Gå til innhold

Hvor langt kan man nå rent i bikinifitness?


PB jellytime

Anbefalte innlegg

FrkHoel og Christinajada.. Dere er jo utrolig gode eksempler på det, og jeg tviler ikke på at det er mulig så absolutt ikke.. Jeg tenker vel heller mer på om man er så uheldig, og ikke har gentikken helt på sin side? Eller vil dere si at absolutt alle står en sjanse, bare man jobber hardt og lenge nok?

Jeg reflekterer over meg selv nå, og jeg har trent styrke i litt over 2 år.. ( det er faktisk helt sant:oops:) Og jeg vet hvor feilene mine ligger ,og jeg skylder kun på meg selv.. men avogtil tviler man jo på om man egnetlig noen gang, i det hele tatt har en sjangse. For man ser opp til folk, og noen av disse har tilogmed startet på likt tidspunkt som en selv, så da begynner man å lure og kanksje tvile.. Men rart er det at selvom man tviler, så fortsetter man, og gir heller ikke opp..:)

Hva mener du med at du ikke har genetikken på plass? Tenker du da fysikken generelt eller at du hadde hatt vanskeligheter med å komme ned i fettprosent?

Jeg kan ikke påstå at jeg har genetikken på plass heller mtp. fysikken (jeg er en smule hjulbeint, så jeg kommer aldri til å få de perfekte beina ved at jeg ikke klarer å presse knærne sammen når jeg poserer), men det har ikke stoppet meg forde. Det viktigste for meg er uansett ikke om jeg vinner eller ikke, men at jeg klarer å forbedre den fysikken og formen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo nettopp pga av jukserne man får helt feile forestillinger om tidsperspektivet, har man aldri trent er det kanskje urealistisk å forvente at man skal komme seg på en scene innen 2 år, hvor ble treningsgrunnlaget av? Om man ønsker noe så jobber man lenge nok for det, å ikke setter urealistiske krav som går på bekostning av resultat.

Hva om jeg sa at det tok 5 år å hevde seg, ville de fortsatt hatt like lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp pga av jukserne man får helt feile forestillinger om tidsperspektivet, har man aldri trent er det kanskje urealistisk å forvente at man skal komme seg på en scene innen 2 år, hvor ble treningsgrunnlaget av? Om man ønsker noe så jobber man lenge nok for det, å ikke setter urealistiske krav som går på bekostning av resultat.

Hva om jeg sa at det tok 5 år å hevde seg, ville de fortsatt hatt like lyst?

Det der. Så jæææævlig det der.

Jeg LER av Facebook bilder av spinkle 17åringer som i.l.a. 12 mnd ser ut som Hugh Jackman. "It's all natural, baby!" Ugh, yeah, NO!

Det verste er jo at folk biter på og forventer de sykeste fysikkene i.l.a. 1-2 år og blir demotivert når deres egne resultater ikke samsvarer med Facebook/Instagram/whatthefuckever.

"Løft og spis maten din". Done.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke. Pratet med de før, og selv om de får en del sånne forespørsler så gjør de ikke tester på bestilling da litt av greia er at testene skal komme uventet.

Og det er litt av problemet. Om man så tar test i egen regi er det jo alt for lett å være selektiv på hvilke man vil vise frem, for ikke å snakke om å være selektiv på hvilke dager som passer best ;)

Det beste hadde jo uansett vært om det kostet litt ekstra i året, men at man da hadde betalt for at man sannsynlig vis ble testet x ganger i året.

Det er jo litt leit at man føler enkelte grener mer er Nerdcup i Kjemi enn noe annet, men sånn vil det alltid være i idrett på et visst nivå - og det er vel også grunnen til at "de mykere" klassene har blitt innført? Om ikke annet får dere trøste dere med at dere ikke skal konkurrere i kroppsbygging ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de mindre klassene handler først og fremst om at Alle Skal Med™ i tillegg til at man da har klasser som representerer flere menneskers preferanser mtp estetikk (se bare hvor populær bikiniklassen har blitt på rekordtid).

