andre plass) som rein utøver. Dette har jeg heller aldri ropt høyt om, fordi jeg da i tidligere år hadde prøvd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://heidivonkakoi.blogg.no/

I kommentarfeltet til det øverste innlegget innrømmer HVK tidligere dopingbruk.

Ikke overasket, men fantastisk at hu innrømmer det!:)

Synd innlegget var så ufattelig dårlig skrevet, lite reflektert og det virker ærlig talt ikke som hun har snøring på hva hun snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd innlegget var så ufattelig dårlig skrevet, lite reflektert og det virker ærlig talt ikke som hun har snøring på hva hun snakker om.

Det kommer jo fra en som har fått livet snudd 360 grader (Da står man vel på samme sted som da man startet o_O ) og ikke tror på forskning som sier at høyere frekvens enn en gang i uka per muskel er best, siden alle proffene gjør det og de er jo svæære.... :rolleyes:

Men GUD så befriende med en som faktisk innrømmer det åpenlyse. (y) Men jeg lurer på hva som kreves for å bli trodd som helt ren? Tenk om jeg klarer å komme i knallform på slutten av året, er det ingen som faktisk vil tro på det. Hva skal egentlig til for å slippe mistankene? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du slipper aldri unna mistanken, du kan til og med stå med papirer i hånda fra legen om at du er rein, og du vil likevel oppleve at folk mistenker deg for doping.

Beklager for å gjøre om denne tråden til "Tråden for dumme spørsmål", men tester de ikke for doping i Bikinifitness?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo fra en som har fått livet snudd 360 grader (Da står man vel på samme sted som da man startet o_O ) og ikke tror på forskning som sier at høyere frekvens enn en gang i uka per muskel er best, siden alle proffene gjør det og de er jo svæære.... :rolleyes:

Men GUD så befriende med en som faktisk innrømmer det åpenlyse. (y) Men jeg lurer på hva som kreves for å bli trodd som helt ren? Tenk om jeg klarer å komme i knallform på slutten av året, er det ingen som faktisk vil tro på det. Hva skal egentlig til for å slippe mistankene? :huh:

Man vil alltid ha mistanke mot seg. Men hvor stor avhenger av miljøet. Folk vil ha større tillit til at dine resultater er oppnådd naturlig om miljøet rundt gjør mye for en ren idrett. At det testes mye, at de som blir tatt stilles i offentlig lys, at det er mye åpenhet.

Dette hindrer ikke doping, men utøverne må legge ned mer energi for å ikke bli tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for å gjøre om denne tråden til "Tråden for dumme spørsmål", men tester de ikke for doping i Bikinifitness?

nei, det koster mye penger å teste folk, og det har ikke NKF råd til. Er vel snakk om en sum på mellom 60.000 til 90.000 per stevne om de skal dopingteste alle(muligens enda mer nå når det er flere som stiller). NKF er ikke en del av norges idrettsforbund, og dermed kan ikke antidoping norge møte opp på diverse stevner om ikke NKF betaler dem for det, noe de ikke har råd til.

Er iallefall det jeg har funnet ut etter et raskt søk på nett. Man kan selvfølgelig betale selv og få en dopingtest hos antidoping norge som man kan kline opp i trynet på alle som tror at man er urein, men det er ikke alle som tror på en slik test heller. Har noen bestemt seg for at de tror du boler, så vil de påstå at du har juksa på testen, uansett om de hadde fått overvåke deg 24/7 i et helt år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det koster mye penger å teste folk, og det har ikke NKF råd til. Er vel snakk om en sum på mellom 60.000 til 90.000 per stevne om de skal dopingteste alle(muligens enda mer nå når det er flere som stiller). NKF er ikke en del av norges idrettsforbund, og dermed kan ikke antidoping norge møte opp på diverse stevner om ikke NKF betaler dem for det, noe de ikke har råd til.

Er iallefall det jeg har funnet ut etter et raskt søk på nett. Man kan selvfølgelig betale selv og få en dopingtest hos antidoping norge som man kan kline opp i trynet på alle som tror at man er urein, men det er ikke alle som tror på en slik test heller. Har noen bestemt seg for at de tror du boler, så vil de påstå at du har juksa på testen, uansett om de hadde fått overvåke deg 24/7 i et helt år..

Helvetes irriterende, fordi med en sånn utvikling, så kan man snart gi faen i å stille i noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid Kristine har helt rett i det hu skriver her..Så lenge bygging ikke anses som sport, vil det ikke bli foretatt testing.. Likevel håper jeg folk forstår at testing i de fleste idretter foregår i veldig liten skala, og det skal veldig lite til for å bruke dop og fortsatt slippe unna med det når man blir testet, så i praksis ville ikke forskjellen blitt så jævlig stor som folk tror/håper;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det koster mye penger å teste folk, og det har ikke NKF råd til. Er vel snakk om en sum på mellom 60.000 til 90.000 per stevne om de skal dopingteste alle(muligens enda mer nå når det er flere som stiller). NKF er ikke en del av norges idrettsforbund, og dermed kan ikke antidoping norge møte opp på diverse stevner om ikke NKF betaler dem for det, noe de ikke har råd til.

Er iallefall det jeg har funnet ut etter et raskt søk på nett. Man kan selvfølgelig betale selv og få en dopingtest hos antidoping norge som man kan kline opp i trynet på alle som tror at man er urein, men det er ikke alle som tror på en slik test heller. Har noen bestemt seg for at de tror du boler, så vil de påstå at du har juksa på testen, uansett om de hadde fått overvåke deg 24/7 i et helt år..

Beklager å fortsette tråden for dumme spm, men kan ikke bare deltakerne eller klubben dekke dekke kostnaden? Er vel relativt vanlig å betale en deltakeravgift for å være med på idrettsarrangementer.

edit: ...oooog de trenger jo ikke teste alle. Kan jo ta stikkprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En test ligger på rundt 6-7000 Aaandreaaa (sist jeg hørte noe)... Var noen jenter i fjor som prøvde å opprette et "reint" team, men det lot seg ikke gjennomføre økonomisk... Og uansett, som sagt, mye stoffer forsvinner fort ut av kroppen, og testene blir da bare en falsk trygghet...

Er jo bare å se på kjente utøvere som er blitt testet hundrevis av ganger uten å bli tatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...