Gå til innhold

Hvor langt kan man nå rent i bikinifitness?


PB jellytime

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å teste vinnerne har ingen effekt, for da slutter man bare tidligere. Det er derfor man ikke annonserer testing ;)

Man kan ikke vite når resten av utøverne har avsluttet sin bruk, så fristelsen kan nok fort bli såpass stor at man "bare holder på litt lenger" hvis man virkelig har lyst til å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å teste vinnerne har ingen effekt, for da slutter man bare tidligere. Det er derfor man ikke annonserer testing ;)

Tja, folk tas likevel. Er da både folk innenfor IFBB og innenfor organisert idrett som har fått medaljer i posten, og som sagt har det da røket norske utøvere både på EM og Nordisk i løpet av de siste fem årene, så helt uten effekt er det da ikke. Men du har helt rett i at det er flere som ryker på out of competition testing.

Eller så blir det som med Idol at man egentlig har mer lyst på 2.plass enn seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke vite når resten av utøverne har avsluttet sin bruk, så fristelsen kan nok fort bli såpass stor at man "bare holder på litt lenger" hvis man virkelig har lyst til å vinne.

Pluss

Hurr Durr jeg kan regne på halveringstider + <implying at deltagerne i det hele tatt vet hva de får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://heidivonkakoi.blogg.no/

I kommentarfeltet til det øverste innlegget innrømmer HVK tidligere dopingbruk.

Ikke overasket, men fantastisk at hu innrømmer det!:)

Som ung utøver prøvde jeg ulike doping midler, men da sto jeg aldri å ropte ut om noe annet heller. Konkurransene mine i USA har jeg vunnet (og fått andre plass) som rein utøver. Dette har jeg heller aldri ropt høyt om, fordi jeg da i tidligere år hadde prøvd. Syntes ikke da at jeg kunne skryte av å vinne reint.

Det viser seg at å bruke muskelbyggende "kosttilskudd" har effekt i lang tid etter kuren. Så ja, hun whatshername har helt rett i at man strengt tatt ikke kan skryte av å vinne "reint" når man har gjort noen kurer for årevis siden. De kurene har fortsatt effekt.

Aftenposten Viten: Musklene dine kan huske.

(Hvis du ikke får til å lese på Aftenposten pga. for mange leste artikler, slett cache i nettleser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte kretser betyr "ren" at de er ren NÅ, og ikke alltid ren. Så konseptet ren betyr ikke noe for dem. På samme måte som de ikke forstår bruk/misbruk.

Bruk = Vet ikke om de har tatt skade enda

Misbruk = Fått diagnose

Uansett hvor mye folk måtte synes dette er feil, så bruker de doser over hva som anses for bruk, og for formål som er utenfor hva som anses for bruk. Å i tillegg anbefale det og fortelle om "sikkerhet" når de selv ikke engang vet om de illegale stoffene de kjøper inneholder virkestoff, hvordan virkestoff og evt for mye virkestoff. Det er ikke bare uansvarlig, men direkte farlig og skremmende å høre på "hvor trygt det er gitt at du ikke får varige men, som du får vite etterpå"

Det er ikke farlig før det har blitt farlig lizzom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drøy sammenligning o_O Nå er vel ikke tidligere kreft-pasienter så veldig aktuelt i denne diskusjonen. Og hvis du har overlevd kreft og fått noen doser med steroider som del av behandlingen (sannsynligvis langt lavere dosere enn juicere) så skal du faenmeg få stille i hva som helst for min del så fremt vedkommende ikke fortsetter "medisineringen" i ettertid.

Klart, Lance Armstrong dro den litt langt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt på de som får steorider i forbinnelse med kreftsykdommer(for å ungå tap av vekt og muskelmasse, slik at kroppen ikke skal bli for svak for å bekjempe kreften sammen med cellegiften), de kan jo aldri i ettertid kunne kalle seg rein...

Ja dem, og de som behandles med veksthormoner på grunn av at man er kortvokst dras til stadighet frem i ren vs skitten-debatter, stort sett av bolere. Det er kanskje snakk om en eller to(?) utøvere i løpet av et år i hele idretten og er i beste fall en søkt problemstillinbg. De som doper seg doper seg stort sett langt hardere.

Forskjellen er som følger:

Hvis jeg bruker et medikament på dopinglisten på grunn av sykdom, kan jeg søke om medisinsk fritak. Da må jeg kunne dokumentere at jeg ikke har noen effekt av dette ut over å komme opp på et "normalt" nivå innenfor det medisinen skal hjelpe mot. Dersom jeg ikke har resept eller fritak er det doping. For de aller fleste medisiner går det helt fint, men anabole er et unntak. Selv om du får testosteron av legen din er det doping likevel. Tough shit. Om du er midt i en kreftbehandling er det vel ikke toppidrettssatsning man først og fremst tenker på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en stor forskjell på å bruke steorider på lovligvis(legen/sykehuset er ansvarlige for de medikamentene du blir satt på) og det å drive på med det på ulovligvis. Men med tanke på at man ved bruk av steorider også vil oppleve å ha fordeler av det etter endt kur, i flere år etter, så er det jo alltids noen som vil påstå at de som har blitt satt på steoridekur i forbinnelse med sykdom ikke vil kunne kalle seg 100% rene. Det er jo selvfølgelig en fordel om de vil bygge masse, men litt kipt å få slengt etter seg av alle idioter som ikke kan unne dem gleden over at de har overlevd kreft og ønsker å bygge en bra kropp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en stor forskjell på å bruke steorider på lovligvis(legen/sykehuset er ansvarlige for de medikamentene du blir satt på) og det å drive på med det på ulovligvis. Men med tanke på at man ved bruk av steorider også vil oppleve å ha fordeler av det etter endt kur, i flere år etter, så er det jo alltids noen som vil påstå at de som har blitt satt på steoridekur i forbinnelse med sykdom ikke vil kunne kalle seg 100% rene. Det er jo selvfølgelig en fordel om de vil bygge masse, men litt kipt å få slengt etter seg av alle idioter som ikke kan unne dem gleden over at de har overlevd kreft og ønsker å bygge en bra kropp..

Nå vet jeg ikke med deg, men jeg er ganske sikker på at de aller fleste med antidopingholdninger ikke først og fremst har dem for å robbe mestringsfølelse fra tidligere kreftpasienter :p

Man kan ikke anta seg bort fra fakta. Og fakta er at det høyst sannsynlig er et element av permanente effekter, derfor vil man aldri være helt "rein". Samtidig tror jeg det er ytterst få som ville finne på å holde det mot deg på noe som helst vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare vet av noen idioter som har den tankegangen at selv om det er livsnødvendig medisin, så er det doping om det står på dopinglistene, derfor jeg tok det opp. Få ting gjør meg mer trist enn folk som sier "Selv om han har asma, så synes jeg ikke han skal få lov til å drive med langrenn når han tar medisin, for asmamedisin er prestasjonsfremkallende. Og om han kan bruke det, så bør alle andre få bruke det å".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astmamedisin er ikke prestasjonsfremmende med mindre du har... astma.

Ta deg en kveld sammen med 5-6 hjerndøde bro's med veldig sterke meninger, og sleng ut noen ideer og påstander om idrett og medisin, og så begynner du bare å planlegge hvilken metoder du kan bruke for å ungå skyld i drapene du sliter med å ikke begå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...