Men idrett, det er det ikke. Kanskje med unntak av AF og den turnklassen i fitness ingen deltar i i Norge, som er greit innenfor sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt leit at man føler enkelte grener mer er Nerdcup i Kjemi enn noe annet, men sånn vil det alltid være i idrett på et visst nivå - og det er vel også grunnen til at "de mykere" klassene har blitt innført? Om ikke annet får dere trøste dere med at dere ikke skal konkurrere i kroppsbygging ;)

Det vil/kan være slik i idrett på et visst nivå, med nok private sponsorer til at pengene er så gode at man a) har råd til å jukse med et skikkelig apparat, og B) pengepremiene er så store at de tar risikoen.

Men om vi ser på bygging helt ned på laveste nivå (en liten norsk konkurranse vs mr. Olympia) så oppfyller ikke det kriteriene til idrett, pengepremier eller risk vs reward annet en å vinne den konkurransen. Å allikevell florerer det med dop, rett og slett for at det er eneste måten å oppnå den fysikken en selv, fansen og dommerne forventer. Altså legger hele systemet i seg selv opp til at de skal bli større, hardere, mer rippa etc.

Altså, selv om bygging ikke oppfyller noen av kriteriene, er det fri flyt, og faktisk et premiss for å kunne hevde seg (selv om det "ikke snakkes om"), så om det ikke er pengene eller prestisjen som er drivkraften er det "sporten" i seg seg selv som er blitt råtten, evt. alltid har vært det. Så hva kan vi forvente? Utøverne blir ikke mer ærlig en rammene rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkHoel og Christinajada.. Dere er jo utrolig gode eksempler på det, og jeg tviler ikke på at det er mulig så absolutt ikke.. Jeg tenker vel heller mer på om man er så uheldig, og ikke har gentikken helt på sin side? Eller vil dere si at absolutt alle står en sjanse, bare man jobber hardt og lenge nok?

Jeg reflekterer over meg selv nå, og jeg har trent styrke i litt over 2 år.. ( det er faktisk helt sant:oops:) Og jeg vet hvor feilene mine ligger ,og jeg skylder kun på meg selv.. men avogtil tviler man jo på om man egnetlig noen gang, i det hele tatt har en sjangse. For man ser opp til folk, og noen av disse har tilogmed startet på likt tidspunkt som en selv, så da begynner man å lure og kanksje tvile.. Men rart er det at selvom man tviler, så fortsetter man, og gir heller ikke opp..:)

Jeg har fått inntrykket av at de fleste som konkurrerer i fitness gjør det for sin egen del, og ikke fordi de absolutt må ta rotta på konkurrentene. Fitness is a journey etc. Det handler vel ikke så mye om honor and glory i konkurransen som det gjør om å komme i "sitt livs beste form". Hvis man virkelig brenner for å komme seg opp på scenen så vil jeg si go for it, men det må nesten være fordi man vil det for sin egen del og ikke fordi man vil se ut som noen andre. Og hvis man vil det for sin egen del og man liker det man driver med, så spiller det vel egentlig ingen rolle hvor lang tid det tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å teste alle som vinner? Det vil nok legge en liten demper på gleden ved misbruk. Du vinner og utestenges, eller du tenker deg to ganger om å prøver å vinne rent. Uansett vil det sende et signal om at man i det hele tatt bryr seg. Og igjen, NKF sine sider har ikke engang en link som fungerer til deres "anti-doping" informasjon.

Det er da råd til å teste de som vinner vel? Eller ligger kanskje problemet heller litt med viljen til det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å teste alle som vinner? Det vil nok legge en liten demper på gleden ved misbruk. Du vinner og utestenges, eller du tenker deg to ganger om å prøver å vinne rent. Uansett vil det sende et signal om at man i det hele tatt bryr seg. Og igjen, NKF sine sider har ikke engang en link som fungerer til deres "anti-doping" informasjon.

