Jump to content

BananArne

Members
  • Content Count

    320
  • Joined

  • Last visited

About BananArne

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 09/30/1992

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. BananArne

    Clean bulk

    Nå har jeg trent en del år veldig variert så klarer ikke å legge på utrolig mye hver uke men sikter vel kanskje på 100-200g pr uke hvor jeg ønsker mest mulig muskler og minst mulig fett. Skal sies at jeg også er stuer på Gardermoen på helger så brenner mye krutt der også. fant en plan på nettet som ikke var så fryktelig ulik min som jeg syntes så fornuftig ut tenker å kjøre overskudd på treningsdager, vedlikehold på ikke-treningsdager, høres bra ut mtp ikke mye uønsket fett?
  2. BananArne

    Clean bulk

    Hei! Tenker å legge på mer muskelmasse. Har en matplan jeg har brukt på deff hvor det har blitt noe +- men den funket veldig bra. Jeg lurer på om den ser grei ut for bulk om jeg bytter ut noe av fettet med karbo og evt legge på noen kalorier fredagene jeg har harde økter eller doble økter? Styrke+B.jiujitsu. Eventuelle endringer som bør gjøres eller hvordan ser det ut? Macroene har noe avvik da det er noe cirka da jeg kan variere mot en kyllingfilet og en halv pakke kjøttdeig for eksempel. 180 høy ca og veier rundt 83-84 kg. Har ei god klype på magen, men ikke lubben eller tjukk. Som styrke/bygging blir det dette fullkroppsprogrammet 3 dager i uken med et fokusområder hver økt hvor eg legger til noen ekstra sett eller øvelser på den bestemte muskelen.
  3. BananArne

    Hodepine ved trening

    Nokså sant, hørt om mange som har fått hodepine etter crossfit. Men det som er så rart er at jeg har gjort mye olympiske løft selv med intensitet og div crossfit trening uoffisielt. Men kan ha noe å gjøre med st jeg har hatt pause fra sånn tung trening en stund. Kan sikkert også ha sammenheng med trening til ultra, eksamener og jobb - mye stress vil jeg tro.
  4. BananArne

    Hodepine ved trening

    Har prøvd. Men skal fortsette litt med det og se. Ser også at det kan være overtrening (?) trente veldig mye og hardt fram til ultra med både løping og crossfit og det oppstod ved tunge løft med intensitet. Snakket med flere som har hatt akkurat samme greiene og de har bare kuttet trening eller tatt det rolig et par uker så har det gått vekk. Men skyt inn om dere har noe kunnskap. Fortsetter det ei uke til blir det lege
  5. BananArne

    Hodepine ved trening

    Hei, for ca. 2 uker siden når jeg trente dukket det opp smerter i bakhodet/nakkerota på venstre side. Hadde akkurat meldt meg inn i crossfit gym. Det kommer når jeg anstrenger meg litt og det kommer litt trykk til hodet, eller ved at jeg anspenner nakken. Det har kommet hver gang jeg har trent siden da, så har måttet korte ned/kutte ut resten av økta. Løp birken ultra forrige helg, og det kom ikke da utrolig nok, men i går f.eks. når jeg hoppet i mjøsa og skulle kråle til en bøye med hodet over vann da jeg ikke hadde briller, da kom det med en gang. Det bare smeller baki der på en måte så er smertene der. Og i dag tok jeg en kort og lett løpetur for å kjenne litt. Det kom ikke særlig ved løpinga når tempoet er jevnt, men stoppet for å ta 20 knebøy uten vekt og da kom det gradvis på rundt 15 reps. Hva kan dette være? Er utrolig irriterende da jeg faktisk nesten ikke kan trene styrke. Det funker å ta noen hangups, noen få pushups og mage, men så fort jeg øker reps eller kjører med vekter så smeller det. Det kan sitte i fra noen minutter til flere timer avhengig av hvor lenge jeg holdt på etter at smertene kommer. Har prøvd å massere musklene baki nakken, strekke ut osv, men har ikke hjulpet særlig. Forresten: det kan også dukke opp ved klimaks (seksuelt). Smertene holder seg bak på venstre side, men brer seg noe framover på venstre side. Hjelp!
  6. BananArne

    Single: Hvor lenge har du vært singel?

