ShreddedWheat Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 Filmfavoritter er subjektivt, ja. Men målet for å bedømme kvalitet, er en del objektive standarder. Derfor du ser at de som vinner filmprisene sjeldent er publikumsfavoritter. På samme måte som at de virkelig gode ølene aldri kommer til å bli drukket like mye av som den generiske industripilsen. Ringenes Herre fikk da også veldig bra rating fra kritikere også? Men enig om at de "beste" filmene sjeldent er de som får oscar elns. PlastBox 1 Siter
ShreddedWheat Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 Ikke noe hat fra min side. Men kanskje fra din? Ironi i hverdagen vet du Var ikke helt seriøs selv Groenhaug 1 Siter
Mali-H Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 86. følte plutselig at det er mye jeg har gått glipp av, må jeg gjøre noe med en dag jeg får tid (og det skader jo ikke å se rear window for ente gang) Siter
Raptorial Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 Ringenes Herre fikk da også veldig bra rating fra kritikere også? Men enig om at de "beste" filmene sjeldent er de som får oscar elns. De fikk forholdsvis bra med Oscarer og Academy Awards, ja Sjæl er jeg latterlig stor fan av Ringens Brorskap. Og jeg elsket bøkene, så det var ikke det. Min rant generelt var mer at den lista her bar preg over at enkelte filmer har en voldsomt stor fanboy-base, som tydeligvis gir 10 stjerner... Selv om de jo strengt tatt ikke er noe annet en enkel underholdning. Eksempelvis Avengers og Pirates of casbbdbsbcvsibvsiean-filmene. malenesofie 1 Siter
Corduroy Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 32 Challenge accepted? (eventuelt førstemann? ) Siter
Lloyd Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 Herregud... 246, ikke spør. "Bodø" Sondre Aalbotsjord, FrkDings13, Indiska og 1 annen 4 Siter
Myr Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 De fikk forholdsvis bra med Oscarer og Academy Awards, ja Sjæl er jeg latterlig stor fan av Ringens Brorskap. Og jeg elsket bøkene, så det var ikke det. Min rant generelt var mer at den lista her bar preg over at enkelte filmer har en voldsomt stor fanboy-base, som tydeligvis gir 10 stjerner... Selv om de jo strengt tatt ikke er noe annet en enkel underholdning. Eksempelvis Avengers og Pirates of casbbdbsbcvsibvsiean-filmene. Altså, god film er ikke bare dype kredsankerfilmer. Film er jo i bunn og grunn ment for å underholde. At enkle filmer som Inception, Back to the future, Frihetens regn, Die hard etcetc ligger der er da helt greit. De har ekstrem stor underholdningsverdi og er god film, selv om de ikke er filmer man sitter og leser seg opp på etterpå og ser flere ganger for å få med seg detaljer, som feks Memento. Dessuten er imdb-lista naturligvis preget av en del populistiske filmer og mye kvalitetsfilm fra Asia osv gjemmer seg lengre ned da det ikke er fjortisser som instatrykker 10 i score på de. IMDB-skalaen er veldig fin, spesielt når man har "lært" seg hvordan den fungerer og hvordan folk rater enkelte type filmer og at nye filmer starter med usaklig høy score osvosv Siter
Christian_B Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 104. Trodde tallet skulle være høyere, men for mange tegne/barnefilmer, si-fi og japanske særinger for min del Siter
Nikko21 Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 Har sett hele 19 filmer på den lista! Siter
FitFish Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 52. Skuffet over mine se-film-skillz, her finnes det forbedringspotensiale! Siter
ThereseHag Skrevet 27. november 2013 Skrevet 27. november 2013 78. Litt skuffet mtp at jeg jobber i filmbutikk.. Siter
Tamadeus Skrevet 28. november 2013 Skrevet 28. november 2013 67. Inb4 Tamadeus sier alle. 62 =D Mye ræl der. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.