Gå til innhold

schumacher

Medlemmer
  • Innholdsteller

    113
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av schumacher

  1. «Inspirasjonen»/tanken er i grunn stekt havregrøt. Dette er en enkel oppskrift, som kan varieres etter smak og behov. Tilsett rosiner, nøtter, bytt ut sjokoladeproteinet og kakaoen med vaniljeprotein eller bakeprotein. Jeg lager en god gjeng med muffins når jeg først er igang. Disse lar seg fryse, noe som gjør at det hele tiden er muffins med fantastisk næringsinnhold tilgjengelig. La de bare få avkjøle seg etter de kommer ut av ovnen, så kan du putte i frysepose og inn i fryseren. Ta opp kvelden før, så har du muffins til dagen etter. Frokost, lunsj, etter trening? PROTEINMUFFINS 350g havre
  2. PROTEINSNICKERS FUDGE 60g sjokoladeprotein jeg syns 100% myseprotein blir best her, mest kliss og «karamellaktig» konsistens1 ss sukrin+1 ss kakao1 ss speltmel/hvetemel/mandelmelLitt vann Det her er noe evig klissete greier, men det er sånn det skal være. Bland alt sammen, og rør godt, godt, godt med en gaffel mens du tilsetter få dråper med vann av gangen. Når du tror det er for lite, er det sannsynligvis nok, du må bare røre masse og klisse alt sammen. VIKTIG at du ikke tar for mye vann, da blir konsistensen for bløt, og det lar seg ikke stivne på samme måte. Ta litt bakepapir i en liten
  3. SAFTIG HAVREBRØD 5 dl vann på ca 30 grader 300g hvetemel 150g havremel malt selv i foodprossesor 200g havregryn 30g bakeprotein 1 pose tørrgjær 1 ts salt 1 ss honning Melk til pensling Store havregryn til toppen Bland alt sammen i en bolle, og tilsett vannet. Kna deigen skikkelig godt med hendene (eller i en kjøkkenmaskin). Kle bakebollen med et kjøkkenhåndkle, og sett til heving et lunt sted i 1,5 time. Da former du brødet (eller fyller i en brødform som jeg gjerne skulle gjort) på et stekebrett, og lar heve 15 minutter til. Pensle med litt melk og dryss over havregryn rett før det
  4. MILK CHOCOLATE MUFFINS Á LA SCHUMACHER Insirert av Aunt Mabel’s 3 egg 150 g mager vaniljekesam 1,5 dl vann 100 g mandelmel20 g bakeprotein eller vaniljeprotein 1,5 dl sukrin gold burde være sukrin gold varianten, det gir best smak og konsistens 1 rør steviadråper vanilla creme 2 ts bakepulver 1ts fiberhusk gir god konsistens til bakst med mandelmel50 g sjokolade jeg brukte denne her Bland sammen egg og kesam, så tilsetter du det tørre. Hell litt og litt vann til konsistensen blir riktig, ca 1,5 dl. Mens du rører vil du kjenne hvor mye væske mandelmel suger til seg, så du må sikkert h
  5. SUKKERFRIE, SAFTIGE SJOKOLADEMUFFINS 3 egg 1/2 boks mager kesam ca. 1,5 dl vann 3 dl hvetemel (ca. 180 g) 20 g bakeproteineller sjokoladeprotein evt. mer mel 2 dl sukrin gold 4 ss kakao 3 ss holder hvis du bruker sjokoladeprotein 1 toppet ts bakepulver Noen dråper stevia english toffee evt. nøytrale eller sjokolade, vanilje funker nok også Så gjør jeg som alltid – bare blander alt sammen, men venter litt med vannet i tilfelle det viser seg at 1,5 dl er litt mye. Vannet heller jeg altså i når alt er rørt sammen, da er det lettere å se når det er nok. Jeg fikk 6 STORE muffins av denn
