Jump to content

Erik Elton

Members
  • Content Count

    186
  • Joined

  • Last visited

About Erik Elton

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/31/1989
  1. - Frossne bær - en neve - 1 banan - neve havregryn - 2 egg - melk eller vann ekstra: - peanøttsmør - spinatblader
  2. Er nok tett ved hovedgrunnen for at det heter kosttilskudd.
  3. Brannfakkel! I en diskusjon med en kompis uten for fitness, anngående kost tilskudd. Altså en påstånd som er helt på jordet, som er at man i teorien man kan leve kun på kosttilskudd. Pga næringverdiene er bedre i kosttilskudd, enn vanlig mat. Funker ikke! Det vet jeg, men i skrivende stund klarer jeg ikke finne på knusende forklaring på han sin påstand. Gi meg så er klar til neste gang. En smule bedugget dog.
  4. hmm, var nok det jeg hadde min tvil om at det ikke har noe stor virkning. sjekka linken også. Børge sa det ikke hadde ikke noe stor virkning heller.
  5. Er det faktorama eller fleipolini at man frigjører testosteron ved å trene beina? Mener å ha lest at dette er faktisk et faktum! Og hvis vi går ut i fra at dette stemmer, så lurer jeg på dette? La oss si at man vil øke volumet i en bestemt muskelgruppe, f eks. skuldre. Vil man da få en skuldervekst boost/styrkeboost/tesoboost i skuldrene ved å trene de etter man har hatt en beinøkt? er vel uansett snakk om små mengder når det er snakk om en naturlig vei, men litt er bedre enn ingenting Btw, noen som vet om feks, Børge Fagerli eller Layne Norton har utalt seg noe om dette tema?
  6. sweet! ja, det var noe ala som du sa, jeg hadde tenkte meg ut takk for svar
  7. EY! Skal begynne med PHAT, men skuldrene trenger masse "love." Så hvis noen har god erfaring med phat og vet hvordan man kan legge til skulder øvelser på en fornuftig måte, så kom med innspill Har kjørt Phat i en 6mnd periode før, og jeg liker det veldig godt. Har en viss anelse på hvordan jeg skal legge det opp men trenger vinklinger og synsing fra andre gym-rats!
  8. Takk for svar! :-) er nok et mål av ambisiøse dimensjoner, han hadde satt av 2 år på å nå målet. Du mener drt er bedre å gå ned i vekten også starte på styrken også holde vekta nede?
  9. Hei! Har en kamerat som holder på med styrketrening. Hans hovedmål er å øke en betraktelig styrke innen benkpress. Kom med et mål om å nå 200kg raw i benk, men da vil han veie 90kg. Han veier nå 110-115 kg, og er 173-175 høy. Jeg tror han løfter 150kg nå, men treningen har ikke vært kjempe seriøst den siste tiden, men kjempe motivert for ta det et hakk videre. som jeg sa til han å komme ned på 90 kg og benke 200kg er veldig vanskelig. Han er veldig sterke av naturlige grunner, så jeg målet er nok helt sikkert mulig for han. så spørmålet er kostholdet hans? Hva bør det innholde for å øke styrken men likevel gå ned i i vekt?? Jeg har en viss kunnskap, men jeg trenger sårt in-put av andres meninger rundt dette
  10. Jeg har sett flere tilfeller at det kan skje. Og sant som du sier, hvorfor ikke kjøre sams siden noen debutanter er på høyde med de beste Jeg trodde det var normalt med en debutant-klasse uansett, men det blir moro og se hvordan man ligger ann med de råeste da
  11. Jeg tror ikke det er nødvendig siden du er fersk i gamet, men etterhvert kan det jo bli en nødvendighet. Tipper du får bra fremgang, så lenge du øker vekt og ligger innen reps område. Godt eksempler det Tiwas kom med, økningen i reps med samme vekt
  12. Så etter 10 uker burde du ha økt vekta i benk med 50 kg? å øke 2,5 til 5 kg per øvelse i uka er på langsikt urealistisk. På de øvelse du har stagnert kan du gå tilbake på schratch og begynne å ta av 10 til 15% prosent av vekta der du klarer akkurat 8 reps, også øker du 1kg istedet i uka. Det føles kanskje ikke riktig siden du klarer mer, men effektivitet på trening vil være lik.
×
×
  • Create New...