Det er da råd til å teste de som vinner vel? Eller ligger kanskje problemet heller litt med viljen til det? :)

Vel, etter hva jeg har forstått, så stopper de fleste med både bol og testo ca 4-6 uker før konkurranse, så jeg vet ikke helt hvor mye en test vil gi utslag på konkurransedagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått inntrykket av at de fleste som konkurrerer i fitness gjør det for sin egen del, og ikke fordi de absolutt må ta rotta på konkurrentene. Fitness is a journey etc. Det handler vel ikke så mye om honor and glory i konkurransen som det gjør om å komme i "sitt livs beste form". Hvis man virkelig brenner for å komme seg opp på scenen så vil jeg si go for it, men det må nesten være fordi man vil det for sin egen del og ikke fordi man vil se ut som noen andre. Og hvis man vil det for sin egen del og man liker det man driver med, så spiller det vel egentlig ingen rolle hvor lang tid det tar?

Selvfølgelig.. Og jeg har ingen planer eller ønsker om å stille, så det handler ikke om konkurranse. Det jeg mente var om man unten doping kan klare å komme i en like bra form, og ja.. nettopp for seg selv. Men vi er jenter, og vi sammenligner oss med hverandre. Skal ikke snakke for alle her, men jeg gjør iafl det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter hva jeg har forstått, så stopper de fleste med både bol og testo ca 4-6 uker før konkurranse, så jeg vet ikke helt hvor mye en test vil gi utslag på konkurransedagen?

Det i alle fall mer en ingenting tenker jeg. Men er kanskje greit å bare være ærlig å kjøre "vi bryr oss ikke" linja helt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det i alle fall mer en ingenting tenker jeg. Men er kanskje greit å bare være ærlig å kjøre "vi bryr oss ikke" linja helt ut

Vel, det kan jo kanskje kjøre en slags skrekk i de som er nye i gamet og ikke vet hvor lenge diverse stoffer sitter i kroppen om man tester vinneren i hver klasse. Noen vil kanskje slå ut posetiv mens andre negativt selv om de har brukt dop. Hadde jo vært litt morsomt med tanke på at noen av dem folk er fast bestemt på at doper seg faktisk viser seg å være helt rein, for det vet jeg også at det er en del folk som er, mot alle odds:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å teste alle som vinner? Det vil nok legge en liten demper på gleden ved misbruk. Du vinner og utestenges, eller du tenker deg to ganger om å prøver å vinne rent. Uansett vil det sende et signal om at man i det hele tatt bryr seg. Og igjen, NKF sine sider har ikke engang en link som fungerer til deres "anti-doping" informasjon.

Det er da råd til å teste de som vinner vel? Eller ligger kanskje problemet heller litt med viljen til det? :)

Nå ser jeg for meg en gjeng med byggere som desperat forsøker å flykte fra lokalet idet vinneren blir kåret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg for meg en gjeng med byggere som desperat forsøker å flykte fra lokalet idet vinneren blir kåret...

Haha, "Og Vinneren er......nummer 8!!!"

Nummer 8: "Oh shit, im outta here"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bli spennende å se hvordan dette håndteres etter bruk også er blitt ulovlig, eller om alt fortsetter som før (som egentlig er tilstanden vi diskuterer nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å teste alle som vinner? Det vil nok legge en liten demper på gleden ved misbruk. Du vinner og utestenges, eller du tenker deg to ganger om å prøver å vinne rent. Uansett vil det sende et signal om at man i det hele tatt bryr seg. Og igjen, NKF sine sider har ikke engang en link som fungerer til deres "anti-doping" informasjon.

Det er da råd til å teste de som vinner vel? Eller ligger kanskje problemet heller litt med viljen til det? :)

Å teste vinnerne har ingen effekt, for da slutter man bare tidligere. Det er derfor man ikke annonserer testing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...