  6. For å få den kroppen burde du hvertfall droppe å ligge i underskudd + løpe 2 ganger i uka.
  7. EPLECOOKIES 6 store 1 egg 50 g havremel du kan male havregryn i en foodprosessor selv eller kjøpe ferdig 30 g store havregryn 1 ss smør/margarin/olje det du syns måtte passe seg for deg 3-4 ss Sukrin Gold 20 g vaniljeprotein kan byttes ut med nøytralt bakeprotein, mer mel eller havregryn 1 ts bakepulver 1 ts kanel Et dryss kardemomme Bland alt sammen, og lag 6 klumper på et bakepapirkledd stekebrett. Dytt nedi eplebiter og dryss litt kanel og sukrin gold over. Inn i ovnen på 180 grader i 12-15 minutter. La de avkjøles helt, før du begynner å ta på de/spise/klå/flytte/dandere. Det bl
  8. Denne frokosten gjør meg mett, og det holder seg lenge. Mektig, og så deilig med en sterk kopp kaffe til. Egentlig høres det veldig rart ut å blande sammen dette for å koke det, men det burde prøves! Denne ideen kom frem ved en faila pannekakerøre som jeg bare putta i stekepanna og surra litt på. Bittelitt videreført ble dette reseultatet: SJOKOGRØT! 2 egg 1 ss kokosmel20 g sjokoladeprotein 4-5 dråper stevia med kokosmak. Et lite glass melk etter eget ønske. Kokosmelk var sykt digg, men ekstra lett funka også, bare sånn for å nevne noen av variasjonsmulighetene Finn fram en tykkbunnet kj
  9. SVINEWOK 2 personer 1 blomkål 1 rød paprika 1 grønn paprika 1/2 rødløk 1 ss smør 300g strimlet svinekjøtt Litt currykrydder, cummin, koriander og hvitløkspepper 1 boks kikerter 1 ts paprikakrydder Litt salt og pepper Begynne med å steke svinekjøttet med krydderet. Ikke stek for lenge, svin blir fort veldig tørt og kjedelig! Kutt grønnsakene slik du selv ønsker. Jeg liker blomkålen som skiver når det brukes på denne måten. Sett en stekepanne på middels-høy varme, putte oppi smøret og stek blomkålen aleine til å begynne med. Når den har fått snurra litt rundt der, og begynner å få no
  10. Lå i gjennomsnitt på 2500 (noen dager lavere (1800-2000, andre dager høyere (3000-3300). Gjevner seg ut sånn over det hele) for å øke i muskelmasse og bygge opp styrken igjen. Gikk faktisk ned i vekt på dette, så nå øker jeg litt etter litt for å se hva vedlikehold er, da vekttap er uønsket. Vedlikehold, litt overskudd, er det jeg ønsker. Da kan jeg trene med energi, øke i styrke og muskelmasse, og endre litt på kroppssammensetningen. 1.79 høy, veier ca 76kg. Siste ukene har jeg liggi sånn ca på 2700, uten å måle eller veie opp da, så det blir litt ca og mål i hodet.
  11. PROTEINRIKE KAKEDEIGKULER 1 scoop sjokoladeprotein 1 scoop kakemiks 1 stor ts kako 5 dråper stevia english toffee 1 ss peanutsmør som du prøver å rulle til klatter på toppen av hver. Jeg brukte PB2 med litt vann. Noen dråper vann bare ta bitte, bitte, bitte litt av gangen. Tar du for mye, så blir det bare kliss. Da kan du egentlig bare doble røra (med det tørre) for å justere ut vannet. Eller så spiser du det klisset du har der med skje. Bland. Trill kuler. Avkjøl i kjøleskap minst 1 time. Spis. Cookie dough – À la Schumacher Jeg har blitt helt avhengig av disse. Står stadig ny ladni
  12. AMERIKANSK PANNEKAKEFROKOST LIGHT Til 1 person 2 egg 2 ss mandelmel 2 ss FiberFin 1 ts Fiberhusk 1 ts sukrin+ 1-2 dl melk Topping: Cottage cheese original + sukkerfritt bringerbærsyltetøy og Sukrin Gold Bland alle ingredienser sammen, og stek på svak varme i teflonpanne. Amerikansk pannekakefrokost light – À la Schumacher
  13. FISKEKAKER MED CURRY OG KORIANDER Til 3 personer 800 g torskefilet åpna 1 pose med filet, kunne like gjerne bruke alt 2 ts salt 1 neve fersk koriander 1 ts paprikakrydder 1 ts chilikrydder 2 ts currykrydder Bland alt i en foodprosessor eller med stavmikser, form til kaker, og stek i litt olje (det gir en fin overflate, og ekstra smak til den magre, magre torsken). Jeg serverte med byggris, kesam, sylteagurk, litt mer fersk koriander, persille og sursøt saus. Det var en ny smaksopplevelse når det kom til torsk, ja! Fiskekaker – À la Schumacher
  14. Det skal gå veldig fint med vanlig sukrin, men sikkert enda bedre hvis du blander litt
