Gå til innhold

Kosthold i Jula


NickFitness

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Denne tråden gikk jo helt bananas jo, haha. :)

"Jeg vil ikke gi deg råd om spising i jula fordi jeg syns du skal gjøre som alle andre og drite i det".

Er vel ikke andre råd å gi enn å holde seg til rutinene dersom det er det han ønsker. Må man ha noen form for sunnifisert typisk julekos har vi jo alltids klementiner, nøtter, torsk, sukkerfri bakst og lettbrus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul = kos :D

Jeg gleder meg til jul, og jeg kommer til å spise akkurat det jeg har lyst på i den mengden jeg vil. Jeg er altfor glad i mat og jula til at jeg vil sette noen regler eller grenser på det.

Men jeg tar ikke helt av 1 desember og sier at jula varer helt til påske.

Jeg trener som vanlig, og får somregel gode økter med mye energi, og hvem liker vel ikke det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Byttnavn

Jeg har lest mye på kriweb og er superimponert over bloggen hennes.

Men jeg får bare ikke til den alternative baksten whatsoever. Er en kløpper på "vanlig" mat og kakebaking men madelmel og kokosfett, proteinpulver er ikke gode materialer å lage noe fornuftig av synes jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er det litt sånn at uansett hvor mye jeg vil kose meg så stopper det seg selv. Har jo gått ned 15 kg siste året noe som har gjort mage sekken mindre, prøver jeg å proppe inn mye og fet mat setter det seg til slutt i halsen å går ikke ned en bit til.

etter å ha kuttet ut sukker i ett år så er det blitt sånn at spiser jeg mat med sukker i får jeg influensa symptomper, uhyggelig kvalm blir jeg, som en ble som barn i bursdagsselskaper hvor det var fritt fram.. Å gå med mageknip hele jula er ikke aktuelt så må nok holde igjen litt, men har ikke tenkt å veie, logge eller kaloriberegne mat i jula, men kommer ikke få ned alt jeg vil av naturlige grunner. Å har en familie rundt meg som forstår godt intressen min og de er snille og legger frem samarin etter maten til meg.

Å ikke misforstå meg, jeg er ingen tynnis med anorexi men derimot enda overvektig, men ser meg selv som sunn og sterk. Å ja, jeg blir å smake på godsakene, bli sprengmett og nær ved å spy i jula, men kommer aldri få ned så mye som jeg kansje kunne finne på å dra i meg for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye på kriweb og er superimponert over bloggen hennes.

Men jeg får bare ikke til den alternative baksten whatsoever. Er en kløpper på "vanlig" mat og kakebaking men madelmel og kokosfett, proteinpulver er ikke gode materialer å lage noe fornuftig av synes jeg :(

Man må justere ganske mye på mengder osv når det kommer til disse produktene, de er jo i hovedsak ikke like optimale til baking som vanlig hvetemel, gjær etc. Sukrin har også en heelt annen virkning enn vanlig sukker..

Det jeg som regel gjør er å kun bytte ut litt av ingrediensene med ''sunnere'' alternativer - da går det som regel bra:)

50/25/25 hvetemel, mandelmel og kokosmel for eksempel. Ellers er jeg egentlig mest fan av å bytte ut litt av melet med fiberfin, da blir baksten akkurat like perfekt som vanlig - men den metter mer så man vil spise mindre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har høyrd mykje snakk om ein gylden middelveg:) Jul vert nok litt ekstra kos for min del, men kjem ikkje til å kaste alle hemningar. Eg let kvardag vere kvardag og helg vere helg. Sjølv om det vert meir mat kjem eg til å styre unna snop og unødvendige kcals sjølv om det er jul:)

Jula er ikkje berre snop, men masse bra mat som egg, sild, skinke osv. Julemiddag er for meg kun på julaften uansett.

Ellers må folk få gjere AKKURAT kva dei vil og kva som gjer at dei kjenner seg vel. Ditt kosthold er di sak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke julemiddagen og et par kakestykker som ødelegger trening/fremdriften:)

Den har jeg tenkt å innta med god samvittighet uansett.

Men helgefri fra sunn kost fredag-søndag går vel dårlig...

Julemiddagen Gir vel bare økt energi til noen gode treningsøkter mellom jul og nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg har faktisk aldri skjønt denne problemstillingen for å være ærlig. Nå kan det ha noe med at jeg ikke er noe særlig glad i julemat, så det eneste jeg loader opp på er pepperkaker og klementiner, men det er bare et par uker i året. Og forde det er jul er det ikke dermed sagt at man MÅ hive seg over all juleribba mm. bare fordi det er jul. Det er jo helgg og påske og bursdager og ditt og datt ellers i året også, så hvorfor det skulle være noe større problem enn andre uker, skjønner jeg ikke :)

Enig! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...