Gå til innhold

Hvor mange filmer fra IMDB top 250 liste har du sett?


Eliza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

129, og så bare en film blant de usette som faktisk så interessant ut, nemlig Ip Man.

Til Raptorial og ShreddedWheat:

Filmsmak er subjektivt, men Ringenes Herre er unektelig rimelig gode filmverk. Rosemary's Baby, on the other hand.. ville heller plassert den et sted på "Worst 25 (ja, 25) movies of all time." HERRE for noe bedritent makkverk! Hva med Jaws? Holy jeebus christ allmighty, den hadde glatt havna på samme liste som Rosemary's Baby. V for Vendetta..? Ikke at den er i samme liga som de to andre, men hva gjør den spesiell nok til 161. plass? o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

129, og så bare en film blant de usette som faktisk så interessant ut, nemlig Ip Man.

IP MAN! Donnie yen ftw. Han har spilt i mye bra kung fu greier, flash point er en av de bedre fra han. Og seff IP MAN!

Forøvrig havna jeg på 97, noe som ikke helt gjenspeiler hvor mange filmer jeg har sett, for det er mange, men jeg foretrekker litt lettere filmer til daglig, og en tung en i ny og ne. Da er det jo greit å ha 250 lista å gå ut ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fikk forholdsvis bra med Oscarer og Academy Awards, ja :p

Sjæl er jeg latterlig stor fan av Ringens Brorskap. Og jeg elsket bøkene, så det var ikke det.

Min rant generelt var mer at den lista her bar preg over at enkelte filmer har en voldsomt stor fanboy-base, som tydeligvis gir 10 stjerner... Selv om de jo strengt tatt ikke er noe annet en enkel underholdning.

Eksempelvis Avengers og Pirates of casbbdbsbcvsibvsiean-filmene.

Hva er det folk ser film for, om jeg tør spørre? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett 144, men samboeren min har rundet lista flere ganger.

Mangler nesten alle samuraifilmene, aner ikke helt hvorfor jeg ikke har sett hverken Ran eller Seven Samurai enda. Mangler også en bråte med klassikere, med Hitchcock som et hederlig unntak, der er jeg ganske oppdatert.

Skulle en gang i tiden fullføre listen, men kom meg aldri så langt. Får gi det et nytt forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow... for ei liste.

Mange bra filmer der... mye.. "hva faen?"

Eksempelvis både to tårn og atter en konge... Så høyt oppe.

Virkelig... blant verdens 10 beste filmer? De to?

Avengers på lista over verdens 250 beste filmer?

Jajaja, artig artig.

65.

Det er en liste over best likte filmer, ikke nødvendigvis beste filmer. Stor forskjell.

114 kom jeg frem til. Har vurdert å se meg opp på resten, men er så mye gammelt ræl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...