    21 år, hvis ikke barndomskjæreste teller... Har vel ikke hatt tid til å finne ei. på fritiden trener jeg mye, og det er ikke på byen man leter etter dame i mine tanker... Har egentlig aldri møtt så mye jenter jeg har likt i grad nok til å ta det videre.
  7. BananArne

    Diett sommerkropp

    Stekt i smør. Sånn ca. Søkte det opp
  8. BananArne

    Diett sommerkropp

    Tenkte jeg skulle ha pack til sommeren, så satte opp en diett. Trenger innspill. Ser den bra ut, er det noe som kan forbedres? Har en aktiv jobb (stuer på gardermoen), trener ca. hver dag: kickboksing 1-2 g i uka avhengig av arbeid om jeg rekker... Ellers er det styrke enten på morgenen før jobb, eller etter jobb, på kveldstid. Tenker å legge inn litt geriljakardio eller vanlig hiit der det passer. 2-3 ganger i uka. Her er dietten:
  9. BananArne

    måltider med mye næring

    Hehe joda, skal gå det må bare hoppe over snickers og sånt
  10. BananArne

    måltider med mye næring

    Enig med det dere sier, men føler jeg får mer overskudd sånn her, merkelig nok. Faktisk klarer jeg å spise mye mer på PF enn om jeg spise flere måltider. Og det er vanskelig mtp. jobben å spise ofte ift. PF, da jeg kjører bil nesten 3 timer daglig og. Rekker ikke å lage masse mat, så lager noen herremåltider evt. og tar med det jeg har. Noe bra idéer på epic mealtime der ja
  11. Da er jeg på periodisk faste igjen og spiser 3-4 måltider daglig innenfor 6-8 t. Følger retningslinjene mer eller mindre, men synes det er vanskelig å spise nok. Jeg har en veldig fysisk jobb nå: sommervikar som stuer på flyplass. Jeg trener 5 styrkeøkter, 2 kickboksing økter (om det passer med jobb), og 2 økter med BJJ. Sjelden de to siste passer, så blir kanskje 1 av hver. Nå om dagen ligger jeg vel sikkert på maks 3000 kcal, sjelden over og det er alt for lite ift. aktivitetsnivået. Flink til å få i meg en del proteiner, men kaloriene de sliter jeg med. Søker kaloririke oppskrifter osv. På Treningsdager, som stort sett er hver dag (bare 1-2 dager hvor jeg prøver å ikke ha noe trening pga PF.) trenger jeg mye mat meg karbo og protein, lite fett. Hviledager, omvendt. På hviledagene er det easy siden fett har mest kcal, men som sagt... Treningsdager... Føler jeg har veeeeeeldig slow gainz. Med tanke på mengden jeg har trent de siste 3 åra kunne jeg sikkert vært 10kg større om jeg hadde fått i meg nok mat. Prøver å holde meg unna crap. Hender at jeg må ty til en grandis eller noe for å få i meg nok, men det lar jeg være sjelden.
  12. BananArne

    Stille i konkurranse?

    Hola! Har drevet og fundert litt... Ønsker et nytt mål å trene mot, mulig konkurranse. Ikke helt enda siden jeg jobber mye og har alt for mye trening egentlig til at jeg kan klare mye deff.. Men kanskje innen 1-2 år. Jeg er dårlig når det kommer til klasser osv, men hvis jeg skulle stilt, kan noen si ca. klasse jeg måtte blitt med i? Er helt grønn på det der... Ligger bilder i loggen min (og avatar), og jeg veier 82 kg, 180 høy. Og dere som stiller/har stilt, hvordan gjør dere det med treninga? Finner noen til å trene dere og sette opp kost, eller ordner dere alt selv? Bare må ha noe å gå etter... Blir student fra høsten av.
  13. BananArne

    Den bittelille morratrynetråden

    Sov litt på dagen i går og glemte klokka.. Har egentlig ikke sovet i natt, men la meg og prøvde. Sto opp 4.30!
  14. BananArne

    Bør jeg fortelle han det?

    Hvis du ikke kan fortelle han ting... Hvordan skal det ende? Hvis han ikke aksepterer din fortid, at du åpner deg, hva er han å spare på? Fortell det du. Som regel setter folk pris på ærlighet. Så sant du føler du har behov for å dele det, da. Enig med Eirich, men om du føler du må få det ut, go ahead. That's my piece of bread
  15. BananArne

    Fitness? Porn? "fitporn" ?

    Potet, potat. Synes økt fokus på fitness og helse er en bra ting. Som de videoene som er linket her blir kanskje litt "overdrevet" og sexifisert, men ser stadig vekk når folk legger ut fitness bilder at det alltid er så mange haters. Ofte er de dårlig trent/usunne selv.
×