Gå til innhold

schumacher

Medlemmer
  • Innholdsteller

    113
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om schumacher

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 04. sep. 1990

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://alaschumacher.wordpress.com/

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. «Inspirasjonen»/tanken er i grunn stekt havregrøt. Dette er en enkel oppskrift, som kan varieres etter smak og behov. Tilsett rosiner, nøtter, bytt ut sjokoladeproteinet og kakaoen med vaniljeprotein eller bakeprotein. Jeg lager en god gjeng med muffins når jeg først er igang. Disse lar seg fryse, noe som gjør at det hele tiden er muffins med fantastisk næringsinnhold tilgjengelig. La de bare få avkjøle seg etter de kommer ut av ovnen, så kan du putte i frysepose og inn i fryseren. Ta opp kvelden før, så har du muffins til dagen etter. Frokost, lunsj, etter trening? PROTEINMUFFINS 350g havre
  2. PROTEINSNICKERS FUDGE 60g sjokoladeprotein jeg syns 100% myseprotein blir best her, mest kliss og «karamellaktig» konsistens1 ss sukrin+1 ss kakao1 ss speltmel/hvetemel/mandelmelLitt vann Det her er noe evig klissete greier, men det er sånn det skal være. Bland alt sammen, og rør godt, godt, godt med en gaffel mens du tilsetter få dråper med vann av gangen. Når du tror det er for lite, er det sannsynligvis nok, du må bare røre masse og klisse alt sammen. VIKTIG at du ikke tar for mye vann, da blir konsistensen for bløt, og det lar seg ikke stivne på samme måte. Ta litt bakepapir i en liten
  3. SAFTIG HAVREBRØD 5 dl vann på ca 30 grader 300g hvetemel 150g havremel malt selv i foodprossesor 200g havregryn 30g bakeprotein 1 pose tørrgjær 1 ts salt 1 ss honning Melk til pensling Store havregryn til toppen Bland alt sammen i en bolle, og tilsett vannet. Kna deigen skikkelig godt med hendene (eller i en kjøkkenmaskin). Kle bakebollen med et kjøkkenhåndkle, og sett til heving et lunt sted i 1,5 time. Da former du brødet (eller fyller i en brødform som jeg gjerne skulle gjort) på et stekebrett, og lar heve 15 minutter til. Pensle med litt melk og dryss over havregryn rett før det
  4. MILK CHOCOLATE MUFFINS Á LA SCHUMACHER Insirert av Aunt Mabel’s 3 egg 150 g mager vaniljekesam 1,5 dl vann 100 g mandelmel20 g bakeprotein eller vaniljeprotein 1,5 dl sukrin gold burde være sukrin gold varianten, det gir best smak og konsistens 1 rør steviadråper vanilla creme 2 ts bakepulver 1ts fiberhusk gir god konsistens til bakst med mandelmel50 g sjokolade jeg brukte denne her Bland sammen egg og kesam, så tilsetter du det tørre. Hell litt og litt vann til konsistensen blir riktig, ca 1,5 dl. Mens du rører vil du kjenne hvor mye væske mandelmel suger til seg, så du må sikkert h
  5. SUKKERFRIE, SAFTIGE SJOKOLADEMUFFINS 3 egg 1/2 boks mager kesam ca. 1,5 dl vann 3 dl hvetemel (ca. 180 g) 20 g bakeproteineller sjokoladeprotein evt. mer mel 2 dl sukrin gold 4 ss kakao 3 ss holder hvis du bruker sjokoladeprotein 1 toppet ts bakepulver Noen dråper stevia english toffee evt. nøytrale eller sjokolade, vanilje funker nok også Så gjør jeg som alltid – bare blander alt sammen, men venter litt med vannet i tilfelle det viser seg at 1,5 dl er litt mye. Vannet heller jeg altså i når alt er rørt sammen, da er det lettere å se når det er nok. Jeg fikk 6 STORE muffins av denn
  6. For å få den kroppen burde du hvertfall droppe å ligge i underskudd + løpe 2 ganger i uka.