  15. GULROTKAKE Nok til 3 etasjer for en bitteliten kakeform (les: kasserolle) 3 egg 100 g mager kesam 1 dl vann 80 g mandelmel 20 g FiberFin eller mer mandelmel20 g Bakepro eller mer mandelmel eller fiberfin 1 dl sukrin gold Maaaange dråper steviadråper vanilla creme evt nøytrale steviadråper eller pulver eller vaniljesukker 1 stor gulrot 2 ts bakepulver 2 ts kardemomme 2 ts kanel Glasur: 1 boks philadelphia light + vaniljepulver og stevia vanilla creme Bland det tørre, og tilsett så det våte. Riv gulrota i røra og bare bland alt sammen. Stekes i en liten smurt, eller bakepapirkledd
  16. BURGER Jeg ville lage burgere som passet for glutenallergikere. Det gikk jo fint! Brødet er også lavt på karbohydrater, til dere som måtte ha et kosthold som er strikt på den slags. HAMBURGER 1 pakke karbonadedeig 1 egg 1 løk 2 fedd hvitløk Salt, pepper GLUTENFRITT BRØD 2 egg 2 dl vann 1 dl mandelmel jeg brukte mandelmel produsert med skallet på mandelen, derfor den mørke fargen. De har endelig fått tilbake det lyse nå, det gir et resultat som ser litt "lettere" og bedre ut! 1,5 dl sesammel 1/5 dl havremel 2 ts bakepulver 1 ts fiberhusk 1 ts salt Bland alt det tørre sammen, f
  17. Ååå, det skal jeg gjøre neste gang. Alltid plundra med det greiene der. Takk for tips
  18. SUKKERFRI, PROTEINRIK, SNICKERSFUDGE 40 g kakemiks 1 scoop sjokoladeprotein noen dråper stevia english toffee 1 ss kakao litt vann 2 ss PB2 eller 1 toppet ss vanlig peanutsmør ca. 40 g sukrin-sjokolade jeg smelta hele plata som er 60 g. Syns det er greit å ha litt ekstra når jeg skal helle over som sjokoladetrekk. Griseri. Bland alt sammen, og tilsett litt vann til du kan kna den ut i en liten form. Bland et par ss PB2 med vann til det blir peanutsmørkonsistens, og bre over sjokoladerøra som ligger i forma. Sett i fryseren en times tid. Ta så fudgen ut av forma, del i firkanter, og dry
  19. TOMATSUPPE MED EGG 2 pakker hakkede tomater 1 ss olje 1 løk 3 fedd hvitløk 1/4 chili Salt, pepper, basilikum 3 egg som kokes for å ha oppi suppa Begynn med å frese løk og hviløk i olja. Når dette er blank kan du tilsette de hakkede tomatene og krydder. Masse krydder. La det putre mens du lager scones. KRYDDERSCONES 1,5 dl havremel 1 toppet scoop Bakepro eller mer mel1/2 boks cottage cheese 1 egg 2 ts bakepulver 1 ts salt Soltørkede tomater og havsalt til toppen Litt melk for å få passende konsistens Bland alle ingredienser, form til scones og legg på et bakepapirkledd steke
  20. Kyllingsalat Til 2 personer 2 store kyllingfileter jeg bruker First Price 2kg frossen 1 avocado 1 pakke cherrytomater 1/2 rødløk 1 paprika Ruccola og spinat Sukkererter Kyllingen er stekt i currykrydder, salt, pepper og spisskummen. Oppi avocadoen er det 2 ss kesam blandet med hvitløk og salt. Kyllingsalat – À la Schumacher
  21. BLOMKÅLSUPPE À LA SCHUMACHER 1 pakke bacon 2 blomkålhoder 4-5 dl helmelk eller matfløte 2 fedd hvitløk Salt, pepper 1/2 muskatnøtt En god olje Stek først baconet, og legg på tørkepapir for å bli sprøtt. Kok blomkålen i vann, bare nok til å dekke alle topper, i ca 15 minutter. Hell så av vannet, men behold ca 1/3 i kjelen, det er med på å bli suppe. Bruk en stavmikser til å mose blokålen i gryta. Konsistensen bestemmer du selv, men jeg liker når supper er litt tjukke. Så tilsetter du salt og pepper etter smak, finhakka hvitløk, revet muskatnøtt og melk. Mer melk hvis du vil ha en helt t
  22. Ferdig. Vanskelig å se, men den har fått et hardere lag ytterst på havregrøten. Kan nok stå mye lenger, jeg bare liker den litt grøtete.
  23. PROTEINBAR Til 4 små, eller 2 store 2 scoop (60g) sjokoladeprotein jeg brukte 100% Whey Gold Standard extreme milk chocolate 1 ss peanutsmør 1 stor, toppet ss store havregryn Bittelitt væske for å kunne kna de godt sammen Nøtter eller sjokolade til topping Bruk hendene til å blande alt. Begynn med bittebittelitt vann, kna godt, før du ser om du faktisk trenger mer. Forme til barer, og sett i kjøleskapet en halvtimes tid, eller i fryseren et par minutter. Topp med et par mandler (eller bland de inn i baren) eller smelt sukkerfri sjokolade, og drypp over (eller bare dypp hele baren oppi).
×
×
  • Opprett ny...