  7. EPLECOOKIES 6 store 1 egg 50 g havremel du kan male havregryn i en foodprosessor selv eller kjøpe ferdig 30 g store havregryn 1 ss smør/margarin/olje det du syns måtte passe seg for deg 3-4 ss Sukrin Gold 20 g vaniljeprotein kan byttes ut med nøytralt bakeprotein, mer mel eller havregryn 1 ts bakepulver 1 ts kanel Et dryss kardemomme Bland alt sammen, og lag 6 klumper på et bakepapirkledd stekebrett. Dytt nedi eplebiter og dryss litt kanel og sukrin gold over. Inn i ovnen på 180 grader i 12-15 minutter. La de avkjøles helt, før du begynner å ta på de/spise/klå/flytte/dandere. Det bl
  8. Denne frokosten gjør meg mett, og det holder seg lenge. Mektig, og så deilig med en sterk kopp kaffe til. Egentlig høres det veldig rart ut å blande sammen dette for å koke det, men det burde prøves! Denne ideen kom frem ved en faila pannekakerøre som jeg bare putta i stekepanna og surra litt på. Bittelitt videreført ble dette reseultatet: SJOKOGRØT! 2 egg 1 ss kokosmel20 g sjokoladeprotein 4-5 dråper stevia med kokosmak. Et lite glass melk etter eget ønske. Kokosmelk var sykt digg, men ekstra lett funka også, bare sånn for å nevne noen av variasjonsmulighetene Finn fram en tykkbunnet kj
  9. SVINEWOK 2 personer 1 blomkål 1 rød paprika 1 grønn paprika 1/2 rødløk 1 ss smør 300g strimlet svinekjøtt Litt currykrydder, cummin, koriander og hvitløkspepper 1 boks kikerter 1 ts paprikakrydder Litt salt og pepper Begynne med å steke svinekjøttet med krydderet. Ikke stek for lenge, svin blir fort veldig tørt og kjedelig! Kutt grønnsakene slik du selv ønsker. Jeg liker blomkålen som skiver når det brukes på denne måten. Sett en stekepanne på middels-høy varme, putte oppi smøret og stek blomkålen aleine til å begynne med. Når den har fått snurra litt rundt der, og begynner å få no
  10. Lå i gjennomsnitt på 2500 (noen dager lavere (1800-2000, andre dager høyere (3000-3300). Gjevner seg ut sånn over det hele) for å øke i muskelmasse og bygge opp styrken igjen. Gikk faktisk ned i vekt på dette, så nå øker jeg litt etter litt for å se hva vedlikehold er, da vekttap er uønsket. Vedlikehold, litt overskudd, er det jeg ønsker. Da kan jeg trene med energi, øke i styrke og muskelmasse, og endre litt på kroppssammensetningen. 1.79 høy, veier ca 76kg. Siste ukene har jeg liggi sånn ca på 2700, uten å måle eller veie opp da, så det blir litt ca og mål i hodet.
  11. PROTEINRIKE KAKEDEIGKULER 1 scoop sjokoladeprotein 1 scoop kakemiks 1 stor ts kako 5 dråper stevia english toffee 1 ss peanutsmør som du prøver å rulle til klatter på toppen av hver. Jeg brukte PB2 med litt vann. Noen dråper vann bare ta bitte, bitte, bitte litt av gangen. Tar du for mye, så blir det bare kliss. Da kan du egentlig bare doble røra (med det tørre) for å justere ut vannet. Eller så spiser du det klisset du har der med skje. Bland. Trill kuler. Avkjøl i kjøleskap minst 1 time. Spis. Cookie dough – À la Schumacher Jeg har blitt helt avhengig av disse. Står stadig ny ladni
  12. AMERIKANSK PANNEKAKEFROKOST LIGHT Til 1 person 2 egg 2 ss mandelmel 2 ss FiberFin 1 ts Fiberhusk 1 ts sukrin+ 1-2 dl melk Topping: Cottage cheese original + sukkerfritt bringerbærsyltetøy og Sukrin Gold Bland alle ingredienser sammen, og stek på svak varme i teflonpanne. Amerikansk pannekakefrokost light – À la Schumacher
  13. FISKEKAKER MED CURRY OG KORIANDER Til 3 personer 800 g torskefilet åpna 1 pose med filet, kunne like gjerne bruke alt 2 ts salt 1 neve fersk koriander 1 ts paprikakrydder 1 ts chilikrydder 2 ts currykrydder Bland alt i en foodprosessor eller med stavmikser, form til kaker, og stek i litt olje (det gir en fin overflate, og ekstra smak til den magre, magre torsken). Jeg serverte med byggris, kesam, sylteagurk, litt mer fersk koriander, persille og sursøt saus. Det var en ny smaksopplevelse når det kom til torsk, ja! Fiskekaker – À la Schumacher
×
×
  • Opprett ny...